Open מרכז חדשנות ויזמות טכנולוגית עירוני נפתח באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/5/2024 09:53 ● ערב ערב 3173
עיריית אילת המקדמת חדשנות במגוון תחומים ומובילה פרויקטים רבים בתחום, השיקה השבוע (ד') את Open - מרכז חדשנות ויזמות טכנולוגית, במטרה לייצר ולגוון מקורות תעסוקה איכותיים בעיר, לקדם השתלבות של תושבי העיר בתעשיית ההייטק, ולעודד הקמת סטארט-אפים ועיסוק בחדשנות בעיר.
 Open מרכז חדשנות ויזמות טכנולוגית עירוני נפתח באילת
מרכז החדשנות OPEN
תגיות:

את מרכז החדשנות מפעילה העירייה באמצעות האגף לפיתוח כלכלי ויזמות והוא פועל בשלושה תחומים עיקריים: סיוע בהקמה וקידום של סטארט-אפים; שילוב של תושבי אילת בתעשיית הייטק כחלק מהיעד העירוני לגיוון תעסוקה ומתן מענה לאתגרים עירוניים באמצעות טכנולוגיה. במסגרת זו, מציע Open לתושבי העיר המעוניינים לקדם מיזמים טכנולוגיים ולהקים סטארט-אפים, נבחרת יועצים ומומחים, אירועי תוכן, סדנאות ומיטאפים בתחומים שונים בעולמות החדשנות והיזמות, וכן קהילת יזמות בה היזמים המקומיים יכולים לשתף, להתייעץ, לתמוך, לסייע וליצור חיבורים.

 

מרכז החדשנות OPEN - חדר פודקאסט

 

כמו כן פועל Open ליצירת הזדמנויות תעסוקתיות בתעשיית ההייטק במטרה לגוון ולייצר מקורות תעסוקה איכותיים עבור תושבי העיר באמצעות חיבור למעסיקים, הכשרות מקצועיות עם תעסוקה בקצה והנגשה של ידע, כלים, תוכן ומגמות בעולם העבודה החדש.

בנוסף, Open מעודד ומסייע באימוץ טכנולוגיות ועריכת פיילוטים שונים במטרה לשפר את השירות לתושב ולתת מענה לאתגרים עירוניים. כך, בחודש פברואר האחרון הותקנה מערכת ייחודית לניטור תרחישים מסכני חיים בקרב אזרחים ותיקים הגרים בגפם, וזאת במסגרת פיילוט ייחודי שהוביל Open ביחד עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה, קרן אילת לפיתוח חינוך ותרבות וחברת אקו-קר טכנולוגיות.

 

 

באירוע הפתיחה שהתקיים אתמול (ד') השתתפו תושבים רבים ובהם סטארטפיסטים, תושבים העוסקים ביזמות, חדשנות וטכנולוגיה. ראש העירייה  - אלי לנקרי ברך את הגורמים השותפים ואת הקהילה המתהווה סביב תחום החדשנות. ״לשמחתנו אילת מובילה בתחום החדשנות בזכות מוסדות אקדמיים, משאבי טבע ומשאב אנושי״ אמר ראש העירייה והתייחס לפעולות העירייה בתחום האנרגיה המתחדשת ופיתוח החקלאות הימית, כתחומים בהם יש לאילת יתרון יחסי. ״מרכז החדשנות החדש יסייע לנו להוביל גם בתחום ההייטק בזכות שיתופי פעולה פורים עם גופים כמו התעשייה האווירית, הטכניון ועוד, ובעיקר יאפשר לגוון את מקורות התעסוקה ולקדם יזמים, רעיונות ופרויקטים כחלק מפיתוח העיר״.

בשנים האחרונות מובילה העירייה את תחום החדשנות במגוון תחומים וזכתה להוביל  פרויקטים במימון האיחוד האירופי בתחומי אנרגיה מתחדשת, התמודדות עם משבר האקלים, חקלאות ימית ועוד. את תחום החדשנות מובילה העירייה באמצעות האגף לפיתוח כלכלי ויזמות, כאמצעי לפיתוח כלכלי וגיוון תעסוקתי המהווה יעד עירוני. לשם כך הוכנה תכנית אסטרטגית לחדשנות, נוצרו קשרים עם חברות טכנולוגיות וגופי הכשרה וכן העיר זכתה בשני קולות קוראים באמצעותם יפעלו באילת, שני מרכזי חדשנות: האחד מרכז חדשנות ותרבות, שיוקם במבנה הטרמינל בשטח שדה התעופה הישן מתקציב משותף עם משרד נגב, גליל והחוסן הלאומי. השני, מרכז חדשנות לביוטכנולוגיה וחקלאות מים, שנפתח לפני מספר שבועות, במסגרת שיתוף פעולה ראשון של משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ורשות החדשנות.

 

צוות האגף לפיתוח כלכלי

 

עד להקמת מרכז חדשנות ותרבות במבנה הטרמינל, ממוקם Open בפארק אמת"ל היכן שפעל האב אילת. המרכז כולל חלל עבודה מאובזר, מעוצב ומזמין ובו עמדות עבודה מגוונות עם נוף לים, חדר פודקאסט וחדר עריכה מקצועיים. המרכז פועל בניהולה של עו"ד יעל דן, תחת האגף לפיתוח כלכלי ויזמות בעירייה בניהולה של מרלן רוזנפלד. לדברי השתיים: "הפתיחה של מרכז החדשנות והיזמות Open, לצד ההישגים השונים בקידום החדשנות בעיר, היא בשורה של ממש לעיר אילת. העירייה רואה בחדשנות כמנוע צמיחה משמעותי ואמצעי להשגת יעדים מהותיים של העיר, בראשם גיוון מקורות התעסוקה. קהילת Open קמה ופועלת כדי לסייע לכל יזם ויזמת טכנולוגיים שגרים בעיר אילת, למי שרק יש לו רעיון ולא יודע מה לעשות איתו, ולמי שרוצה להיות חלק מעולם החדשנות. אנו מזמינות את תושבי העיר להצטרף לקהילה של Open ולקבל ליווי, כלים, ידע, חיבורים ומשאבים שיאפשרו להשתלב בתעשיית ההייטק ולהקים סטארט-אפים מבלי שיצטרכו לעזוב את העיר שהיא בית." 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש