הוגשמה צוואתו של מנחם הופן ז''ל ספר תורה על שמו הוכנס אתמול לבית הכנסת חב''ד

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/7/2023 18:14 ● ערב ערב 3127
ארבע שנים לאחר מותו של מי ששימש בין השאר כמנהל תחנת מד''א בעיר במשך שנים, הוגשמה השבוע צוואתו של מנחם הופן ז''ל, תושב אילת וותיק שעסק בעשייה מתמדת למען הקהילה וספר תורה על שמו הוכנס בשמחה וריקודים לבית הכנסת חב''ד בו נהג להתפלל ● בצעד יוצא דופן, וכמחווה לאיש שעסק בתרומה לקהילה, נכתבו אתמול המילים האחרונות בספר התורה בתחנת מד''א, משם יצאה התהלוכה לבית הכנסת חב''ד של הרב הכט ● מנהל גזרת אילת - אילות במד''א, גבי בריבו, שהתקבל לעבודה במד''א על ידי מנחם הופן בשנת 1993, אמר: ''הדרכים שלי ושל מנחם ז''ל הצטלבו פעמים רבות לאורך החיים. זו סגירת מעגל מרגשת עבורי”
הוגשמה צוואתו של מנחם הופן ז''ל  ספר תורה על שמו הוכנס אתמול  לבית הכנסת חב''ד
הכנסת ספר התורה – סגירת מעגל. גבי בריבו והרב הכט עם ספר התורה  ● צילום: י. צילומים
תגיות: דת באילת

 

ביום רביעי בערב, כמעט ארבע שנים לאחר מותו, נכתבו המילים האחרונות בספר התורה שנכתב לזכרו של מנחם הופן ז"ל. בצעד לא רגיל, נכתבו המילים האחרונות בספר התורה בסניף מד"א בעיר, המקום בו שימש הופן כמנהל במשך שנים רבות. לאחר השלמת כתיבת הספר יצאה תהלוכה צוהלת כמיטב המסורת בדרכה עם ספר התורה לבית הכנסת חב"ד, שם הוכנס ספר התורה לארון הקדושה. בכך הושלמה צוואתו של הופן, שנפטר לאחר מחלה קשה. בשנותיו האחרונות התקרב מנחם ז"ל לדת. הוא היה מקורבו של הרב הראשי באילת הרב הכט ושנים אחורנית אף זכה לפגוש את הרבי מלובביץ במקום מושבו בניו יורק. לפני מותו הביע הופן בקשה כי ספר תורה על שמו יוכנס לבית הכנסת חב"ד בו נהג להתפלל, ולשם כך, גם השאיר אחרי מותו את סכום הכסף הנדרש. אתמול, יום רביעי, הוגשמה צוואתו של מי ששימש כמפקד הגדנ"ע בבאר אורה, הקים וגם ניהל את המשמר האזרחי באילת, ניהל במשך שנים את סניף מד"א בעיר ופעל רבות בהתנדבות למען הקהילה המקומית. "הייתי מאוד מיודד עם מנחם ז"ל", סיפר השבוע הרב יוסף הכט, שליווה את תהליך כתיבת הספר. "בשעה טובה הגענו לסיום כתיבת הספר ואין שמחים מאיתנו לחלוק לו כבוד ולהכניסו לבית הכנסת שלנו. מנחם היה איש מיוחד ופעל רבות למען הקהילה באילת. בגלל העובדה ששימש שנים כמנהל מד"א בעיר, החלטנו לכבד את המקום בו השקיע שנים רבות מחייו ועזר בו לתושבים, ולסיים בו את כתיבת הספר".

 

מנחם הופן ז''ל (במרכז)

 

מנהל גזרת אילת במד"א, גבי בריבו, סגר מעגל


עבור גבי בריבו, בהווה מנהל גזרת אילת אילות במד"א, הייתה כתיבת המילים האחרונות בספר התורה לזכרו של מנחם הופן ז"ל מרגשת במיוחד. אחרי הכל באותו מקום ממש, 30 שנים אחורנית קיבל אותו לעבודה במד"א מנחם הופן שהיה אז מנהל התחנה וישב באותו מקום בו הוא יושב כיום. בריבו הצעיר שהגיע לאילת מתחנת מד"א אופקים ושימש כנהג אמבולנס מתנדב, זכה לחיבוקו החם של הופן והכירו מקרוב. "הקשר בינינו התחיל על בסיס מנהל ועובד", מספר בריבו, "אבל גם לאחר שהופן עזב את מד"א הקשר בינינו נמשך. לאורך הדרך חיינו הצטלבו לא מעט פעמים. כשמנחם היה ברוטרי הם תרמו למד"א דברים, בהמשך כשאני התנדבתי ב 60 פלוס, מנחם היה חבסר במקום ולי הייתה הזכות לפנק אותו לא פעם. בהמשך, לאחר שחלה, פינינו אותו לא פעם באמבולנס מד"א לבית החולים סורוקה לקבל טיפול רפואי ועכשיו הייתה לי הזכות להיות חלק מסיום כתיבת ספר התורה על שמו", אומר בריבו בהתרגשות. "זו התרגשות גדולה עבורי וסגירת מעגל".
בתום תהלוכה שמחה וצוהלת, ביצעו מכבדי זכרו של מנחם הופן על פי המסורת 7 הקפות בכניסה לבית הכנסת וספר התורה הוכנס לארון הקדושה. בסיום המעמד התקיימה בבית הכנסת סעדות מצווה.

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש