נחשפות עלויות המלחמה לאילת

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 16/5/2024 15:39 ● ערב ערב 3172
ממשלת ישראל אישרה תקציבים מיוחדים בגובה של למעלה מ-24 מיליון שקל לטובת טיפול במפונים בעיר אילת ● שיפוץ בית ספר צאלים שנפגע מכטב''ם הסתכם ב-600 אלף שקל ועלות שיפוץ המקלטים בעיר הסתכמה בשני מיליון שקל
נחשפות עלויות המלחמה לאילת
אמפיתיאטרון פיליפ מוריי יישנה פניו בהשקעה משותפת של 5 מיליון שקל

   מועצת עיריית אילת אישרה בישיבת המועצה האחרונה (3.4.24) את רשימת התב"רים (תקציבים בלתי רגילים), שמקורם (לרוב) בהתחייבויות של משרדי הממשלה השונים לתקצב מיזמי תשתיות ורכש גדולים. בין היתר אושרו תב"רים לסיוע בקליטת מפונים (2.65 מיליון שקל), תב"ר להקמת בית הספר הזמני בחניון סלינה לטובת המפונים שעלות הקמתו הסתכמה ב-13.4 מיליון שקל, 1.9 מיליון שקל נוספים אושרו למטרות התאמת מוסדות לימוד לטובת המפונים וסכום נוסף בגובה 6.65 מיליון שקל תוקצב לטובת מתן מענה לאוכלוסיות המפונים והמתפנים. את תקציבי החינוך יעביר משרד החינוך ואת התקציבים הכליים יעביר משרד הנגב והגליל. בסך הכול יעבירו שני המשרדים לטובת טיפול בצרכי המפונים, סכום של 24.6 מיליון שקל לעיריית אילת. ספיח תקציבי נוסף של פגעי המלחמה הוא תב"ר בגובה 600 אלף שקל שאושר לטובת שיפוץ בית ספר צאלים שנפגע על ידי כטב"מ. סכום זה יכוסה על ידי מס רכוש. 2.0826 מיליון שקל יועברו על ידי משרד השיכון לצורך שיפוץ והתאמות של מקלטים בעיר אילת. סכום נוסף שאמור להוות את מקור המימון של תלושי מבצע EILAT LOVE BACK מחודש פברואר השנה יעמוד על 448.3 אלף שקל שיועברו על ידי הרשות לפיתוח הנגב והגליל לטובת "עידוד עסקי בילוי ופנאי ברשויות קולטות מפונים". 

 

חמישה בתי ספר חדשים בדרך להקמה


   שני תב"רים נוספים חשובים שאושרו במהלך אותה ישיבה הקצו 2.3 ו-5.789 מיליון שקל ממשרד השיכון, לתכנון והקמה של בית הספר תיכון חדש ואולם ספורט צמוד, ברובע 6. 10.86 מיליון שקל ממשרד הנגב והגליל אושרו להתאמתו של מבנה הטרמינל כמרכז חדשנות. אלי לנקרי התייחס לתב"ר זה בישיבה: "אישרתם עכשיו תקציב שהתקבל ממשרד הנגב והגליל לאחר מאמץ מאוד מאוד גדול. הכסף הזה יכול להפוך את מבנה הטרמינל של שדה התעופה הישן למרכז חדשנות בהשקעה של 14.5 מילילון שקל. חלק ניכר מהכסף אושר על ידי משרד הנגב והגליל. החלק האחר יבוא ממשרד הכלכלה ומרשות החדשנות. אנחנו הולכים מהקמה של מרכז חדשנות מדהים וזו זכות גדולה לאשר את הדבר הזה".

 

13.4 מיליון שקל הושקעו בבניית בית ספר שמיני לילדי המפונים


   סכומים נוספים שאושרו הם 1.9 מיליון שקל עבור רכישת משאיות אשפה (התחייבות משרד הפנים), 3.72 מיליון שקל לרכישת מחשבים לבתי הספר (במימון מפעל הפיס בשני תב"רים), חצי מיליון שקל לשדרוג מרכז המוסיקה (משרד הנגב והגליל), 2 מיליון שקל שיגיעו מעיריית אילת ולצדם 3 מיליון קל שתשקיע ההסתדרות, וביחד- תקציב של 5 מיליון שקל לתכנון ושדרוג רחבת האירועים בצמוד לבית פיליפ מוריי. סכום נוסף שאושר אף שלא צוין לו מקור תקציבי הוא 1.6 מיליון שקל לטובת הקמה ופיתוח של חלקות קבורה בבית העלמין בעיר. 

   תב"רים משמעותיים נוספים אושרו לתקצוב עבודות כביש עוקף מערבי 49.49 מיליון שקל מתקציבים של משרד התחבורה ושל קק"ל, 3.39 מיליון שקל לתכנון ושדרוג שכונת ערבה-איזידור ו-2.4 מיליון שקל ממשרד השיכון לפיתוח ותכנון שכונות וותיקות בעיר.

   אלי לנקרי הסביר לחברי המועצה החדשים: "אתם מאשרים הים דברים מאוד חשובים. אנחנו הולכים עכשיו להקמה של חמישה מוסדות חינוך חדשים. הרבה שנים לא בנו כאן מוסדות חינוך: בית ספר על יסודי, בית ספר יסודי ברובע 2, בית ספר למחוננים ברובע 10, בית ספר פסגה ברובע 10 וישיבה תיכונית איפה שהיא נמצאת כיום ועוד הרבה מאוד גני ילדים. אנחנו יוצאים מפה לתנופה מאוד גדולה של השקעות במוסדות ציבור בכלל ובמוסדות חינוך בפרט, אז זו זכות גדולה להיות שותפים באישור התוכניות". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש