מה ה''אתגרומי'' שלך?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 31/5/2024 01:29 ● ערב ערב 3174
אחרי שאיתגרה את עצמה בריצה למרחק 62 ק''מ שארך כ- 11 שעות והקיפה את הכנרת מלווה ברצים, החליטה מיטל וייס, אשתו של איתן גונן, אביה של רומי גונן, החטופה המוחזקת בידי החמאס, להעלות את המודעות לחטופים גם באילת ● הבוקר (ו'), עם אור ראשון, היא יצאה בחתירה על סאפ מגבול ירדן למרחק מאתגר של - 10 ק''מ לגבול מצרים תחת הקריאה ושבו בנים לגבולם ● עשרות חותרי סאפ, שחיינים וגולשי קייט הצטרפו אליה במשט המרגש
מה ה''אתגרומי''  שלך?

   מאז ה– 7 באוקטובר השחור אז נחטפה רומי גונן, לא מפסיקה מיטל וייס, אשתו של אביה של רומי, איתן, למצוא דרכים לאתגר את עצמה. גם כי זה הכי גורם לה לצאת מאזור הנוחות ולהרגיש שממש כמו שהשבויים לא נמצאים באזור הנוחות בשבי, כך גם היא צריכה להרגיש, וגם כי בדרך המיוחדת הזו שלה היא מעלה שוב ושוב לתודעה את נושא החטופים שכמו שהיא בעצמה אומרת: "אנשים מתחילים להתעייף ממנו". אבל לא מיטל תאפשר למישהו להפסיק לדבר על החטופים ובטח שלא על רומי. לפני חודש היא יצאה לדרך ב"אתגרומי" הראשון שלה בו איתגרה את עצמה בריצה למרחק 62 ק"מ ללא הפסקה סביב הכינרת. ריצה אותו ביצעה בזמן של 11 שעות כשבדרך מצטרפים אליה עוד ועוד רצים, חולקים באתגר, שותפים לכאב, מדברים על רומי שומעים עליה סיפורים ולומדים להכיר אותה לא רק מהפוסטרים ומההפגנות. "אחרי הכל רומי כאן היא האישיו והחטופים", מדגישה מיטל, שהספיקה גם לקיים מירוץ על שמה של רומי והחליטה שגם תושבי הדרום חייבים להרגיש חלק ולכן את אתגרומי השני שלה היא קבעה באילת.

 

בניגוד לחטופים אחרים, במקרה של רומי כולם משוכנעים שהיא עדיין שורדת

 

סאפ, קייט, שחייה ורומי אחת


   היום (שישי) התייצבה מיטל עם אור ראשון בנקודה הכי מערבית הקרובה לירדן ויצאה לדרך בחתירה במקצה אקסטירמי של כ– 10 ק"מ עד לגבול מצרים. אליה הצטרפו בדרך עוד כ- 80 חותרי סאפ, 45 שחיינים ששחו את המסלול ועוד- 30 גולשי קייט.  ככה בדיוק היא תכננה לצאת מאזור הנוחות שלה, הפעם בקצה הדרומי של המדינה והכל כדי לא להפסיק להעלות למודעות את נושא החטופים והקריאה הבלתי פוסקת להחזיר אותם הביתה וכמה שיותר מהר.

 


 

 גם החיים של מיטל וייס, בעלת מרכז אימון מיוחד לתהליכים אישיים, זוגיים וקבוצתיים השתנו לבלי הכר מאז אותה שבת ארורה בה נחטפה גם רומי, בתו של בעלה איתן מנישואיו הראשונים. 13 שנה נשואים מיטל ואיתן, קשר אליו הביא איתן את ילדיו ומיטל הביאה את שלישיית הבנות שלה מהנישואים הראשונים. 13 שנה מאז הפכה רומי לחלק בלתי נפרד גם ממנה ומבנותיה וכאבן גדול ולא רק מהמקום של התמיכה באיתן. מאז הפכה רומי לאחד הסמלים של החטופים, לא מעט בזכות פועלה של המשפחה המורחבת ברשות אמה מירב גונן, שמה לה גם מיטל למטרה לחזור ולהעלות לזכרון הציבורי את רומי ואת החטופים כולם. באתגר הריצה הקודם היא רצה ודיברה. סיפרה לכל המצטרפים אליה על רומי על החיים שלה ואת זה בדיוק היא מתכוונת להמשיך. אז נכון שמיטל עוסקת בספורט ובין השאר השתתפה בתחרות איש הברזל המפרכת ועדיין, לרוץ 62 ק"מ זה היה עבורה לגמרי לצאת מאזור הנוחות, ממש כמו שמחר חתירה על סאפ למרחק 10 ק"ח יהיה משהו שהיא לא עושה ברגיל.

 


   בניגוד לחטופים אחרים, במקרה של רומי כולם משוכנעים שהיא עדיין שורדת ובחיים. "חטופים שהשתחררו ראו אותה חיה במנהרות", היא מספרת ומבהירה: "רומי חזקה. אנחנו סומכים עליה שהיא חזקה ותעשה כל מה שצריך כדי לשרוד את הדבר הזה. לחיות סביב האי וודאות זה הקטע הכי קשה", מבהירה מיטל, "אבל לומדים לחיות להתנהל בתוך זה ולא בקלות".


   איתן, אביה של רומי, ילווה את אשתו מיטל על סירה לאורך הדרך. מאז הם ביחד הוא רגיל ללוות את אשתו בכל האתגרים שהיא לוקחת על עצמה וכך יהיה גם הפעם. "היום יותר מתמיד האתגרים האלו שלי מוציאים אותו מהשגרה וממלאים אותו בכיוון אחר", אומרת מיטל שנרגשת לקראת האירוע.
   אתמול בערב (חמישי) התקיים במתנ"ס שחמון מפגש פתוח עם מיטל ואיתן בערב מחבק, אופטימי ובלתי פורמאלי בו יסופר סיפורה של רומי מרגע החטיפה ועד היום לצד סיפור התמודדות המשפחה. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש