למרות הכשלון - הנהלת הפועל אילת ככל הנראה לא תתחלף

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/6/2024 08:27 ● ערב ערב 3175
למרות שבאילת עוד קיוו כי במנהלת ליגת העל יצליחו לבטל העונה את ירידת הליגה והקבוצה תמשיך לשחק בעונה הבאה בליגת העל, למרות שסיימה בסוף הטבלה, השבוע הכריע דירקטוריון המנהלת שגם העונה, אף על פי ולמרות המלחמה, תהייה יורדת לליגה הלאומית- במילים אחרות הפועל אילת תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית ● החלטה זו התקבלה על חודו של קול בדירקטוריון ולמרות לחצים כבדים שהופעלו על מקבלי ההחלטות ● באילת מעכלים את רוע הגזירה וכבר מסתכלים קדימה ● מקורבים ליו"ר מבהירים כי במיוחד עכשיו הוא לא יזנח את הספינה השוקעת אלא יוביל גם בעונה הבאה את הקבוצה מתוך הצהרה ברורה לעלות חזרה לליגת העל
למרות הכשלון - הנהלת הפועל  אילת ככל הנראה לא תתחלף
אדריכל הכישלון יישאר ככל הנראה על סיפון הספינה הטובעת. היו''ר טל פנחס

   זה היה סוף שבוע לחוץ ומותח במהלכו הופעלו לחצים כבדים על חברי דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל שנפגשו בתחילת השבוע כדי לקבל את ההכרעה בסוגייה האם להקפיא העונה את היורדת מליגת העל לליגה הלאומית. ההליך התחיל בדחייה של בית הדין העליון של איגוד הכדורסל את עתירת מנהלת ליגת העל לקיים משחק בין סוגרת הטבלה בליגת העל- הפועל אילת לבין הקבוצה שסיימה שנייה בליגה הלאומית, אליצור נתניה על הזכות לשחק בעונה הבאה בליגה הבכירה. ביום שלאחר מכן  הפכה ההחלטה לרשמית לאחר שגם דירקטוריון המנהלת דחה על חודו של קול את בקשתה של הפועל אילת להקפיא את הירידה.

   בשורה התחתונה אחרי 12 שנות משחק בליגת העל, שנים שלוו לאורך כל הדרך בלא מעט טרוניות מצד קבוצות כאלו ואחרות סביב העובדה שדורון הרציקוביץ ז"ל קנה בזמנו את מקומה של הפועל אילת בליגת העל, חתמה השבוע הקבוצה האילתית, למורת רוחם של האוהדים וההנהלה, על ירידת ליגה.

 

מסתמן- היו"ר פנחס לא יעזוב


   למרות שקודם לירידת הקבוצה לליגה הלאומית כבר נשמעו דיבורים על כך שיו"ר האגודה טל פנחס מתכוון לפרוש אחרי חמש שנים בתחום הלחוץ והלא פשוט ומקורביו אף טענו כי הוא "עייף", השבוע, לאחר שהוחלט סופית על ירידתה של אילת לליגה הלאומית, הבהירו מקורביו של פנחס כי היום עוד יותר מתמיד אין לו שום כוונה לפרוש ולהשאיר מאחוריו את הספינה הטובעת. "ההיפך הוא הנכון. טל מלא עכשיו באנרגיות ובכוחות וכבר התחיל לעשות כל מה שצריך כדי להזיז מנועים, לבנות באילת קבוצה חזקה לעונה הבאה שתעלה כבר בסוף העונהבחזרה לליגת העל", אמר השבוע גורם בתוך המערכת שציין, "מי שמכיר את טל פנחס יודע כי הוא יותר מכולם יודע לקחת על עצמו אחריות ויעשה כל שבידיו על מנת להחזיר את הקבוצה למקומה הטבעי- ליגת העל".

   באילת הזכירו כי לרדת ליגה זה קל אבל לעלות ליגה זו משימה לא פשוטה שתצריך מאילת לא מעט משאבים, אנרגיות וספונסרים שכבר נעלמו מהנוף וממפת הכדורסל האילתית. עוד הזכירו גורמים באילת את העובדה שאין לקבוצת הכדורסל כבר את כמות האוהדים שהיו לה בימים הטובים וכי העובדה שהקבוצה ירדה ליגה רק עלולה להקטין עוד יותר את כמות האוהדים שיגיעו למשחקים. על כך מסר השבוע גורם באגודה: "ההיפך הוא הנכון. מדובר בירידה לצורך עלייה. העובדה שאילת תציב השנה קבוצה ראויה וחזקה שתתמודד על עלייה בחזרה לליגת העל, תחזיר למגרשים גם את הקהל האילתי שיודע לעמוד לצד הקבוצה בזמנים הקשים". לטענת הגורם דווקא הירידה הזו צפויה להחזיר את הכדורסל בעיר לימים הטובים ולאחד סביב הקבוצה את כל האוהדים האילתים שכבר נעלמו. "אולי זה היה בגלל המלחמה וחוסר מצב הרוח, אולי זה היה כי המשחקים לא היו מספיק אטרקטיביים, מה שבטוח טל יבנה צוות אטרקטיבי וקבוצה מצוינת שתחזיר עטרה ליושנה".

 

האם תקציב התמיכות בקבוצה יוקטן?


   ואולם לא כולם היו שותפים לדעה זו השבוע והיו גם מי שהעלו על נס את תקציב התמיכות העירוני הגבוה, ממנו נהנית הפועל אילת בכדורסל לאורך שנים ארוכות. אך לשם הדוגמה, עמד תקציב התמיכה בקבוצה בשנת 2022 על לא פחות מ-2.85 מיליון שקל והיא אף קיבלה אותה שנה בונוס בגובה 420 אלף שקל נוספים וזאת מתוך תקציב תמיכות כולל לכלל העמותות הנתמכות בעיר, שעמד אותה שנה על 7.5 מיליון שקל. בשנה לפני כן, עמד תקציב התמיכות בקבוצה על סכום דומה. לאור כך שקבוצת הכדורסל כבר אינה אילתית כמעט בכל מובן, החל בחברי ההנהלה, דרך השחקנים וכלה במיעוט קהל האוהדים, עולה סימן שאלה על ההתעקשות העירונית להפנות יותר משליש!!! (37.3%) מתקציב התמיכות העירוני למפעל כושל, שאינו תורם דבר לרווחת העיר ותושביה. רבים תוהים כיום האם במיוחד בעת של משבר כלכלי ומלחמה, לא ייטיבו פרנסי העיר לנתב את הכספים הללו למטרות קהילתיות נדרשות יותר כמו הגדלת תקציב התמיכות לבית רפאל ולעמותות הרווחה וכן לטובת עמותות נוער. 

   את תגובתו של היו"ר טל פנחס לא קיבלנו עד למועד סגירת הגיליון. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש