באילת ממתינים לנס, אבל נס זה שם של קפה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 31/5/2024 01:32 ● ערב ערב 3174
אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, לאחר 12 שנה בליגת העל, הפועל יוסי אברהמי תרד לליגה הלאומית באילת עדיין ממשיכים לעבוד על ביטול ההורדה מאחורי הקלעים ● ביום שני הקרוב תערך ישיבה מיוחדת של דירקטוריון ליגת העל לדון בבקשתה של הקבוצה להקפיא את היורדות העונה
באילת ממתינים לנס, אבל נס זה שם של קפה
אחד האוהדים כתב בדף הפייסבוק של הקבוצה: ''כיצד הצליח טל פנחס להוריד אותנו ליגה בעונה עם התקציב הגבוה ביותר אי פעם?'’

   עדכון (ו' 1.6): הפועל אילת מנסה לשנות את רוע הגזירה מאחורי הקלעים של מנהלת ליגת העל בכדורסל, זאת לאחר שדירקטוריון המנהלת הודיע כי יתכנס ביום שני הקרוב (3.6) לישיבה מיוחדת וזאת במטרה  לדון בבקשת הפועל אילת להקפיא את היורדות מהליגה. יצוין, כי בזימון לישיבה נכתב לחברי הדירקטוריון  שההחלטה להקפיא יורדות כפופה להסכמת איגוד הכדורסל בתום עונת 2024/2025 שתהיה רק עולה אחת מהליגה הלאומית ושתי יורדות. עוד יודגש, כי בליגות האחרות היו השנה יורדות.  גם עמוס פרישמן, יו"ר איגוד הכדורסל הנכנס, הבהיר השבוע בישיבה בנושא עם אנשי מנהלת הליגה בכדורסל כי לא יסכים לשנות את המצב, ובאיגוד דורשים שימשכו להיות שתי קבוצות עולות ליגה. מנגד, רוב קבוצות הליגה חתמו לאילת על הבקשה להקפיא את היורדת, מלבד מכבי ת"א, הפועל חולון ובני הרצליה. בזימון לישיבה נכתב לחברי הדירקטוריון כי ההחלטה להקפיא יורדות כפופה להסכמת איגוד הכדורסל בתום עונת 2024/2025 שתהיה רק עולה אחת מהליגה הלאומית ושתי יורדות.

 

 ***

 

   הרבה לחצים הופעלו בתקופה האחרונה על גורמים הן במשרד הספורט והן בהתאחדות הכדורסל מצד גורמים באילת על מנת לעצור בסיום העונה את הירידה האפשרית של הפועל יוסי אברהמי לאחר 12 עונות בליגת העל לליגה הלאומית. יו"ר הפועל אילת טל פנחס אמר בראיון לתקשורת הארצית בסיום המשחק האחרון כי אילת היתה בין הקבוצות שהכי נפגעו השנה כתוצאה מהמלחמה, ובכל מקרה, "בעונה כזו לא צריכים לרדת ליגה". עוד אמר פנחס כי דחף את לצעד זה כבר מתחילת המלחמה ועוד לפני שהבין שהקבוצה שלו תגיע למצב הקריטי הזה. השבוע זה קרה- אילת אמנם ניצחה באחד המשחקים היפים שהציגה העונה את היריבה הפועל עפולה 82:94, אלא שבמקביל גם באר שבע ניצחה וחתמה על אילת כסוגרת הטבלה הרשמית. עכשיו ממתינים כולם להחלטת מנהלת ליגת העל - האם תוקפא העונה הירידה ובעונה הבאה ליגת העל תהייה גדולה יותל אבל גם יהיו בה שתי יורדות. גורמים יודעי דבר מסרו השבוע לערב ערב: "הלחצים המופעלים על מנהלת הליגה לעצור את הירידה גבוהים ומגיעים מהדרגים הכי בכירים שיש. לכולם ברור שזה לא יאה לחרוץ גורל של קבוצה בעונה בעייתית כזו. מנהלת הליגה חייבת לקבל החלטה אמיצה ולוותר על ירידה ממש כמו שהיא עצמה הצהירה בתחילת העונה". ממנהלת ליגת העל נמסר: "העניין בשיחות, כשיהיו תשובות נודיע"
   דווקא במשחק הקריטי שלה מול העולה החדשה לליגת העל הפועל עפולה, הציגו שחקניו של יוריץ גולמאץ, מאמן הפועל אילת את אחד המשחקים הטובים עונה. לאורחת מעפולה אמנם לא היה מה להפסיד, אבל שחקניה נלחמו ואילו באילת שחקני הקבוצה פרחו ונלחמו בצורה כזו משכנעת שאם רק היו רוצים ככה קודם אילת לא היתה מגיעה למקום בו היא עומדת היום. אלא שגם הניצחון 82:94 לא הספיק לאילת שגילתה זמן קצר לאחר הניצחון שגם באר שבע ניצחה ואי לכך היא הסוגרת הרישמית של העונה. במילים אחרות- אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, אחרי 12 שנים בליגת העל, אילת תמצא את עצמה בעונה הבאה בליגה הלאומית.

 

המנהלת הצהירה, המנהלת לא קיימה


   על פניו אילת לא יכולה לבוא בתלונות לאף אחד. עובדתית היא היתה החלשה ביותר בליגה ותעיד על כך העובדה שהיא הפסידה לקבוצה שמעליה- הפועל באר שבע בכל המפגשים העונה. אלא שמנגד גם אילת ממש כמו קבוצות אחרות בליגה סבלה העונה מחוסר יציבות קשה בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
   דווקא העונה אילת הצהירה על כוונות להתחזק. תחילת העונה היתה מבטיחה עם סגל ראוי ומבטיח שיכל לרוץ קדימה כשאילת סימנה לעצמה כיעד להשתלב בחלקה העליון של הטבלה. אלא שאז הגיעה המלחמה, השחקנים הזרים המבהולים עזבו ולא חזרו. או אז מצאה את עצמה ההנהלה, ממש כמו קבוצות אחרות בליגה, נאלצת לבנות קבוצה מחדש. כבר בשלב הזה דובר במנהלת ליגת העל שבגלל המצב המורכב לא יהיו העונה יורדות ליגה, סוגיה אותה טורחים במנהלת לא להבליט אמנם, אבל הדברים היו ולא רק בדימיונו של יו"ר הפועל אילת טל פנחס. לא בקלות הצליחה אילת להיבנות מחדש, כששחקניה מקיימים את המשחקים הראשונים ביחד לא באימונים אלא כבר במשחקי ליגה סדירים. בראיון לערוץ ספורט 5 הדגיש יו"ר אילת, פנחס את הקשיים שעברו על הקבוצה ואמר: "בעונה כזו לא יכולה להיות יורדת ואמרתי את זה מהרגע הראשון. אני מקווה שיהיו במנהלת מספיק הוגנים ועניינים כדי להבין שבעונה כזו לא יכולה להיות יורדת. היו עניינים לא ספורטיביים ולא שיוויוניים".
   עוד ציין פנחס: "דיברנו במנהלת על ההקפאה מדצמבר, לפני שחזרה הליגה והיו תמימי דעים להקפיא את היורדות. מדברים שאנחנו רואים בקבוצות, לצערנו הדברים נגררו ונמשכו. בדירקטוריון לא התקבלו החלטות, זה חלק מגרירת רגליים במתכוון או לא, לא בא לי להאשים, אבל לא התכנסו ולא הוצגו הנתונים בזמנים הראויים".
   יש לציין כי רק לפני כחודש קיבלה מנהלת ליגת העל החלטה כי לא תהייה יורדת אוטומטית מליגת העל העונה אלא היורדת תשחק משחק מכריע מול השנייה בטבלה של הליגה הלאומית. אלא שאיגוד הכדורסל ביטל את ההחלטה.
   אתמול, יום רביעי, קיימה הקבוצה את אירוע סיום העונה בתחושה כבדה. לא קל לחשוב שהקבוצה שלך עומדת לרדת ליגה אבל אי הוודאות קשה עוד יותר.

   ממנהלת ליגת העל נמסר בהקשר להחלטה בנושא הקפאת הירידה: "העניין בשיחות, כשיהיו תשובות נודיע". 

   מאיגוד הכדורסל הובהר כי סוגיית הקפאת היורדת חלה אך ורק על מנהלת ליגת העל. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש