אחרי כמעט שנה- הדיון הראשון בעניינה של הגננת אילנה קובר מ'גן האימים' יוצא לדרך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/5/2024 15:51 ● ערב ערב 3172
אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון- שוב, לאחר כמעט שנה ושלוש דחיות, ייצא לדרך ההליך המשפטי נגד הגננת המתעללת מגן האימים- אילנה קובר ● פרקליטם של הורי הילדים, עורך הדין רז אלמוזנינו: "תחנות הצדק טוחנות לאט. נקווה שהפעם תחילת המשפט לא תדחה”
אחרי כמעט שנה- הדיון הראשון בעניינה של  הגננת אילנה קובר מ'גן האימים' יוצא לדרך
חלק מהסייעות עדיין מצויות בהליכי שימוע מול הפרקליטות. אילנה קובר

   באיחור ממש לא ג'נטלמני של כמעט שנה, אם לא יהיה שוב שינוי של הרגע האחרון, הרי שבתאריך ה– 21 במאי יפתח סוף סוף בבית המשפט המחוזי בבאר שבע משפטה של הגננת המתעללת מאילת אילנה קובר. שלוש פעמים נדחתה פתיחת המשפט שאמור היה להתחיל בסמיכות לפרוץ מלחמת חרבות ברזל. פעמיים נדחה המשפט לאחר שעורך דינה של קובר שהה במילואים ובפעם האחרונה שוב נדחה המשפט בפעם השלישית לאחר ניסיון מצד הנתבעת להגיע לסוג של הסדר.

   תסכימו להסדר? אני שואלת השבוע את עו"ד רז אלמוזנינו המייצג את מרבית הורי הגן בהליך המשפטי נגד הגננת.
 "תלוי באיזה הסדר טיעון מדובר. ברגע שנראה את טיוטת ההסדר נגיש לבית המשפט את עמדתנו. כרגע שום דבר עדיין לא הגיע לידיי".

   מיוני שנה שעברה אז הוגש כתב האישום נגד אילנה קובר, הגננת המואשמת בעשרות סעיפי התעללות בילדים, עדיין לא התקיים הדיון הראשון שאמור לפתוח את ההליך המשפטי נגד הגננת- ההקראה, השלב בו אמורה הגננת לכפור או להודות בסעיפי האישום נגדה. השבוע הבהיר עורך דינם של הורי הילדים, רז אלמוזנינו, כי המידע שיש בידיו מוגבל וכי הם לא יודעים אפילו אם הגננת קיבלה הקלות לאורך תקופת מעצר הבית שנגזרה עליה. "אני יוצא מנקודת הנחה שאם לא עידכנו אותנו בנושא זה לא קרה כי אם ביום אחד היא תקבל הקלות ואחד הילדים או ההורים יראו אותה ברחוב, הפרקליטות תצטרך לשאת בנזק הנפשי שיגרם לילד או להורה. אני רוצה להאמין שלא היתה בה התעוזה לבקש הקלות בתנאי המעצר".

   במקביל לפתיחה המיוחלת של המשפט, מצפים ההורים לכתבי האישום שתגיש הפרקליטות נגד חלק מהסייעות. "כרגע הוגשו נגד הסייעות הודעות שימוע והן נמצאות בהליכי שימוע מול הפרקליטות שתגבש כבר בזמן הקרוב החלטה אם להגיש נגד הסייעות כתבי אישום ובאלו סעיפים".

 

תעוד ההתעללות בגן של אילנה קובר

 

איך מסבירים את הסחבת?
   עו"ד אלמוזנינו: "לצערי תחנות הצדק טוחנות לאט. ככה זה. זה נדחה ושוב נדחה וההורים מחכים שייעשה צדק. בינתיים המצב של הילדים רק הולך ומחמיר. מרבית הילדים אמנם מטופלים אצל פסיכולוג צמוד, אבל לצערנו בכל יום ההורים מגלים אצל הילדים עוד ועוד דברים שצצים ועולים. נקווה שב21/5 יתקיים הדיון הראשון וההורים יוכלו לנשום לרווחה שלפחות ההליך המשפטי יצא לדרך".

   בת אל עמוס, אמא לשני ילדים שלמדו בגן אילנה קובר, מסרה השבוע: "כולנו תקווה שהמשפט יצא סוף סוף לדרך ולא ידחה שוב. הילדים שלי עוברים סיוט אחד מתמשך. הילד שואל אותי בכל פעם מחדש- "אמא אילנה לא תבוא?" ומספר לי שנתנה לו בוקס מאוד כואב בעין. הילדים לא מצליחים לשכוח ועדיין ממשיכים לספר בכל יום שעובר עוד ועוד על הדברים שעשו להם בגן. גם אנחנו ההורים עדיין במשבר. עד שהיא לא תשלם על מה שעשתה לילדים שלנו לא נשקוט ולא ננוח". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש