בשורה טובה לפלמ''ח - העליון הותיר את רישיון האבטחה ושמירה שלה

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 31/5/2024 01:22 ● ערב ערב 3174
ביהמ''ש העליון קיבל את ערעור חברת השמירה פלמ''ח ובעליה אבי ניסים מסס והורה למדינה לעכב את החלטתה לשלול מהם את רישיונות השמירה והאבטחה מכוחם הם פועלים, עד להכרעה בערעור הפלילי, ככל שיורשעו בפרשת השוחד של מנהל אגף הספורט בעיריית אילת, יעקב מלכה
בשורה טובה לפלמ''ח - העליון הותיר  את רישיון האבטחה ושמירה שלה
ממתינים להכרעה במשפט בספטמבר. משרדי פלמ''ח באילת

   כנגד חברת האבטחה והשמירה פלמ"ח מאילת ובעליה, אבי ניסים מסס, מתנהל בימים אלה משפט פלילי בפרשת השוחד מרמה והפרת אמונים, המיוחסים ליעקב מלכה, לשעבר מנהל אגף הספורט בעיריית אילת. המשפט שמתנהל מאז 2021, לא מנע מהמדינה לאשר במהלך השנים לחברה ולבעליה את הארכת רישיונות האבטחה והשמירה שמכוחם הם פועלים. למעשה, חודשו אלה בהיתרים זמניים עד לחודש יוני השנה, אלא שדווקא כעת, חודשים ספורים בטרם צפויה להינתן הכרעת הדין במשפטה, כמו גם במשפטו של מלכה, החליטה המדינה שלא להאריך את רישיון החברה לשנת 2024 וזאת עד להכרעה בערעור שיוגש היה ויורשעו. 

   החברה ובעליה, שלא הסכינו עם ההחלטה, אשר היתה מונעת את המשך פעילות החברה, ערערו על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים, וביקשו למעשה את עיכוב הביצוע של החלטת המדינה. כאמור, קיבל המחוזי  את הערעור והורה למדינה להאריך את רישיון החברה וכן את רישיונו של אבי ניסים מסס, עד להכרעה בערעור. המשמעות היא, כי גם אם פלמ"ח תורשע במשפט הפלילי המתנהל נגדה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, היא תוכל להמשיך ולעסוק בתחום השמירה והאבטחה עד שהערעור שמגיע לה בזכות יוכרע בעליון. השופטת מיכל שרביט, הבהירה, כי: "אי מתן הסעד הזמני בשלב זה (קרי: עיכוב החלטת המדינה נגד פלמ"ח) עלול להביא לפגיעה משמעותית בעיסוקם של המבקשים, המחזיקים ברישיונות משנת 2012, כאשר המבקשת 1 מעסיקה כ-170 עובדים מבין כלל עובדיה רק בתחום זה של אבטחה ושמירה".
   
   השופטת דחתה את עמדת המדינה לפיה הראיות שהתגבשו במהלך המשפט חיזקו את החשד כנגד החברה ובעליה, וקבעה כי "המדינה לא הצביעה על התפתחות או שינוי בהליך הפלילי המצביעים על פגיעה פוטנציאלית בציבור בעת הזו". עוד הוסיפה: "אין אני מתעלמת מן העובדה כי למבקשים מיוחסות עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן וודאי שאני מקבלת את עמדת המשיבה כי ראוי שאנשים העוסקים במקצוע רגיש זה יהיו ראויים ושלא דבק בהם רבב. אלא שזה היה נכון גם לעת הגשת כתב האישום, שאז כאמור לא מצאה המשיבה לנכון שלא להאריך את רישיונותיהם של המבקשים בשנים 2022 ו-2023. והנה ההליך הפלילי מצוי כעת לקראת סופו כאשר כנטען הכרעת הדין צפויה להינתן בחודש ספטמבר 2024". מאחרו והשופטת צופה כי הליך הערעור יהיה מהיר יחסית, היא מצאה בסופו של יום כי יש להעדיף את האינטרס של החברה ובעליה על פני זה הציבורי, שעלול להיפגע מהמשך פעילותה עד להכרעה בעניינה. 

עם זאת, הותירה השופטת פתח למדינה לשוב ולטעון בעניין זה בכל עת, "באם יחולו התפתחויות בהליך הפלילי שיצדיקו זאת". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש