מחר יושבתו הלימודים העל יסודיים באילת לשעתיים

מאת: ● 20/5/2024 12:04 ● ערב ערב 3172
מחר (שלישי) 21.5.24, יושבתו הלימודים העל יסודיים בכל מחוז הדרום של משרד החינוך מאשדוד ועד אילת (לא כולל חינוך התיישבותי), לשעתיים בין השעות 10:00 -08:00 כך לפי הודעת ארגון המורים מהבוקר
מחר יושבתו הלימודים העל יסודיים באילת לשעתיים

ארגון המורים הסביר כי "בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי רצונם להתקדם במו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את הדיקטט שלהם ונסכים לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן, עניין שמשמעותו היא הצעד הראשון להפרטת מערכת החינוך, אנו נאלצים להחריף הצעדים".

כזכור, שביתה דומה בת שעתיים התרחשה לאחרונה בתיכונים בירושלים, תל אביב וחיפה. זאת בהמשך להודעת הארגון כי שנת הלימודים לא תפתח ב-1 בספטמבר ללא חתימה על הסכם שכר.

בשבוע שעבר מסר יו"ר הארגון רן ארז: "זה לא הצעד האחרון, הצעדים יוחרפו. שביתות וצעדים ארגוניים יימשכו ונודיע עליהם עם הכרזתם". בתחילת החודש, ארז הכריז על החרפת הטון בצעדי המחאה וטען לכך ששר החינוך קיש, ביחד עם שר האוצר סמוטריץ' - מנסים להפוך את מערכת החינוך לפרטית: "הם רוצים להפוך אותנו לעובדי קבלן". 

בתחילת החודש הודיע כבר ארז על החרפת המחאה: "אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים הבאה אם אין הסכם חתום. נפסיק כל קשר עם משרד החינוך. אינני יכול לתת יד להפרטת מערכת החינוך. אין פה מאבק על כסף, אפילו לא שקל אחד, למרות שהיינו שמחים לקבל".

תגובת משרד האוצר: "אין כל כוונה להפריט את מערכת החינוך, אלא לאפשר העסקת חלק קטן מהמורים - בחוזים אישיים בצורה שתקדם את מערכת החינוך, כפי שנעשה במערכות רבות בשירות הציבורי. כל ניסיון לצייר את זה אחרת, חוטא לאמת. אנו קוראים לארגון המורים לעמוד במילה עליה לחץ ידיים ערב פתיחת שנת הלימודים, ולהפסיק לנקוט בעיצומים שפוגעים בתלמידים ובמורים".


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת