האם תאגיד עין נטפים מספק מים למקלט מברז כיבוי אש?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/5/2024 11:45 ● ערב ערב 3173
רגע אחרי שהסתיימו עבודות החלפת הצנרת שביצע תאגיד המים עין נטפים בשכונת הדקל בואכה רחוב ירושלים השלמה, גילו להפתעתם באי מקלט ה- NA (נרקומנים אנונימיים) שבמהלך העבודות ניתק קו המים שסיפק מים זורמים למקלט ● קרוב לחודש הם פנו לכל גורם אפשרי בתאגיד המים ובעירייה, על מנת שיחזירו להם את המים החשובים לפעילות סדירה ועד שזה סוף סוף קרה, גילו באי המקלט להפתעתם כי המקלט שלהם חובר להידראנט כיבוי אש הסמוך, כן, ברז כיבוי אש האסור לשימוש ומיועד למקרי חירום בלבד ● מנכ''לית תאגיד עין נטפים מרגיעה כי הדבר נעשה באופן זמני בהתאם לנהלים
האם תאגיד עין נטפים מספק מים למקלט  מברז כיבוי אש?
לפחות המים חזרו. המקלט החשוב ● החיבור הזמני להידראונט

   הערת המערכת: במהדורה המודפסת יוחסה ההתקנה לעיריית אילת, שבוצעה בפועל על ידי תאגיד עין נטפים. המערכת מתנצלת על הטעות.   

   אם לא די במצב הבטחוני שמחייב את המקלטים להימצא מסודרים וערוכים למקרה חירום, במקלט ה- NA שממוקם בפינת רחוב ירושלים השלמה בואכה שכונת הדקל, מתכנסים בכל יום בין 20-40 נרקומנים אנונימיים בשלבי גמילה שונים לפעילות משקמת ומחזקת. להפתעת באי המקלט, רגע לאחר שהסתיימו עבודות תשתית של תאגיד המים עין נטפים באזור שכונת הדקל, התברר שקו המים אל המקלט נקרע. במילים אחרות- ביום בהיר אחד לא היו עוד מים לשתייה או מים לשפכים במקלט שפעילותו חשובה כל כך. מאז במשך שלושה שבועות הם פנו לכל גורם אפשרי בבקשה להחזיר להם כמה שיותר מהר את המים אך לשווא. "פנינו לעירייה אמרו לנו שזה לא שייך אליהם, פנינו לעין נטפים הם אמרו לנו שזה לא שייך אליהם אלא לעירייה כי היא אחראית על המקלטים. ככה במשך שבועות תלך תבוא ואף אחד לא טיפל בבעיה. התחלנו להביא בעצמנו שישיות של מים כדי שהפעילות במקלט המשמש לנרקומנים אנונימיים לא תפגע. בזכות הפיצוצייה הסמוכה היו לנו מים לשפוך בשירותים", הוא מספר. "כשראינו שבדרך המקובלת זה לא עובד, התחלנו להפעיל קשרים וגורמים בעירייה. הגענו למנכ"ל העירייה, פיליפ אזרד שמודע לנושא ועדיין שלושה שבועות עברו מאז וכלום לא קרה". בסוף השבוע האחרון החליט אחד מבאי המקלט לשלוח הודעה ישירה אל ראש העירייה אלי לנקרי וכתב לו: "זו בושה שבתקופה מאתגרת כזו, בזמן מלחמה, אין מים במקלט באשמת עבודות העירייה ולאף אחד לא אכפת. עד עכשיו לא ערבנו אותך אבל זה לא נפתר".

 

אם אין צינור, יש הידראנט?


   אז אולי הבחור לא קיבל תשובה ישירה מראש העירייה אבל כבר ביום ראשון האחרון שמחו באי המקלט לגלות שהמים חזרו לברזים. אלא שהשמחה היתה מוקדמת שכן לתדהמתם הם גילו כי מישהו חיבר את קו המים של המקלט להידראנט- הברז האדום של כיבוי אש. אותו ברז שמשמש מקור מים לכוחות הכיבוי והצלה במקרה חירום ואסור לשימוש שלא לצורך כך. די בסיור קצר בשטח כדי לזהות את הצינור של המקלט מחובר להידראנט כשהוא טמון בדרך באדמה עד הגיעו לשעון המים. "זה פיתרון תמוהה", אומרים באי המקלט שלא מבינים איך זה שעירייה יכולה לעבור בעצמה על נהלים שקובעים כי אין להתחבר להידראנט שלא במקרה חירום. מעבר לזה הם תוהים האם המים בהידראנט נקיים מספיק לטובת שתייה? "במקום שיפלו על הקבלן שביצע את העבודה במקום וידרשו ממנו לתקן את הנזק שעשה, מוצאים פתרונות על הדרך", טוענים באי המקלט.

   פנינו לדוברות כיבוי אש וביקשנו להבין האם אפשרי שרשות עירונית תספק מים באופן שוטף למקלט עירוני באמצעות חיבור לברז כיבוי האש? דובר כבאות אילת הפנה אותנו לבדיקת הנושא מול תאגיד המים עין נטפים שהוא הגורם האחראי על תקינות ההידראנטים ברחבי העיר.

   מנכ"לית תאגיד המים עין נטפים, חן סלטי מסרה: "המקלט מחובר כיום לאספקת מים באופן זמני, לאחר שעבודות שדרוג תשתיות מים וביוב בוצעו באזור. החיבור הקבוע, שיעשה לאחר חג העצמאות, הנו מעט מורכב ומצריך הפסקת מים למספר נרחב של צרכנים, ולכן, דחינו את ביצוע העבודה לאחר החגים. החיבור, בוצע באישור התאגיד, למקור אספקת מים, שכמובן הינם ראויים לשתייה, והצריכה נספרת ונמדדת ע"י מד מים, כפי שניתן לראות בצילום שהעברת אלי. שנדע ימים טובים ובשורות משמחות".

ערב ערב ימשיך לעקוב. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש