כישלון שיכולנו למנוע עם קצת יותר מזל והשקעה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/4/2023 02:40 ● ערב ערב 3117
היו לבני אילת כמה וכמה הזדמנויות להתרחק מהקו האדום ממנו יורדים ליגה ● אלא שהיה זה בעיקר חוסר מזל וכן, גם טעויות של המערכת, שהביאו בשישי האחרון את קבוצת הבוגרים של בני אילת לסיטואציה בה לא הייתה תלויה רק בניצחון שלה אלא גם בניצחון של היריבה משעריים ● אילת אמנם ניצחה בבית 2:0 את חולון מאמצע הטבלה, אבל גם שעריים חתמה על ניצחון 1:0 על מכבי הרצליה, העולה הטריה ללאומית, שאיך שהוא לא מצאה את השער של האורחים והפסידה אחרי 29 ניצחונות ● חבר הנהלת בני אילת, תותי נופי, אמנם שיגר מכתב דחוף לסמנכ''ל התאחדות הכדורגל, בדרישה לבדוק את חוקיות המשחק לכאורה, אבל לכולם ברור ששום דבר כבר לא יעזור ● ובכלל, אם בקבוצה היו חפים מטעויות במהלך העונה, בני אילת לא הייתה נאלצת להגיע לסיטואציה הזו ● ''תחושת ההחמצה היא ענקית'', אומר חבר ההנהלה נופי
כישלון שיכולנו למנוע עם קצת יותר מזל והשקעה

שנתיים בלבד אחרי שצלחה ועלתה לליגה א', שוב חוזר הפזמון הישן ואילת שוב לא מצליחה לשרוד בליגה ויורדת לליגה ב'. ביום שישי האחרון אמנם הצליחה קבוצת הבוגרים של בני אילת לנצח בבית 2:0 את חולון, קבוצת אמצע טבלה שכבר לא ממש היה לה מה להפסיד, אבל האוזניים וגם העיניים של כולם היו כרויות למשחק בהרצליה בו אירחה מי שכבר הבטיחה את עלייתה לליגה הלאומית מכבי הרצליה את יריבתה של אילת מכבי שעריים. אילת וגם שעריים הגיעו למחזור האחרון של העונה כשברור לשתיהן שאחת מהן לא תישאר בליגה. שתיהן עם אותו מספר נקודות אבל עם פער משמעותי של שעריים לטובת שעריים. זו הסיבה שבמחזור הזה לא הספיק לאילת לנצח אלא היא הייתה חייבת ששערים תפסיד או תצא מהמשחק בהרצליה עם תוצאת תיקו.

 

תותי נופי: "שחקני הרצליה לא התאמצו"


הנהלת בני אילת ובעיקר חבר ההנהלה תותי נופי עשו מאמצים גדולים כדי למשוך למשחק המכריע כמה שיותר אוהדים. האוהדים הצעירים קיבלו במהלך המשחק שתייה וקרטיבים חינם וגם קבוצה נכבדה של שחקני מחלקת הנוער של הפועל אילת בכדורסל, בניצוחו של היו"ר טל פנחס הגיעו הפעם לתמוך בכדורגל האילתי, לאחר ששחקני מחלקת הנוער של בני אילת בכדורגל מגיעים לתמוך בקבוצת הבוגרים בכדורסל. לא רק על הטריבונות האווירה הייתה חגיגית אלא גם על המגרש. אפילו ראש העירייה אלי לנקרי וסגנו מתן בארי, הגיעו לתמוך בקבוצה מקרוב. התחושה הייתה שלמרות התסבוכת אליו נגררה בני אילת, היא תצליח לעמוד גם הפעם במטרה.
בפועל בני אילת נלחמו על המגרש. בדקה ה– 6 העלה איליי אלימלך את קבוצתו של המאמן אבו רקייק ליתרון ראשון 1:0 וארבע דקות אחריו הוסיף ינאי דוד שער משלו כשהוא מעלה את אילת ליתרון 2:0. מי שחשב ששחקני חולון יגיעו לטיול באילת טעה והופתע לגלות כי קבוצת אמצע הטבלה שכבר לא ממש היה לה מה להפסיד או להרוויח בליגה, הגיעהל הילחם, עד כדי כך שאחד משחקני הקבוצה קרע ככל הנראה רצועה בניסיון להציל את הכדור. מהר מאוד היו העיניים נעוצות במסך הטלוויזיה במשרדו של מנהל המגרש, גלעד, שם הוקרן לצד משחקה של אילת גם המשחק של יריבתה שעריים. למרות התקוות האילתיות שמכבי הרצליה לא תרצה לחגוג את שמחת העלייה לליגה הלאומית לאחר הפסד ביתי מביש לקבוצת תחתית, בפועל היתה זו שעריים שעלתה ליתרון 1:0 תוצאה שנשמרה עד לסיום המשחק בסופו שלחה שעריים את אילת חזרה לליגה ב'.

 

בהעדר ספסל עמוק השחקנים שלטו לעיתים בהנהלה. אבו רקייק

 

"בהרצליה הלכו על המגרש"


בסיום המשחק שלח תותי נופי, חבר הנהלת בני אילת מכתב זועם לאמיר נבון, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל בדרישה לחקור את המשחק שהתקיים בהרצליה. במכתבו כותב נופי: "נראה כי לכאורה חלק משחקני קבוצת בני הרצליה לא התאמצו ובעצם כך לא ניצחו או לפחות לא ניסו שלא להפסיד את המשחק. צפיתי ברוב רובו של השידור בטלוויזיה, לא כך משחקת קבוצה שעלתה ליגה ומבינה את משמעות המשחק מבחינה ספורטיבית. חלק משחקני הרצליה הלכו על המגרש במשך דקות ארוכות וזאת כאורה", כותב נופי שהבהיר עוד: "ירידת ליגה היא אסון ספורטיבי ולכן יש משמעות גדולה לפעולות שקרו לכאורה או לא קרו במשחק המדובר. לכן יש חשיבות רבה להגעה לחקר האמת". תותי שדורש במכתבו מפורשות לערב את משטרת ישראל בקיום חקירה מקיפה של שחקני הרצליה בדבר חוסר מאמץ במשחק לכאורה ודורש עוד לחשוף בפני הנהלת בני אילת את פעולות וחומרי החקירה שאספה חברת החקירות וייצמן יער (חברת החקירות שבשימושה השתמשה ההתאחדות לכדורגל במשחקים המכריעים מ.ל.ד) על מנת למנוע את הטיית המשחק לטובת מכבי שעריים.

בשיחה עם ערב ערב הבהיר תותי בעניין המכתב ששלח להתאחדות לכדורגל: "כל אדם נורמלי שיראה את שידור המשחק יבין ויידע שהרצליה לא התאמצו. אני לא רק חושב ככה. שחקני הרצליה הלכו במגרש חלק גדול מהמשחק. חבל ועצוב ביותר שכך מתנהל הכדורגל, אבל זה המצב ואסור להכחיש ולעצום עיניים ולכן, ובכדי למנוע מקרים דומים בעתיד, שלחתי את המכתב האישי לסמנכ"ל ההתאחדות".

 

''ספגנו כמעט 2 שערים למשחק וזה המון''. תותי נופי

 

"תחושת החמצה ענקית"


אלא שלא רק המשחק האחרון הזה היה בגדר החמצה גדולה של בני אילת. אם תשאלו את אוהדי הקבוצה האמיתיים הלא רבים שעוד נשארו לה, העונה כולה הייתה בגדר החמצה אחת גדולה שכן לטענתם דברים שקרו על פני השטח לא הובנו בזמן ולא קיבלו את התגובה הראויה וההתייחסות המתאימה מצד ההנהלה. כך לדוגמה סוגיית הבאתו של מי שאימן את הקבוצה גדי כרמלי, שאמנם נחשב לאושיית כדורגל, אבל לטענתם, מהר מאוד הובן שלא הרכיב את הקבוצה נכון וכי התנהגותו הבוטה לא תאמה את אופי הקבוצה. "אבל הנהלת בני אילת לא טרחה לעשות עם זה כלום. למרות שאנחנו האוהדים כתבנו את הדב רים בכל הזדמנות והשמענו את קולנו", אומר השבוע אוהד בני אילת. "משום מה הקבוצה החזיקה בכרמלי". גם כשכבר הוחלט לסיים את הרומן עם המאמן מאשימים האוהדים כי בהנהלה לקחו לעצמם יותר מידי זמן לחפש מחליף עד להבאתו של איברהים אבו רקייק. ועדיין לא דיברנו על התלונות הרבות בעניין הרכבת הקבוצה, השחקנים שהיו ברובם צעירים מדי וסברי ניסיון משחק בליגה א' וכמו בכל פעם, העובדה כי באילת לא היה ספסל עמוק מדי גרם לטענת האוהדים לא פעם לשחקנים "להחזיק את ההנהלה מהביצ..." ולא להיפך. "דברים לא יכולים להמשיך להתנהל ככה שנה אחרי שנה", אומר השבוע אוהד הקבוצה הממורמר. "בכל פעם מדברים על לעשות מהפך בקבוצה, לקחת את העניינים חזק וברצינות ובכל פעם הקבוצה מתרסקת מחדש ויורדת ליגה. עם כל הכבוד מדובר כאן בכספי ציבור שנזרקים. הגיע הזמן לוועדת בדיקה מקצועית אמיתית שתמצא את הפתרונות הנכונים לשינוי אמיתי של המצב".

חבר ההנהלה תותי נופי לא פתר השבוע את ההנהלה מטעויות. "זו תחושת החמצה ענקית", הוא מודה. "פספוס. לא היינו צריכים לרדת והסגל של הקבוצה הזו לא שווה ירידת ליגה. זה כישלון ספורטיבי שיכולנו למנוע כולנו יחד עם קצת יותר מזל והשקעה. לא היינו אמורים מלכתחילה להגיע למצב הזה".

 

לא התאים לסגנון של אילת. כרמלי

 

לשאלה מה הביא את הקבוצה בסזופו של יום למצב הדחוק אמר תותי: "לדעתי הגורמים לכך היו קבלת החלטות לא טובה שלנו בשנה האחרונה בכל הקשור לקבוצה הבוגרת. טעינו לדעתי בבחירת המאמן. כרמלי איש כדורגל מצויין ועתיר ידע, ניסיון וזכויות אבל לאילת הוא לא התאים ולא הצליח כמו שרצינו".

יתכן ששגיתם בכך שלא נפרדתם ממנו קודם?
"יתכן. אבל את זה אפשר לדעת רק בדיעבד".

יתכן ששיגתם בכך שלא מיהרתם למצוא לו מחליף?
"כנראה שהיינו צריכים למנות לו מאמן מחליף קבוע באופן מידי. שבתאי אמנם עשה עבודה לא רעה, אבל כנראה שהיינו צריכים למצוא לו מחליף באופן מידי".

בדיעבד, המאמן אבו רקייק היה האיש המתאים למשימה?
"בנקודת הזמן בה היינו עם האפשרויות שהיו לנו, אבו רקייק היה המתאים למשימה אבל כדורגל זה לא מדע מדוייק ולפעמים 1 ועוד 1 לא שווה בדיוק 2.

שגיתם בהרכב הסגל?
"בהחלט שגינו. זרמנו עם המאמן ולא התערבנו כשהיינו צריכים להתערב. בנינו סגל צעיר רובו ככולו ובליגה א' זה לא מספיק".

איפה היה הכישלון הגדול של הקבוצה?
"בני אילת כשלה בהתמודדות במשחקי ההכרעה בהם היינו חייבים להוציא את הנקודות, במיוחד מול קבוצות התחתית שהתמודדו איתנו כמו שעריים, אשדוד, בית"ר ת"א ומודיעין".

מה היו נקודות התורפה של הקבוצה העונה?
"חוסר הניסיון, הנאיביות ומשחק ההגנה. ספגנו כמעט 2 שערים למשחק וזה המון".

מה אתה לוקח איתך מהעונה הזו?
"בעיקר אכזבה ועצב על כך שלא הכל בליגה הזו נקבע על הדשא ואני לא מדבר רק על המשחק האחרון בין שעריים להרצליה. לצערי היו כמה משחקים שלנו העונה שהרגשתי לא שלם ושלא כולם בקבוצה רצו לנצח".

שנה הבאה תהיה מטרה לתקן ולעלות מהר חזרה לליגה א'?
"בני אילת תמיד שואפים לעלות ליגה, השאלה מה יהיו המספרים, את זה נדע רק לאחר שנתכנס בהנהלת הקבוצה ונשב עם הנהלת העירייה ונראה איך יעזרו לנו לחזור לליגה א'. כי כדי לעלות בשנה שעברה ולנסות להישאר בליגה העונה השקענו הרבה מעבר למה שהיה לנו ועכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם זה".

במכתב שנשלח לתותי נופי על ידי עו"ד ניר רש"ף, תובע ההתאחדות לכדורגל, הובהרו הדברים הבאים: "ההתאחדות לכדורגל פעלה מראש על מנת למנוע חוסר ספורטיביות במשחק זה. באופן שונה מהרגיל התירה ההתאחדגות לכדורגל לחוקרי ויצמן יער אשר נכחו במשחק, לבצע פיקוח גלוי לפני המשחק ובמהלכו, לרבות הימצאותם של חוקרים בחדרי ההלבשה ובשטחים סטריליים. מדוח חברת החקירות אודות המשחק עולה כי מכבי הרצליה עלתה למשחק בהרכב שכלל שחקנים אשר נטלו חלק בשני משחקי הליגה האחרונים של הקבוצה. מדוח חברת החקירות עולה כי אף שחקן של הרצליה לא פעל בצורה שיש בה להחשידו בניסיון מוכח להטיית משחק. כשאלה הם פני הדברים ואלו הראיות המצויות בידי ההתאחדות אינני מוצא לנכון לערב את משטרת ישראל".

בעלי מכבי הרצליה אריאל שיימן מסר בתגובה: "ההאשמות של ראשי בני אילת הן בגדר דיבה ולשון הרע. כל מי שצפה במשחק יודע את האמת, כולל חברת החקירות של ההתאחדות לכדורגל שנכחה במשחק. אף אחדש לא יכול להטיל דופי בשחקנים שלנו. כנראה שמישהו באילת מנסה לכסות על הכישלון שלו בזריקת רפש על אחרים. היועץ המשפטי של המועדון יגיש בימים הקרובים לבית המשפט תביעה על לשון הרע".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש