נבחרת החלל של בי׳׳ס מצפה ים תתמודד בגמר אולימפיאדת החלל

מאת: ● 5/6/2024 20:11 ● ערב ערב 3174
ביום שני ה-10 ביוני יתקיים הגמר הארצי של אולימפיאדת החלל בבורסה לניירות ערך בתל אביב ● בגמר ישתתפו 21 נבחרות מרחבי הארץ וביניהן נבחרת החלל של בית הספר מצפה ים מאילת ● כל הפרטים
נבחרת החלל של בי׳׳ס מצפה ים תתמודד בגמר אולימפיאדת החלל
תגיות:

האולימפיאדה, ביוזמה ובמימון של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה, מתקיימת מידי שנה במטרה לחשוף את התלמידים לטכנולוגיות חלל שונות, לחשיבה יזמית ולפתרון אתגרים פורצי דרך בתוכן מתקדם בתחום החקר ותעשיית החלל.

הנבחרת עברה חמישה שלבים במהלכם התמודדו עם חידונים מקוונים, נדרשו לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד כקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ולבנות דגם על פי קריטריונים קפדניים תוך למידה מעמיקה. בנוסף, נדרשו לתכנן ולהציג מיזם עסקי בתחום החלל החדש, למתגו, ולבנות אבטיפוס וירטואלי דיגיטאלי של מוצר פיזי. 

הפרויקט של הנבחרת מציג דגם התיישבותי על כוכב הלכת מאדים הכולל עיצוב סביבת מחייה מותאמת לתנאים הקשים השוררים בו. במתחם יש רכב חלל הבנוי על מנגנון הבינה המלאכותית, תחנות רוח כמקור לחשמל וחממות כמקור לחמצן. 

 

 

מצ"ב סיפורה האישי של מאיה אדרעי, חברת הנבחרת מבית הספר מצפה ים: התלמידה מאיה אדרעי, בעלת אלרגיות מסכנות חיים אשר אינה יכולה לנהל חיים באופן ספונטני ורגיל ולהשתלב באירועים חברתיים באופן שגרתי. השנה מאיה הצטרפה לנבחרת 'אמירי מדעים'-קבוצה שמתבגרת מדעים בשעות אחרי הצהריים. המורה מספרת כי מאיה הפגינה בקיאות עצומה בתחום חקר החלל, וסקרנות רבה בתחום, ומסירות רבה להצלחת המשימה. תלמידי הנבחרת מרגישים תחושת אחריות גבוהה כלפיי מאיה והתייחסו לעניין כחלק בלתי נפרד מהפרויקט.