מחדלי משרד התחבורה באילת נמשכים: מדוע הקווים מרמון לאילת לא אוספים נוסעים?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/5/2024 11:49 ● ערב ערב 3173
אם לא די בעובדה שבעיר אילת הצומחת אמורים התושבים, עדיין, להסתדר עם שני קווי אגד מרכזיים שעוברים ברחבי העיר ● ולאור כך שבעיקר בשעות העומס לא היה מזיק לאילת קו פנימי נוסף ● נראה תמוה כי שלושה קווי אגד שיוצאים בכל יום משדה התעופה רמון לכיוון אילת, לא הופכים בשטח העיר לקווים עירונים, ומסייעים בהפחתת העומס ● תושב אילת שנסע השבוע יחד עם עוד שני נוסעים בלבד באוטובוס שיצא מרמון, לא הצליח להבין למה אוטובוס ריק לגמרי נוסע ברחבי כל שכונות העיר ולא אוסף ומוריד על הדרך תושבים ● ''אם זו לא חלמאות אז מה כן?'', שואל התושב
מחדלי משרד התחבורה באילת נמשכים:  מדוע הקווים מרמון לאילת לא אוספים נוסעים?
נוסעים על ריק. שלושה קווי האוטובוס ברמון

   זה לא חדש שבאילת הצומחת כבר לא מספיקים בלשון המעטה שני קווי האוטובוס היחידים שפועלים בשכונות העיר. יעידו על כך לא מעט תושבי אילת שבעיקר בשעות השיא של היום, מתלוננים על כך שקווי אגד כבר מלאים. לנוכח המציאות הזו, התפלא השבוע לגלות רותם, תושב אילת, שעלה על קו אגד שיצא משדה התעופה רמון לכיוון אילת בשעת בוקר מוקדמת, כי למרות שעל האוטבוס היו שלושה נוסעים בלבד, ולמרות שהאוטבוס עבר בכל שכונות העיר, הישנות והחדשות כאחד, לא העלה הנהג אף לא נוסע אחד בדרך, אלא תפקד כאוטובוס ייעודי בלבד שרק מוריד נוסעים. 
   המדובר בשלושה קווים- 30, שנוסעה על כביש 90 דרך מצרים עד לגבול, וקווים 31 ו-32 שנכנסים לשכונות העיר השונות ונוסעים לאורך שעות היום, אף שבמתכונת מצומצמת ביחס לעבר, זאת לאור התפוסה הקטנה בהם, הנובעת, בין היתר, בשל העדר סנכרון בין שעות היציאה של האוטובוסים לשעות הנחתיה וההמראה הנדחות תדיר.

   "זה היה הזוי לראות איך הנהג עצר באחת התחנות והוריד בה את אחד מתוך שלושת הנוסעים שהיינו על האוטובוס, אבל באותה נשימה כשילדה ביקשה לעלות על האוטובוס הוא ביקש ממנה לרדת. לאחר כמה תחנות נוספות שוב עצר הנהג בתחנה כדי להוריד את הנוסע השני ושוב ביקשו לעלות עליו כמה אנשים, אבל גם להם הסביר הנהג שהוא לא יכול לעלות נוסעים אלא רק להוריד. כמעט מיותר לציין שאת שארית הדרך עד לביתי עשיתי על אוטובוס ריק ולגמרי פרטי, כשהנהג כמובן לא עצר בתחנות נוספות עד שהגיע למחוז חפצי", מספר רותם. "מן הסתם רגע לאחר שהוא הוריד אותי ונותר ריק, הוא עשה אחורה פנה וחזר לתחנה המרכזית", הוא אומר, ומזכיר כי מדובר בשלושה קווים שיוצאים במהלך שעות היום משדה התעופה רמון לכיוון אילת. 

   "חלם זה כאן", אומר רותם בכעס ומבהיר: "אם בלאו הכי האוטובוסים מגיעים לעיר, עוברים בכל השכונות, אם כמעט ואין בהם נוסעים והדלק מתבזבז ממש כמו שעות העבודה של הנהג,  איך זה שבמשרד התחבורה שמממן את ההסעות האלו לא חשבו לייעל את הקווים ולהפוך אותם מרגע הכניסה לעיר לקווים פנים עירוניים, כאלו שלא רק יורידו את מעט הנוסעים שעלו עליהם בשדה התעופה רמון, אלא גם יעלו ויורידו בתחנות השונות לאורך הקו, נוסעים רגילים שעולים ויורדים בתחנות הפזורות בעיר. "הדלק כבר מתבזבז, זיהום האוויר כבר נגרם, הנהג מקבל שכר, אז למה לא להתייעל?", הוא תוהה ומבהיר: "כדי לאפשר לאוטובוסים לאסוף נוסעים משדה התעופה רמון בשבת ולפזר אותם ברחבי אילת, למרות שאין באילת תחבורה ציבורית בשבת, התקבלה לכך החלטה מיוחדת במשרד התחבורה בתמיכת שרת התחבורה מירי רגב. אם את זה הצליחה רגב לכופף לטובת הצרכים המיוחדים של העיר אילת, אין שום סיבה שעם קצת מחשבה, רצון והיגיון, לא תוכל השרה גם לקבל החלטה שטוב יהיה להפוך את הקווים שיוצאים מרמון לאילת, לקווים פנים עירוניים רגילים מרגע הגעתם לעיר. צעד כזה יהפוך את הקווים הלא רווחים האלו בעליל לקווים רווחיים, יסייע בזמינות האוטובוסים ברחבי אילת וייעל את המערכת. נדמה שמישהו לא טרח עד היום לחשוב על צעד ייעוד שכזה וחבל שכך", אומר רותם.

 

 ***

 

   תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מפעיל ארבעה קווי שירות, הפועלים מנמל התעופה רמון לעיר אילת. כמו יתר קווי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, קיימת מערכת הסכמים של תשלומי סבסוד בתמורה להפעלת הקווים ובהתאם לתנאי הרישיון.

אחד מהקווים הפועלים מנמל התעופה רמון לעיר אילת הינו קו מאסף היוצא ממעבר הגבול לטאבה, דרך החופים הדרומיים והתחנה המרכזית באילת. קו זה מאפשר איסוף והורדת נוסעים לאורך המסלול.

שאר הקווים (הכוונה לקווים 31 ו-32 - ר.נ) הינם קווים מהירים, שנועדו להביא את הנוסעים מנמל התעופה רמון ליעדם, ולנמל התעופה, במהירות האפשרית. בהתאם לכך, בקווים אלה מתאפשרת עלייה לאוטובוס רק בכיוון הנסיעה לשדה התעופה וירידה ממנו רק בכיוון הנסיעה משדה התעופה לעיר.

יודגש, כי פתיחת המגבלות לאיסוף והורדת נוסעים במהלך הנסיעה תעכב משמעותית את משך הנסיעה ואת ההגעה לשדה התעופה בזמן".

   עד כאן תגובת משרד התחבורה, ולנו רק נותר להעיר, כי מעבר לכשל הלוגי שבתשובה (הכתבה מבקשת לאפשר איסוף והורדה של נוסעים בקו שיוצא מרמון לאילת, ולא בזה שמגיע לרמון, ולפיכך, אין כל השפעה על משך זמן ההגעה לשדה התעופה) ואולם חשוב מכך, התשובה אינה מספקת מענה למצב הקיים בשטח, לפיו מספר הנוסעים בקווים מרמון לעיר עומד על נוסעים בודדים בלבד בכל אוטובוס, ומאחר ואין סנכרון בין כה וכה בין שעות ההמראה והנחיתה ברמון לבין זמני האוטובוסים (והדבר אף אינו אפשרי בשל ריבוי העיכובים בהמראות), הרי שהתוצאה היא ששניים שלושה אנשים ולעיתים אף פחות, מקבלים אוטובוס פרטי, ומזהם, שעה שניתן היה במחי החלטה לעבות באמצעותם את קווי הנסיעה בתוך העיר לאורך שעות היום.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש