שומר המגרש

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: מירב לוי דיאמנט ● 23/5/2024 11:57 ● ערב ערב 3173
כששרון הראל (53), אב לשני בנים צעירים חובבי כדורגל, ראה את הצורך הממשי של ילדים בשכונת ה- 5,000 למגרש קטרגל, הוא ביקש מעיריית אילת שישנו את מגרש הכדורסל השכונתי החדש שהקימו למגרש סינטטי ● רגע אחרי שבקשתו מומשה הוא לא יכל לדמיין את המקום נהרס ● מיהר ורכש על חשבונו מנעול והחליט שהוא הופך לשומר המגרש ● מאז, במשך כשמונה חודשים שהוא דואג בקנאות למגרש ● פותח, סוגר, מנקה, מתקן והכל על חשבונו, כדי שלילדי השכונה וכן, גם לילדיו, יהיה טוב ● "לא בדלי סיגריות, לא באנגים, לא פחיות רד בול ולא בעלי כלבים שחושבים שמגיע לכלב שלהם לרוץ על המגרש", הוא מבהיר ● על הדרך הוא עשה סדר, אירגן לו"ז וגם מחנך את הצעירים באי המגרש לחיים ספורטיבים, תזונה ובריאות ● "אם יהיו בכל השכונות בעיר הורים עם יוזמה, החיים של הילדים שלנו באילת ייראו אחרת", אומר שרון
שומר המגרש
לאחר מקרה אלימות במגרש, סגר את המגרש ל-3 ימים. שרון הראל

   באחד הערבים כששרון הראל ישב בבית הוריו והיה בעיצומה של ארוחת ערב, התקשרו אליו ילדים ממגרש הכדורגל השכונתי והתלוננו בפניו כי משום מה התאורה במגרש לא נדלקה עדיין. שרון עזב את הארוחה ויצא למגרש כדי לטפל בבעיה. זו רק דוגמה אחת מיני רבות למחוייבות שלקח על עצמו שרון מרגע שעיריית אילת הגשימה לילדי שכונת ה – 5,000 את החלום והקימה בלב השכונה מגרש קטרגל סינטטי ראוי ומשובח. מאז הפך שרון לשומר המגרש. טייטל שהוא לקח לעצמו מבלי לשאול מישהו. כשהבין שאם מישהו בשכונה לא יפקח על הנעשה במגרש החדש, גם הוא ייהרס, מיהר שרון על דעת עצמו ועל חשבונו לקנות מנעול ומפתח והחליט שמעכשיו יש אבא למגרש.

 

אם אפשר לשמור למה לא?


   ולא, שרון הראל הוא לא עובד עירייה וגם לא מקבל תשלום על האחריות שהוא לקח על עצמו לדאוג, לשמור ולפקח על מגרש הסינטטי בשכונה. ביום יום שרון הוא יועץ תדמית, אסטרטגיה ועוסק בהשקעות בבורסה. מתגורר מזה שנים בשכונת ה– 5,000. כשראה כי בלב השכונה יש מגרש ספורט מוזנח ולא מנוצל שגדרותיו נוטים ליפול, הוא פנה לעירייה, הזמין למקום את מנכ"ל העירייה פיליפ אזרד ואת מי שימש כסגן ראש העירייה דאז סטס דינקין ושמע מהם כי יש לעירייה תוכניות עבור המגרש. ואכן, לא עבר זמן רב וטרקטורים עלו על השטח, הופכים את המגרש המוזנח למגרש כדורסל. אלא שאז, כששרון הבין כי הצורך האמיתי של ילדי השכונה הוא לא בעוד מגרש כדורסל אלא דווקא במגרש קטרגל "ראיתי את הילדים משחקים כדורגל על מגרש הכדורסל", פנה שרון שוב לגורמים בעירייה. "שאלתי אותם אם לא נמאס להם כבר להקים בכל רחבי העיר מגרשי כדורסל בעוד שהצורך האמיתי של ילדי אילת הוא כדורגל, עם כל הכבוד לכדורסל", אומר שרון, שלהפתעתו גילה כי גם הפעם פגע בול במטרה. זמן קצר אחר כך שוב עלו הטרקטורים על השטח והפכו את מגרש הכדורסל לאחד ממגרשי קט הרגל הסינטטים היפים בעיר. "הייתי מאושר. הילדים שלי וילדי השכונה זרחו. צילמתי בכל יום סירטונים של ילדים משחקים על המגרש. צעירים וחבר'ה לפני גיוס, ושלחתי לראש העירייה אלי לנקרי. אלא שאז לא היתה תאורה וגם לא היו רשתות אז דחפתי שגם את זה יסדרו", הוא מספר בגאווה של אבא על הבייבי שלו שעומד יפה, נקי ומטופל בלב השכונה כבר קרוב לשמונה חודשים. 
   אלא שאז, דווקא מהמקום שכל כך דאג שאף אחד לא יפגע במגרש הראוי הזה, החליט שרון על דעת עצמו ועל חשבונו לרכוש מנעול ומפתח וסגר את המגרש. "היה לי ברור שאם לא יהיה פיקוח גם המגרש המקסים הזה ייהרס ויהפוך מהר מאוד לסלאמס כמו שכבר קרה במגרשים סינטטים אחרים שהוקמו בעיר. היה לי ברור שחייבים לקבוע שעות פעילות, כדי לא להפריע לשכנים, שחייב להיות פיקוח, שאסור שיכנסו למקום בעלי כלבים שכבר נכנסו פנימה, כדי שהכלבים שלהם יוכלו לרוץ על הדשא בכיף, וכדי שילדים צעירים שמגיעים לשחק כדורגל לא ימצאו במקום בדלי סיגריות, באנגים ופחיות רד בול. גם היום באים אלי הורים מהשחמון ואומרים לי שהם מפחדים לשלוח את הילדים שלהם לשחק במגרשים הסינטטים שהוקמו שם כי את הדברים האלו בדיוק מוצאים הילדים שלהם במגרשים. רגע אחרי שנעלתי את המגרש פניתי לראש העירייה לנקרי והודעתי לו שסגרתי את המגרש. הסברתי לו למה, אמרתי לו שאני מוכן לדאוג לשלום המגרש, אבל אם זה לא בסדר אני נותן לו את המפתחות ולא קרה כלום". רגע אחר כך כבר הפגיש ראש העירייה את שרון עם איתן, אחראי מגרשי הספורט בעירייה ומכאן הרומן יצא לדרך.

 

''עם כל הכבוד לכדורסל, אילת היא עיר של כדורגל  וצריך כמה שיותר מגרשים סינטטיים''. שרון וילדיו במגרש

 

האבא של המגרש


   אחראי מגרשי הספורט בעירייה דווקא אהב את הרעיון, אחרי הכל מה יכול להיות רע ביוזמה שכזו? יחד הם תלו על הכניסה למגרש שלט עם שעות הפעילות שקובעו מתי המגרש יפתח בכל יום בשעה 14:00 בצהריים ויסגר בשעה 22:00 ושרון מקפיד בכל יום להגיע בזמן כדי לפתוח את המגרש וגם לסגור אותו. אם תהיתם למה המגרש לא פתוח בשעות הבוקר? שרון מסביר כי בבוקר משמש המגרש לטובת פעילות הספורט של בית הספר השכן ימין הרצוג. בפועל, לכל ילדי השכונה צעירים כמו גם בוגרים כבר יש את הנייד האישי של שרון שנותן מענה לכל בעיה. 
   "בהתחלה פתחתי את המגרש אוטומטית בשעות הנקובות, אבל אז גיליתי שבעלי הכלבים נהנים שהכלבים ירוצו עליו. היום המגרש נפתח רק כשיש במקום ילדים שרוצים לשחק. הדשא נקי עד כדי כך שהילדים יכולים לשכב עליו בהנאה", הוא אומר.
   אני מנסה לברר את שורשי הרצון לדחוף את הכדורגל לשכונה ומגלה שהכל התחיל מרצון של אבא שרון שלשני בניו חובבי הכדורגל, ממש כמו לשאר ילדי השכונה, יהיה מגרש קרוב. "יש לי שני בנים- אריאל בן 13 ואוריאל בן 12 ובכל הזדמנות החברים שלהם היו מגיעים לכאן ומחפשים מקום לשחק עליו. אז כן, בגדול עשיתי את זה עבורם, ואין בזה שום פסול, היום כולם נהנים כאן". שרון לא רק מקפיד על הניקיון במגרש ודאג לתקן על חשבונו את הרשתות כשנקרעו, אלא הוא משליט סדר וכללים במגרש. כך למשל לא יקרה כאן מצב שילדים גדולים יסלקו מהמגרש ילדים קטנים. "היו מגיעים ילדים גדולים ומעיפים מהמגרש את הצעירים. ירדתי אליהם ושאלתי אותם למה ככה? הם אמרו לי שזה מה שהיו עושים להם כשהם היו צעירים. אז עשיתי סדר. היום כל שכבת גיל יודעת מה השעות שלה ואף אחד לא מעיף אף אחד החוצה. לאורך היום יש כאן קבוצות של ילדים, נערים ואפילו בוגרים שמגיעים להתאמן. יש קבוצות של מקומות עבודה שיש להם ימים קבועים ושעות קבועות. הכל מסודר. נוצר כאן לו"ז טבעי ואם יש בעיה אני תמיד בסביבה כדי לסדר. באחד הימים אירעה קטטה על המגרש ושרון החליט ללמד את הילדים לקח וסגר את המגרש לשלושה ימים. לא הועילו פניות הילדים למוקד העירוני. שרון קיבל גיבוי מלא לעשות סדר.

ומה קורה אם אתה לא בבית ואין מי שיפתח את המגרש? אני תוהה ושרון מבהיר בתוקף:
"לא קרה אף פעם מקרה כזה".

ומה על אימונים פרטים שמתקיימים במגרש?
   "אין דבר כזה. להיפך, ביקשתי מתותי חבר הנהלת בני אילת ומסלים, מאמן באגודה והמנהל המקצועי, לעשות אימונים חינמיים לילדי השכונה והם עושים את זה מידי פעם באהבה גדולה. ממש מקסימים. הכל בחינם".
   שרון בעצמו עוקב כאן אחרי ילדים מוכשרים ושולח סרטונים שלהם לאנשי הכדורגל בעיר. "מגיעים לכאן ילדים מכל השכונות בעיר. תראי איזה יופי של מגרש. אני מראה לבנים שלי שחקנים מוכשרים ואמר להם- אתם רואים, ככה משחקים".

 

עם עבר ספורטיבי


   לא סתם שרון מתחבר לספורט. הוא עצמו היה כנער מר ישראל בפיתוח גוף ומביא איתו את האהבה לספורט מהכי קרוב שאפשר. הוא עצמו שימש כאיש חינוך וכמורה לחינוך גופני עד שהחליט שבמקום בו לא מכילים ומקדמים יוזמות אין לו מה לחפש. את הידע שלו בחינוך, בחיים ספורטיביים ובתזונה, הוא מביא איתו לילדי השכונה. אוסר עליהם לעשן באזור ומסביר להם עד כמה העישון מיותר ולא בריא: "הצלחתי להרחיק כבר כמה וכמה נערים מעישון ומאלכוהול", נותן להם טיפים על תזונה בריאה ומכוון אותם.

אז מה המסר בכל הסיפור הזה?
   שרון: "בראש ובראשונה להעביר את המסר לראש העירייה ולעירייה כולה, שכל מגרש ספורט כזה שהיא מקימה בעיר הוא ברכה. תמיד עדיף ילד במגרש מאשר ילד מחוץ למגרש. ובכלל, עם כל הכבוד לכדורסל, אילת היא עיר של כדורגל וצריך כמה שיותר מגרשים סינטטיים כאלו. אני במקום האחראי על מגרשי הספורט בעיר הייתי מקדם את הרעיון הזה שעשיתי בכל השכונות. אני בטוח שבכל שכונה אפשר למצוא 'משוגע לדבר' שיהיה מוכן לקחת על עצמו את הפיקוח והדאגה למגרש הספורט. באהבה, בהתנדבות, כדי שהמגרשים האלו, שעלותם כל כך גבוהה לא ייהרסו. להורים עצמם אני אומר- אם כל אחד יעשה משהו קטן עבור הילד שלו, הסביבה של הילדים שלנו בעיר תהייה הרבה יותר נעימה, טובה ונוחה". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש