מותק - מדור החברה של אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● צילום: מערכת יום יום באילת ● 16/5/2024 15:34 ● ערב ערב 3172
מותק - מדור החברה של אילת
תגיות:

מצטיין נשיא המדינה
גאווה אילתית: כמידי שנה גם השנה, יש לאילת מצטיין נשיא המדינה. רב"ט בר קוטר, סמב״צ במט"ל זירת ים סוף של חיל הים, קיבל את תעודת ההצטיינות יחד עם 120 מצטיינים ומצטיינות מכל החילות, בטקס מצטייני נשיא המדינה המסורתי, שהתקיים בבית הנשיא, יצחק הרצוג, לכבוד יום העצמאות ה-76.
בר, בוגר בית ספר התיכון ע״ש 'בגין', למד במסלול עיוני והגביר ימאות וספינות. למרות שקיבל פטור משירות צבאי, נלחם בר להתגייס ולבצע שירות משמעותי. הוא התגייס לצבא במסגרת 'תתקדמו' - מסלול הגיוס של צה״ל למלש״בים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה.
בתפקידו הצבאי, אחראי בר על שגרת תקלות ואחזקות בכלי שייט ובתחנות חוף. בנוסף, הוא מעביר דיווחים מבצעיים בכל הנוגע לכלי שייט ולתחנות החוף, למפקדים בפלגה ולפיקוד הבכיר בזירה. נחישותו, אחריותו, מסירותו ומקצועיותו של בר הובילו אותו לקבלת אות מצטיין נשיא המדינה לשנת 2024. גאים בך בר, עלה והצלח!
ירמי כחול לבן
אין מי שלא מכיר את ירמי בכר, שתמיד מכין את עצמו לחג הקרוב. על גלבייה הוא תפר 40 דגלי ישראל וירד לטיילת, אבל הלב לא שמח כל כך. ירמי סיפר : “לא חילקתי דגלים לילדים, כי הייתי עצוב”. ירמי המשיך כל הערב לומר לעצמו: 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'. “תפילתי השנה היא שבקרוב ממש יחזרו כל החטופים לביתם”. 
דגלי ישראל בעיצוב אישי
בימים טרופים אלה, בהם עצב ושמחה מתערבבים להם יחדיו,  נערכה במתנס שחמון ברוב חגיגיות פתיחת התערוכה לדגלי ישראל שעוצבו והוכנו על ידי תושבי אילת ותושבים מפונים ששהו בעיר. התערוכה הוקמה בחסות מועדון 'רוטרי' אילת ומועדון 'רוטרי' רמת השרון ובשיתוף פעולה מוצלח עם מתנס שחמון. ההכנות לתערוכה החלו כבר בתחילת דצמבר, כאשר העיר אילת אירחה מפונים רבים. בשבוע שעבר, נערך טקס חגיגי בו נפתחה התערוכה. את התערוכה עיצבה בכישרון רב לימור אז גוריון. הקיר מאויר בסצנות ישראליות וכמובן גם לדגל הדיו שלנו מקום נכבד בתערוכה. המבקרים בתערוכה יכולים לגשת גם לקיר החטופים שהוכן אף הוא בשיתוף פעולה בין המתנס למועדוני 'רוטרי'. תודות לצוות מתנס שחמון, ללימור אז גוריון ולצוות 'רוטרי' אילת. צילום: יהודה בן יתח
רצים לזכרם
במסגרת המירוץ המסורתי ’רצים לזכרם’, לקחו כמדי שנה חלק משמעותי שחקני קבוצת בני אילת בכדורגל. עשרות שחקני האגודה, יחד עם המאמנים ואנשי הצוות, הגיעו לכבד ולקחת חלק במירוץ והיו הקבוצה רבת המשתתפים. שאפו.
נזכור ולא נשכח
במחווה מרגשת בטקס יום הזיכרון במתנ"ס יעלים, בחרו השנה לייחד את הטקס לזכרו של מאור כהן איזנקוט אשר גדל כנער במתנ"ס יעלים. משפחתו של מאור ריגשה בנוכחותה: האם שרון, האחות עדן והאח אלמוג. את הטקס ערכה אירית מלכה, רכזת מועדון וחברות המועדון. בליבנו תישאר לעד.
צילום : יהודה בן יתח 
נציגי מנהיגות צעירה מאילת - במצעד החיים
שלושה בני ובנות נוער מאילת; מתנאל צוברי, שילת לנקרי וירדן חברוני סבח, יצאו לפולין במשלחת מנהיגות צעירה מטעם משרד החינוך והשתתפו ב"מצעד החיים" המסורתי, שהתקיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. ראש העירייה – אלי לנקרי העניק לבני הנוער מלגה, שיבח אותם על עשייתם במהלך המלחמה ובכלל בעשיה למען הקהילה וברך אותם בברכת נסיעה טובה.
אילתית ליוותה את משואת התקווה
רס״ן (במיל׳) ג׳וליה אינדיק, רכזת חינוך חברתי בבית הספר התיכון ע״ש 'בגין' באילת, המשמשת גם כרכזת הכנה לצה״ל רשותית ומנהלת המרכז העירוני ״אילת מתגייסת״ ובמילואים משמשת כקצינת נפגעים, סגנית מפקד גזרת אילת וסייעה במינהלת החטופים, ליוותה את משואת התקווה בטקס המשואות, שהתקיים בהר הרצל. הטקס שהיה השנה בסימן הגבורה הישראלית, סגר את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה והטרור ופתח את יום העצמאות ה- 76 למדינת ישראל. במסגרת הטקס, מאחורי 12 מדליקי המשואות, צעדו גיבורים, שנבחרו לייצג את המערך שמדליק את המשואה. את משואת התקווה אותה הדליקו החיילת אורי מגידיש, ששוחררה על ידי כוחות צה״ל מרצועת עזה, סא״ל ליאת נפש קצינת נפגעים ואל״מ (מיל׳) ורדה פומרנץ, רמ"חית הנפגעים ואימו של חלל צה״ל דניאל פומרנץ ז״ל, ליוו 8 קצינים ממערך הנפגעים, בסדיר ובמילואים, ביניהם ג׳וליה. צילום: דוברות עיריית אילת

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש