שובו של השאטל מנתב''ג

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: רותם נועם ● 19/5/2023 09:50 ● ערב ערב 3120
אחרי שהיה, נעלם ושוב חזר ושוב נעלם, השבוע בישר משרד התחבורה על שובו של השאטל החינמי לתושבי אילת, מטרמינל 1 בנתב''ג לרכבת סבידור בתל אביב ● אמנם רק במחצית הראשונה של היום ואמנם רק לשלושת החודשים הקרובים ● אבל במשרד התחבורה מבטיחים לנסות למצוא את התקצוב שיאפשר את המשך השירות החשוב כל כך עבור תושבי אילת
שובו של  השאטל מנתב''ג
שירות ההסעות החינמי לתושבי אילת והערבה חוזר לטיסות הבוקר, אבל רק לשלושה חודשים

בתחילת השבוע התבשרו תושבי אילת כי השאטל שממתין לטסים מאילת לבן גוריון חתם על קאמבק. השאטל שאת פעילותו התחיל משרד התחבורה מיד לאחר סגירת שדה דב על מנת לעזור לתושבי אילת הנוחתים בשדה התעופה בן גוריון להגיע למרכז תל אביב, ידע עליות ומורדות לאורך השנים. משאטל שהיה מגיע עד לתוך השדה ומעלה אליו את הטסים ללא הכבודה, זה הפך לשאטל שממתין בחוץ לאחר נחיתת כל טיסה. בהמשך צומצמה כמות האוטובוסים ושאטל אחד המתין לכמה נחיתות מה שהפך אותו לפחות רלוונטי ועדיין לא דיברנו על חודשים בהם היה נעלם לגמרי מהנוף ואז שוב חוזר. 
השבוע, כאמור, בישר משרד התחבורה על שובו של השאטל שיאפשר נסיעה חינם לתושבי אילת משדה התעופה בן גוריון לתחנת רכבת סבידור מרכז בתל אביב. השאטל ממתין ביציאה משדה התעופה בטרמינל 1 ויפעל בין הימים ראשון וחמישי, החל מנחיתת הטיסה הראשונה בבן גוריון ועד נחיתת הטיסה של השעה 11:00 בבוקר, ללא מתן מענה בשעות הצהריים ואחר הצהריים. בימי שישי יפעל השאטל עד כניסת השבת, ובמוצ"ש הוא יפעל מצאת השבת. 


על פי משרד התחבורה, אוטובוס אחד ימתין לכל טיסה. עוד נמסר על ידי משרד התחבורה כי במשרד יעשו מאמץ לגייס תקציב נוסף שיאפשר את המשכת השירות החשוב גם לאחר שלושת החודשים הבאים במהלכם ימשיך השאטל לפעול.

 

"ראש העיר הפעיל מאמצים רבים"


מעיריית אילת נמסר כי שירות ההסעה חינם שב לפעול בשדה התעופה בן גוריון לאחר מאמצים רבים שהפעיל ראש עיריית אילת – אלי לנקרי מול שרת התחבורה – מירי רגב, מנכ"ל משרד התחבורה ואגף תקציבים במשרד האוצר. "עם סיום הקצאת התקציב להפעלת השירות ב 30.4.23 פעל מיד ראש העירייה מול שרת התחבורה – מירי רגב, מנכ"ל משרדה ואגף התקציבים במשרד האוצר ודרש להמשיך את השירות החיוני כל כך עבור תושבי אילת. בפנייתו לשרת התחבורה ביקש ראש העירייה את התערבותה הדחופה לאישור תקציב שיאפשר המשך הפעלת השאטל ובמקביל לקיים דיון דחוף על הדרכים לשיפור התנאים לטיסות לתושבי אילת כתחבורה ציבורית לכל דבר. ראש העירייה הנחוש להשלים את השינוי המתבקש בכל הקשור לטיסות הפנים ולהקלה על תושבי אילת, פועל כאמור מול השרה ומול חברות התעופה ורשות שדות התעופה לשינוי שיביא הקלה משמעותית לתושבי אילת. השירות האמור החוסך לתושבי אילת את הצורך לנסוע לטרמינל 3 ולהגיע ברכבת למרכז תל אביב, מצטרף לקו 445 שמפעילה חברת קווים העובר גם הוא בטרמינל 1 במיוחד עבור תושבי אילת וחבל אילות. קו זה יוצא מידי שעה מטרמינל 3 לכיוון תל אביב – מסוף רדינג (לא כולל שבת) ועוצר להורדה גם בתחנת רכבת השלום/עזריאלי  (סבידור), במיוחד עבור תושבי אילת. בנוסף קיים שירות "חופשי יומי" המאפשר נסיעות חופשי במהלך יום הטיסה בכל האוטובוסים והרכבות, בכפוף להטענת כרטיס ה"רב קו" בעמדת "רמון".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש