מקדמים שיתופי פעולה עם קנדה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: יהודה בן יתח ● 24/5/2023 15:33 ● ערב ערב 3121
אילת המארחת שגרירים ואישים ממדינות רבות, כחלק מקידום קשרי החוץ ויחסי ערים תאומות, זכתה לארח בשבוע שעבר את שגרירת קנדה בישראל, ליסה סטדלבאואר שהגיעה לביקור בן יומיים (18-19.5). ביקור השגרירה התקיים במסגרת הפעילות רבת השנים של שותפות אילת-אילות-טורונטו של הסוכנות היהודית והוא המשך לקשר החם ושיתופי הפעולה בין הקהילות בתחומי חינוך, חדשנות ובריאות. במהלך הביקור סיירה השגרירה באילת ובאילות, נפגשה עם ראש העירייה – אלי לנקרי וראש המועצה האזורית אילות – ד"ר חנן גינת ואף קיימה מפגשים קהילתיים במטרה להכיר את תושבי האזור.
מקדמים שיתופי פעולה עם קנדה
תגיות:

, שהתקיימה בשבוע שעבר (ה') קיבלה השגרירה סקירה על האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת וגם על כיווני ההתפתחות של העיר כולל בניית אלפי יחידות מגורים ומלונאות, שדרוג רצועת החוף, קידום אטרקציות חדשות כמו פארק המים ופארק הטרמינל וגם על הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית. בפגישה נכח גם ראש המועצה אזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, ויחד עדכנו ראשי הרשויות את השגרירה על הפעולות המשותפות בתחום האנרגיה המתחדשת וההתמודדות של אילת והאזור עם משבר האקלים כעיר עם אקלים מדברי חם ושונית אלמוגים מבין היפות בעולם. ראש העירייה ציין את העובדה שאילת והאזור מייצרים 100% מהחשמל ביום מאנרגיית השמש ותוך 3 שנים יגיעו לעצמאות אנרגטית עם ייצור החשמל גם בלילה באמצעות אגירה. בהקשר זה ציין ראש העירייה, כי אילת היא העיר היחידה מישראל והמזרח התיכון שזכתה להיכלל בתכנית הורייזן של האיחוד האירופי כאחת מ 112 ערים בעולם שיהפכו למאופסות פליטות פחמן.

 

 

בנוסף קיבלה השגרירה סקירה גם על ההיבט התיירותי של אילת ושמעה מראש העירייה שבאילת כעיר תיירות בינלאומית לומדים אנגלית כבר מגיל הגן. השגרירה ציינה שהיא מתרשמת מאוד מהפעילות באילת ומהקשר החם עם קהילת טורונטו, הפועל באמצעות שותפות אילת-אילות-טורונטו של הסוכנות היהודית ובכלל והדגישה, כי אילת היא אחת הדוגמאות לשיתוף פעולה ייחודי וארוך שנים. ראש העירייה התרשם מאוד מההתעניינות הגדולה של השגרירה בעיר אילת ומהנכונות שלה לסייע לעיר בעיקר בכל הנוגע לשיתופי פעולה אזוריים וקהילתיים, לצד הידוק היחסים שנרקמו לאורך השנים.  בסיום המפגש, העניק ראש העירייה לשגרירה אלבום תמונות של העיר אילת עם הקדשה ואבן אילת ייחודית למזכרת.

עוד במסגרת הביקור, ביקרה השגרירה בבית ספר "אלמוג" בליווי ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה שם נחשפה לפעילויות ייחודיות וקיבלה סקירה על פעילות הש"ש (צעירים היוצאים לשנת שירות בתפוצות) ותכניות הנתמכות על ידי השותפות כמו תכנית STEM לקידום תחום המדעים, תכנית דילר לקידום מנהיגות נוער ועוד.

 

 

בנוסף התרשמה השגרירה מפעילות "פותחים עתיד" – תכנית בהובלת הסוכנות היהודית הפועלת באילת כמעט שני עשורים במהלכם ליוותה התכנית והעצימה מאות ילדים ומשפחות במצבי סיכון.

ביום שישי נפגשה השגרירה גם עם תושבי העיר לשיחה על סוגיות שונות, ביניהן שוויון מגדרי והקהילה הלהט"בית. המפגש המשותף לשגרירות קנדה, עיריית אילת באמצעות מחלקת קשרי החוץ באגף לפיתוח כלכלי ושותפות אילת-אילות-טורונטו של הסוכנות היהודית בישראל התקיים בפארק הצפרות. במהלך המפגש, הציגה יועצת ראש העיר למעמד האישה - מגי טובל, את התוכניות שמקדמת העירייה בנושא קידום והעצמת נשים ונערות, כמו גם מניעת אלימות כלפי נשים. השגרירה קיבלה גם סקירה מקיפה על הקשר המשמעותי והחם בין הקהילות באילת, אילות וטורונטו ונחשפה כאמור לפעילויות המשותפות


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש