מתכונים שמזכירים לי אותך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/5/2024 15:58 ● ערב ערב 3172
רגע אחרי יום הזיכרון, אחרי שמחינו את כל הדמעות ונותרנו עם הזיכרונות, בחרנו לארוז עבורכם כמה כאלו, מתוקים טעימים, כי בסוף, הרי זה מה שכולנו רוצים לזכור מהצעירים והיפים שנקטפו מאיתנו ● אז ישבנו עם בני המשפחה של נרצחי השבעה באוקטובר, וקיבלנו מהם את המתכונים שהיו הכי הכי אהובים על הילדים שאינם ● מהיום אמרו - העוגיות של איתי, הספגטי של נוי, הצלי של דור, המרק של ניצן והבולונז של קשת
מתכונים שמזכירים לי אותך
תגיות:

 

העוגיות הכי הכי של איתי זפרני ז"ל


"איתי היה ילד שידע להודות ולהעריך את האוכל שהוגש לו", מספרת מיכל זפרני, אמו של איתי שנרצח במסיבת הנובה. "הוא תמיד פירגן ואמר שהאוכל שלי הכי טעים בעולם". לצד כל המאכלים שאיתי אהב, הוא אהב במיוחד את העוגיות שאמו מיכל נהגה לאפות ואכל אותן כמו גרעינים עוד מתוך הקופסה שעברה מיד ליד. ברבות השנים הפכו העוגיות האלו לעוגיות של איתי וכל חבריו הכירו אותן. מבחינת איתי בכל רגע נתון היה חייב להיות בסביבה שלו מלאי עוגיות כאלו בזמינות. בכל פעם שמישהו מחברי ושל איתי היה מגיע לאילת הוא היה מזמין משלחו והמחמאות לא היו מאחרות להגיע.

 

איתי סיפר שיש לו חלום, לפתוח באחד 
הימים קונדיטוריה לאמא שלו. איתי זפרני ז''ל

 

   אסנת אחותו של איתי מספרת על העוגיות: "את העוגיות האלו אמא שלנו מצאה בחוברת מתכונים אמריקאית. וכבר בתור ילדים היא היתה אופה לנו אותן. עם השנים שדרגנו את העוגיות ובמקום עוגייה עבה הפכנו אותה לדקה מאוד. מאז ומתמיד איתי היה משוגע על העוגיות האלו. כשאיתי היה בסביבה, גם העוגיות היו והוא שמר אותן תמיד רק לעצמו". איתי סיפר שיש לו חלום, לפתוח באחד הימים קונדיטוריה לאמא שלו ואפילו התגאה שה- 10 ק"ג העודפים שהיו עליו לטענתו היו תוצאה של 'עוגיות איתי'.
   לאחר הירצחו של איתי, באחד מימי הכיף של החברה בה עבד 'אורון', הכינו קופסאות ממותגות עם העוגיות של איתי וחילקו אותן לכל העובדים בחברה. מיכל עצמה הכינה לאותו אירוע 30 קופסאות ממותגות כי אין דרך טובה יותר מלזכור את איתי מאשר באמצעות העוגיות האלו שאהב כל כך.
   "אנחנו מזמינים אתכם לנסות בעצמכם את המתכון ומקווים שלצד העצב הגדול זה גם יעלה חיוך וזכרונות מתוקים. אוהבים ומתגעגעים". בן 35 היה איתי בהירצחו.

 

המתכון:


המצרכים הדרושים: ביצה, 200 גרם מרגרינה/ חמאה. כוס סוכר חום, 2 כוסות קמח, 100 גרם שוקולד.

אופן ההכנה:
1. מערבבים את המרגרינה עם הסוכר, מוסיפים ביצה, מערבבים ולאחר שזה מעורבבת מוסיפים פנימה בהדרגה את הקמח ומערבבים.
2. לוקחים שני ניירות אפייה, מרדדים שליש מהתערובת ביניהם ומניחים על תבנית אפייה. כך עד שנגמרת כל התערובת (הכמות מתאימה ל - 3 תבניות תנור). מסירים את שכבת הנייר העליונה.
3. אופים 20 דקות על חום של 180 מעלות.
4. מוציאים מהתנור, מוסיפים חבילת שוקולד מריר מעל, מחזירים לתנור לעוד 2 דקות, מוציאים מהתנור ומורחים בזריזות את השוקולד שנמס עם מרית על פני כל השטח. 
5. פורסים מיד ונהנים.

 


 

הספגטי ברוטב שמנת פטריות של נוי אביב ז"ל


נוי אביב, המורה הנערצת לאנגלית בבית הספר רבין, התחילה השנה את שנתה השנייה באילת ובבית הספר. נוי לא היתה רק צעירה יפה אלא כמו שמספרת אמה, נורית, היא היתה חכמה שאפתנית, אוהבת, ידעה לגבש תמיד את האנשים שהיו סביבה, היתה מובילה חברתית וידעה לסחוף את הסובבים אותה לשמחה ואושר. רק בשנתיים האחרונות גילתה נוי את המסיבות והתאהבה, כי בכל דבר שנוי יכלה למצוא שמחת חיים, שם היא היתה.

 

כי למרות שנוי היתה רזונת היא אהבה לאכול,
לטעום ולהתנסות בדברים. נוי אביב ז''ל


   אמה של נוי מספרת כי למרות שנוי היתה רזונת היא אהבה לאכול, לטעום ולהתנסות בדברים, אבל תמיד היתה חוזרת לטעמים האהובים והמוכרים של הבית. "את הפסטה ברוטב שמנת פטריות היא אהבה במיוחד, אולי בגלל הרוטב הסמיך והטעים. אין לי בכלל ספק שאם הייתם שואלים אותה עכשיו מה האוכל האהוב עליה בבית היא היתה בוחרת בזה. לצד הפסטה היא אף פעם לא היתה מפספסת לחתוך לעצמה את סלט העגבניות הקטן שיצר לה את המנה המושלמת".
בת 29 היתה נוי בהירצחה.

 

המתכון:


מרתיחים 1 חבילת פסטה ומסננים.
בנפרד מרתיחים בסיר על אש לא גבוהה-
50 גרם מחמאה. לאחר שהמחמאה נמסה מוסיפים 1 שמנת מתוקה, מערבבים, מוסיפים 1 קופסת שימורי פטריות, 1 כפית מוסקט, 1/2 כפית מלח, 1.5 כף מרק פטריות ומעט פלפל שחור. מביאים לרתיחה ומורידים את ללהבה קטנה. מוסיפים 1 כתוש ומשאירים כמה דקות להתבשל על האש.
תוספת אישית שנוי אהבה ליד הפסטה- סלט עגבניות קטן- חותכים עגבניה, מוסיפים רצועות בצל חתוך דק דק, מתבלים בלימון, מלח ופלפל שחור. תיבול דומיננטי חשוב.

 


 

צלי הבשר של דור מלכה ז"ל


דור כמו שאפשר לראות בתמונות היה רזה עם גוף אתלטי כיאה לספורטאי. ולמרות זאת הוא אהב לאכול כמעט הכל ובעיקר את הצלי של אמא בתיה. דור מלכה וחברו דור אביטן היו גם הם בין נרצחי פסטיבל נובה ברעים כשבסך הכל יצאו למסיבה כדי למכור בה תכשיטים בדוכן התכשיטים של דור 
   "דור אהב מאוד את הצלי הזה ויכל לפרק כמעט את כל התבנית כשהיה לו טעים במיוחד והפרגון הזה היה שווה לי הכל. היום, לאחר המקרה, אני לא מבשלת בכלל", מספרת בתיה, אימו של דור. "בפרט לא בחגים. אני לא מסוגלת לעמוד במטבח אפילו לא כדי להכין חביתה כי כשדור היה רוצה להתפנק הוא היה אומר לי- "אמא בואי נכין ארוחת בוקר של בית קפה. הוא היה מצלם את השולחן ואת הצלחת ומעלה סטורי עם כיתוב "אמא פינקה". אני מוכנה לעמוד כל היום במטבח ולבשל את הדגים שאהב, את הכבש, את הבשר ואת כל ה'אוכלים' (לא המאכלים, ככה דור היה אומר בחיוך), שדור אהב ורק שיחזור אלי בחזרה". בן 29 היה דור בהירצחו.

 

היה מצלם את השולחן ואת הצלחת ומעלה 
סטורי עם כיתוב ''אמא פינקה'. דור מלכה ז''ל’

 

המתכון:


הכנת הבשר- שמים נתח כתף מספר 5 בסיר לחץ עם עלי דפנה, שום שלם, בצל שלם, פלפל אנגלי (לא טחון) וזרעי כובסרה. מבשלים על האש כחצי שעה.
מסננים את המים לקערה ושומרים.
כשהבשר מתקרר, פורסים אותו לפרוסות שוות (לדור היה מאוד חשוב שהאוכל לא רק יהיה טעים אלא גם ייראה טוב).
במחבת עמוקה פותחים את התבלינים. מטגנים על אש נמוכה במעט שמן – כמון, כורכום, בהרט, זרעי כוסברה ופלפל אנגלי, מעט מלח, מוסיפים 7-8 בצלים פרוסים לרצועות ומטגנים עד שהבצל מקבל צבע יפה. מוסיפים מעט יין ומעט מים, מבשלים עד שאין טעם של אלכוהול מהיין ומעבירים לתבנית. מוסיפים פנימה את הבשר, מרטיבים ברוטב, עוטפים בנייר כסף את התבנית ומכיניסים לתנור על חום של 180 מעלות עד שהבשר רך וטעים. כשהבשר מתרכך, מורידים את נייר הכסף, מוסיפים  ומשאירים בתנור להשחמה.  מורידים את נייר הכסף מהתבנית, מוסיפים פנימה ערמונים בנדיבות, מחיזירם לתנור. הבשר משחים, הערמונים מקבלים מקבלים את הטעם. מפזרים מעל כוסברה ופטרוזיליה קצוצים ומגישים על אורז

 


 

מרק הכתומים ופילה הסלמון של ניצן גולדברג ז"ל


כשהיה בכתה ט' עזב ניצן גולדנברג בן אילת את העיר ועבר עם אמו ואחותו לחיות בנתניה כשהוא ממשיך לבקר באילת את אביו ירון. לאחר שירותו הצבאי המשמעותי כלוחם טכני בקומנדו דובדבן, חזר ניצן לאילת וניסה למצוא כאן את מקומו כמאבחן תקלות רכב במוסכים בעיר. את יכולתו של ניצן גילו בחברת טסלה והוא נאלץ לעזוב שוב את העיר כדי להתקדם מקצועית. לאחר שנה וחצי בטסלה הוא נשלח לקורס מקצועי יוקרתי במדריד מטעם החברה, הספיק לעבוד שבוע ימים ויצא ביום שישי לחגוג את החיים כמו שאהב במסיבה ברעים שם נרצח

 

אהב מאוד בעיקר אוכל אסיאתי. ניצן גולדנברג ז''ל

 

   מפקדו של ניצן ביחידת דובדבן סיפר כי ניצן היה החייל הראשון אליו התקשר מיד עם הינתן צו 8, אלא שלהפתעתו הרבה ניצן לא ענה. רק בהמשך הוא הבין את הסיבה לכך. לאורך חייו היה ניצן צעיר פעיל ונמרץ שניתב את האנרגיות הרבות שלו לחוגים 'פורקי מרץ' אותם אהב: ג'ודו, קפוארה והאבקות. ניצן אהב מאוד בעיקר אוכל אסיאתי. יום אחד הוא חזר הביתה לבית אביו ירון ושאל אותו אם הוא יודע להכין מרק כתומים. "אז בדקתי איך מכינים, הכנתי לו ומאז הפך מרק הכתומים למאכל שניצן אהב במיוחד", מספר האב, שמוסיף כי הוא אמנם לא היה חזק בבישול האסיאתי שניצן כל כך אהב, את זה היה משאיר לזוגתו שהיתה מפנקת את ניצן, אבל ירון עצמו היה מפנק את ניצן בסלמון בנוסח אסיאתי שהיה גם הוא אהוב על ניצן.
בן 28 היה ניצן בהירצחו.

 

המתכון:


למרק: משתמשים בגזר, דלעת ובטטה. הכמויות תלויות בכמות המרק שרוצים. מבשלים את הירקות עד לריכוך, מסננים מהמים ומשאירים כוס נוזלים בצד. טוחנים בבלנדר, מוסיפים ג'ינג'ר לפי טעם, עלי סלרי קצוצים, פלפל שחור גרוס וחצי כוס חלב קוקוס. אם צריך יותר נוזלים, מוסיפים מהכוס שהשארנו בצד. מבשלים.

להכנת הסלמון: מערבבים בכוס רוטב סויה, רוטב אסיאתי, טריאקי וסילאן. מורחים בנדיבות על נתחי פילה סלמון ומשאירים מכוסה במקרר לספיגת טעמים. מוציאים זמן קצר לפני ההכנה ומשאירים בחוץ שיקבלו את טמפרטורת החדר. מכניסים על תבנית עם נייר אפייה לתנור שחומם מראש על טמפרטורה של 170 מעלות לכ- 30 דקות (תלוי בעובי המנות).

 


 

הפסטה בולונז של קשת


בכל פעם כשקשת קסטורי כלפה בן ה-21 מסמר, שנרצח במסיבת הנובה, היה חוזר מטיולים אליהם אהב לצאת, או חזר הביתה לאחר שינה מחוץ לבית, אהבה אמו, נטליה, בשלנית מוערכת, לחכות לו עם הפסטה בולונז שהוא הכי אהב. כך היה גם בקיץ האחרון לאחר שקשת חזר ארצה מסיבוב פסטיבלים באירופה. כזה היה קשת, אהב לחיות והחיים אהבו אותו. לא היה מישהו בקיבוץ שלא הכיר את קשת היפה שהיה משתעשע והולך על הידיים מביתו לחדר האוכל

 

לא היה מישהו בקיבוץ שלא הכיר את קשת היפה 
שהיה משתעשע והולך על הידיים מביתו לחדר 
האוכל. קשת קסטורי כלפה ז''ל

 

המתכון:


המצרכים הדרושים:
1 בצל גדול חתוך לקוביות
1 גזר מגורד גס
3 שיני שום קצוצות
חצי ק"ג בשר טחון
עלי זעתר טריים
2 קופסאות מוטי- עגבניות מרוסקות
מלח, פלפל, סוכר
שמן זית
חבילת פסטה.

אופן ההכנה:
1. מחממים מעט שמן בסיר נמוך.
2. מזהיבים את הבצל.
3.  מוסיפים שום וגזר מגורד.
4. מערביים ונותנים לירקות מעט להתקרמל.
5. מפנים את הירקות לצד הסיר ומפזרים על המחבת את הבשר הטחון.
6. לאחר צריבה קלה של הבשר, מפוררים אותו תוך כדי ערבוב.
7. מוסיפים את העגבניות ומעט סוכר.
8. מתבלים על פי הטעם במלח, פלפל שחור ועלי זעתר קצוץ (אפשר גם אורגנו).
9. מבשלים את הפסטה בהתאם להוראו תעל גבי החבילה.
10. רגע לפני סינון הפסטה מוסיפים לרוטב קצת מי בישול פסטה שיפתחו את הרוטב.
11. מערבבים את הרוטב ומצרפים לפסטה המסוננת. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש