גילה חלקה מוסלקת לגידול סמים - במשטרה לא התרגשו

מאת: רותם נועם ● 23/5/2024 11:47 ● ערב ערב 3173
מורי חן, תושב אילת, פעיל איכות הסביבה הופתע לגלות לאחרונה באחד מצילומי הרחפן שלו באזור בקעת עובדה, חלקה מוסלקת ששימשה ככל הנראה עד לא מזמן לגידול מריחואנה ● חן, אזרח טוב, מיהר לפנות את תשומת לב משטרת ישראל לממצא, אלא שהמוקדנית לא ממש התרגשה ● “יש שם אנשים?", היא שאלה את מורי המופתע שהשיב בשלילה. "אז אין לנו מה לעשות. תתקשר כשיהו שם אנשים", השיבה
גילה חלקה מוסלקת לגידול  סמים - במשטרה לא התרגשו
חלקה מוסלקת מוכנה לגידול מריחואנה ● צילום: הסיני הקטן

   כיצד הייתם מגיבים לו גיליתם ממצא פלילי מעניין, ומגלים שדווקא את משטרת ישראל הדבר פחות מרגש?
   מורי חן, פעיל איכות הסביבה, מעלה ולא במקרים נדירים את הרחפן שלו לצלם באזורים טבעיים פתוחים. באחד מימות השבת האחרונים, כשיצא לסיור בבקעת עובדה, העלה חן את הרחפן שלו לצלם וגילה להפתעתו כשעבר בבית על התמונות שצולמו, כי עדשת הרחפן שלו קלטה חלקה מוסלקת לגידול מריחואנה. אמנם בשלב זה של הקיץ החלקה נראית יבשה, אלא שהעובדה כי ישנה צנרת מסודרת לאורך החלקה ולאורך של כחצי ק"מ מעידה לדבריו כי ככל הנראה מדובר בחלקה פעילה בתקופת הגידול המתאימה.

   מורי, שהוא לא רק פעיל נאמן של איכות הסביבה אלא גם אזרח טוב, מיהר להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל ודיווח על הממצא מתוך מחשבה כי הממצא עשוי לעניין את המשטרה. אלא שלהפתעתו הדוברת מעברו השני של הקו דווקא פחות התרגשה. המוקדנית ביקשה להבין האם יש במקום אנשים. כשמורי השיב לה שאין במקום אנשים ענתה לו המוקדנית: "אז אין לנו מה לעשות. תתקשר אלינו כשיהיו שם אנשים".

 

 

   מורי המופתע לא מצליח גם היום להבין את פשר התגובה. "יכול להיות שמבחינת פעילות משטרתית רק כשיש אנשים במקום מסויים יש טריגר לפעולה", הוא מנסה את כוחו בהבנת האדישות המופגנת, ספק בחיוך ספק בכעס. "חלקה כזו הייתה חייבת לקבל התייחסות משטרתית ולהיות תחת מעקב או פיקוח עתידי", הוא אומר, ומגלה שזו לא הפעם היחידה בה הוא מצא, איך לומר בעדינות, ממצאים שלא היו אמורים להימצא בחיק הטבע. באחד הפעמים היה זה רכב מוסווה עליו דיווח לצה"ל והכוחות באזור לא נותרו אדישים. "אחרי חודש עודכנתי שכוחות צבא עקבו אחרי הרכב. פעמיים הרכב הגיע לגבול ולא היתה כל מסירה. בפעם השלישית היתה העברה של חומר לטנדר ונפתח מרדף שהתחיל מגבול מצרים והגיע עד לגבול ירדן והסתיים לאחר שרכב המבריחים נפגע והם נטשו אותו. כשהחיילים חזרו לרכב הם גילו כי הוא נשרף ולא נותרו עדויות במקום", מספר מורי.
   לאחר שהבין כי במשטרת ישראל לא מתרגשים מהממצא, מיהר מורי לעדכן את מקורות כי צינור ההשקייה של החלקה שנפרס לאורך של כחצי קילומטר הורכב מאוסף של צינורות כיבוי אש שחוברו למגופים של מקורות. מאחר והיה ברור כי מדובר בגניבת מים, מיהרו אנשי מקורות להגיע למקום וניתקו את החיבורים הפיראטיים. "לפחות מישהו פעל במהירות וביעילות", אומר חן.

ממשטרת אילת לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת