טל פנחס בדרך לפרישה מניהול הפועל אילת: ''הוא עייף''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/5/2024 11:55 ● ערב ערב 3173
הפועל יוסי אברהמי אילת יכולה היתה לנשום מעט אוויר מעל הקו האדום, לו רק הצליחה לנצח בחוץ את באר שבע, אלא שההפסד שם גרר את אילת למאבקי תחתית מובהקים ● ניצחון הבית של אילת השבוע על הרצליה וההפסד של באר שבע מול גליל עליון יהפכו את המותחן הזה למורט עצבים ● לאילת נותרו עוד שני משחקים (היום בחוץ נגד חיפה) ובשני, משחק הליגה האחרון בבית מול עפולה, כדי להכריע בסוגיה ● כדי לשרוד בליגה אילת חייבת שני ניצחונות ● השבוע מתעצמות הקריאות להחלפת ההנהלה ● במקביל, מקורבים ליו"ר טל פנחס מבהירים: "אחרי חמש שנים לא פשוטות של ניווט הספינה הוא ככל הנראה יפרוש בסוף השנה"
טל פנחס בדרך לפרישה מניהול  הפועל אילת: ''הוא עייף''
מדוע מבוזבזים 35% מכספי התמיכות העירוניים על מפעל כושל? טל פנחס היו''ר

   הפועל יוסי אברהמי אילת כבר יכלה כמעט לנשום לרווחה ולהבטיח את הישרדותה בליגת העל, לו רק הייתה חותמת בסוף השבוע על ניצחון חוץ בבאר שבע, שנלחמת יחד איתה מתחת ומעל הקו האדום ממנו יורדים ליגה. 
   אלא שאילת לא חזרה הביתה עם ניצחון והשאירה את ההכרעה לפינלה של העונה. ניצחון הבית השבוע על הרצליה 95:90 וההפסד של באר שבע מול גליל עליון אמנם החזירו את אילת אל מעל הקו האדום כשהיא שולחת את באר שבע למטה, אבל הכל תלוי עכשיו בשני המשחקים האחרונים שיכריעו את גורלה של הקבוצה. לכולם ברור שאילת חייבת לנצח בשני המשחקים האחרונים כדי לקבוע את גורלה בעונה הבאה.
   היום, יום חמישי (23.5), תפגוש אילת בחיפה את הקבוצה המקומית שלוטשת עיניים אל אמצע הטבלה ותלחם על ניצחון וביום שני הקרוב (26.5), תארח אילת במשחקה האחרון העונה, בבית, את עפולה, שאמנם אין לה כבר מה להרוויח או להפסיד במיקום העונה, ועדיין היא צפוייה להגיע כדי לא להפסיד. כך או כך, רק שני הנצחונות במשחקים האלו יבטיחו לאילת בוודאות את ההישרדות בליגה לעונה נוספת, שאם לא כן, גורלה יהיה נתון גם בידיה של היריבה מבאר שבע שאף היא מצדה תנסה להשיג שני ניצחונות. המתח בעיצומו.

 

ככה לא שומטים יתרון 14 נקודות


   ארטיום זבילין, הסנטר מתאזרח של אילת, עמד במרכז ניצחון הבית של אילת השבוע על הרצליה. זבילין שפתח בהרכב זו הפעם השנייה בלבד, הוכיח שמאמן הקבוצה אולי היה צריך לשקול קודם את הדברים אחרת. עם 17 נקודות ו – 8 ריבאונדים היה לו חלק ממשי בניצחון הבית החשוב. הנקודה הפחות טובה שאולי יכולה להעיד על מצבה של אילת היתה העובדה שגם הפעם, כשנדמה היה שהניצחון כבר נמצא בידיים של אילת, שהובילה לקראת סוף המשחק ב – 14 נקודות יתרון, צימקה האורחת עוד ועוד. רק כשהפער כבר ירד ל2 נקודות בלבד, נזכר המאמן גולמאץ להוריד את שחקניו לפסק זמן, אז כבר חתמה הרצליה על שיווין וכפתה הארכה לא מחוייבת המציאות במשחק שהסתיים בשיווין 76:76. למזלה של אילת, הפעם היא לא ויתרה והצליחה להשאיר את הנקודות החשובות מאוד בבית לאחר ניצחון דחוק של 95:90. למזלה של אילת היריבה מבאר שבע הפסידה לגליל עליון ונשלחה אל מתחת לקו האדום.

קלעו לאילת: סטוארט- 28 נק', בוקר- 21 נק', זאבלין- 17 נק', ג'ונסון- 16 נק', סנגלין- 8 נק', זיס- 3 נק', אשכנזי- 2 נק'. כן שותפו לוי והראל.

 

גוברת ההערכה- יו"ר האגודה יפרוש


   גם לאחר הניצחון בבית על הרצליה, נמשכות בקרב הקהל הקריאות להנהלה לפרוש. גם במשחק הבית האחרון החשוב מול הרצליה הגיעו למשחק בקושי 300 אוהדים, מרביתם שחקני קבוצות הנוער ותושבים שקיבלו כרטיסים חינם. "הקבוצה כבר מזמן הפכה ללא אטרקטיבית", אמר השבוע אוהד הקבוצה. "ואני לא מדבר רק על ההישגים. אוהדים יודעים שצריך לתמוך בקבוצה גם ברגעים הקשים שלה וגם באילת ידעו לעשות את זה בעבר כשמאות אוהדים מילאו את האולם ותמכו בקבוצה ובמוביליה. בשנים האחרונות התושבים איבדו עוד ועוד את הקשר ואת הזיקה לקבוצה. מצד אחד בהנהלה מצהירים בכל שנה כי הם שמים דגש על החזרת האוהדים ועל חיזוק הקשר בין הקבוצה לתושבי העיר, מצד שני, בכל שנה הקשר הזה רק הולך ונחלש. הנהלת הקבוצה ובראשה היו"ר טל פנחס, חייבים לעשות בדק בית ולשאול את עצמם לאן נעלמו האוהדים? זה היחס של ההנהלה, ההתנשאות הלא ברורה, הריחוק מהקהל, אנשי הצוות שסובבים את הקבוצה ואין להם שום זיקה לעיר, אין ספק שההנהלה עשתה את שלה לטוב, ובעיקר לרע והיא חייבת ללכת".

   א. אוהד הקבוצה, הזכיר כי כשההנהלה בראשותו של טל יצחק לקחה על עצמה את המושכות דובר על עונה אחת או שתיים של יישור קו תקציבי ולאחר מכן דובר על עלייה בהשקעה וביכולות. "לצערי, מאז ההנהלה החדשה, היכולת של הקבוצה נמצאת כל הזמן בירידה. אז נכון שזו היתה עונה קשה במיוחד, עונה שלא הצליחה אפילו להיפתח כמתוכנן בגלל המלחמה, עונה בה ההנהלה נאלצה לבנות את הקבוצה מחדש עם החזרה למשחקים, ועדיין, גם קבוצות אחרות בארץ עברו משברים השנה והן לא התפרקו כך. באילת צריכים לעשות בדק בית ולשאול את עצמם למה מאמנים בארץ כבר לא רוצים להגיע לאמן באילת? למה שחקנים ולא רק הישראלים, לא מעוניינים להגיע לאילת? למה סוכנים לא מכוונים את השחקנים שלהם לאילת? אני בטוח שבהנהלה יודעים בדיוק על מה אני מדבר. זה הזמן לבדק בית מקיף בשורות. מישהו חייב לקחת אחריות".

 

''בהנהלה יודעים בדיוק מדוע שחקנים ולא רק זרים, לא מוכנים להגיע לאילת'’ ● צילום: לאו קיפר מעמוד הפייסבוק של הקבוצה

 

   במקביל לאלה, היו השבוע אוהדים שטענו כי קבוצה במצבה של אילת היתה חייבת כבר בתחילת הפלייאוף התחתון לזעזע את השורות. "משהו היה חייב לקרות כדי שהקבוצה לא תגיע זו עונה שנייה ברציפות לסכנה שלפני ירידת ליגה. קבוצה יכולה להינצל פעם אחת, אבל פעם שנייה זה כבר מסוכן מדי", אמרה השבוע אוהדת כדורסל שמודה כי היא כבר כמה שבועות לא מגיעה לראות משחקים. "המצב מתסכל. את רואה פעם אחר פעם קבוצה מובילה ששומטת את היתרון בלי למצמץ ומפסידה. קבוצה שיש למאמן שלה שני אנשיםבעמדת עוזר מאמן שלא אומרים כלום ולא עושים כלום במשחק, ללא כל השפעה על מהלך העניינים. ככה לא אמורה להיראות קבוצה".

   ויש גם מי שמסכם השבוע ואומר: "גם קומץ האוהדים שכבר מגיעים למשחקים, יושבים על הטריבונות כמו מלפפונים חמוצים ולא טורחים לעודד. זה ממחיש הכי טוב את האווירה, את מה שקורה סביב הקבוצה ואת זה חייבים לשנות בעונה הבאה. עם כל הכבוד, עיריית אילת משקיעה בקבוצה כמה מיליוני שקלים מהכיס שלנו התושבים, לא יתכן שהיא תיתן יד להמשך המצב הקיים" ואכן בעיר עולים קולות חדשים ישנים המעלים  (שוב) סימני שאלה על נחיצותה של השקעה עירונית כה גבוהה, בעת מלחמה, בעבור מפעל כושל וחסר עתיד?! "עדיף את הכסף הזה להשקיע בקבוצות הנוער ובפיתוח על ענפי ספורט אחרים, קהילתיים יותר באופיים", אומרים תושבים שמזכירים, כי כספי המימון של קבוצת הכדורסל מהווים כ-35% מסך כספי התמיכות השנתיים המחולקים לעמותות וארגונים חברתיים באילת. 

   בהנהלת הקבוצה אטמו אוזניים והתעלמו מהקולות הללו במשך תקופה ארוכה ואולם נראה כי גם שם מבינים כי קצה הדרך ונדרש שינוי. השבוע, אומר מקורב ליו"ר טל פנחס, כי גוברים הסיכויים שבסוף העונה, לאחר חמש שנים לא קלות של עשייה, טל יפרוש מתפקיד יו"ר האגודה. "הוא עייף", אמר המקורב. "אפשר לומר עליו הכל אבל הוא עמד ולא בקלות מול כל הקשיים שהיו בדרך והיו לא מעט קשיים. ההנהלה הקודמת בקושי שרדה שנה אחת ופרשה, טל לא עזב חמש שנים".

   בפועל כבר יש מי שקוראים בקהל להחזרתו של היו"ר הקודם נחי אינדיק בתקווה שאם יחזור יידע להחזיר איתו גם את המאמן שרון דרוקר ויחזיר את החיוכים למגרש.  נחי עצמו מסרב בשלב זה להתייחס לאפשרות כי יסכים לקחת על עצמו שוב את התפקיד אם יוצע לו.
כך או כך, המטרה הברורה כרגע של הפועל יוסי אברהמי אילת היא לשרוד בליגת העל. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש