ספרים וסופרים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 1/7/2022 08:22 ● ערב ערב 3075
לרגל חג הספר העברי קיימה השבוע (א') הספרייה העירונית, מפגש בו ניתנה במה לכותבים אילתים לצד הצגה לילדים. בין הסופרים שהציגו את ספריהם: ליאת ביטון פז עם ספריה ''פלא החילזון'', ''סוס האש'' ו''שלושה מפתחות קסומים'', עידית עזרתי רביב עם ספרה ''לגור לבד'', צחי דקל עם ספריו ''ממלכת הזבל'' ו''הילדה שדברה עם השמש'', טל אמוילס עם ספרה ''מה שקרה כשקראמבל ירדה מהעץ''. ''חג הספר העברי הוא הזדמנות נהדרת לחשוף את אמני המילה הכתובה ולהביא את יצירותיהם לקדמת הבמה'' אמר ראש העירייה – אלי לנקרי ותרם לספריה העירונית מספר עותקים מהספר ''מפלצות הלב'' שכתבה נכדתו נועה לנקרי.
ספרים וסופרים
תגיות:

את בוקרו של היום פתח ראש העירייה עם ילדי כיתה א', רגע לפני שהם יוצאים לחופשה והעניק להם ספר במתנה. מידי שנה מקבלים ילדי כיתות א' ספר שנכתב במיוחד עבורם על ידי כותבים אילתיים כחלק מעידוד הקריאה והיצירה. השנה קיבלו ילדי כיתות א' את הספר "טל ומפלצת הבוץ" אותו כתבה רחלי פרץ גדסי ואיירה תום דניאלי. "כוחו של הספר הוא בבריאת עולמות חדשים ומרתקים" אמר ראש העירייה והמליץ להורים לסייע לילדים בפיתוח מיומנויות הקריאה לצד השהיה מול המסכים.

עוד לרגל חג הספר העברי הציג ראש העירייה בפוסט אישי בפייסבוק את נכדתו - נועה לנקרי, סופרת צעירה ומוכשרת, שסיפרה הראשון - "מפלצות הלב" יצא לאור לפני שנתיים ומגולל את סיפורה של אלמוג, ילדה מיוחדת המתמודדת עם אתגרים רגשיים מורכבים, ובאמצעות הדמיון העשיר ועולם המחשבות, היא מביסה את פחדיה ומתגברת על אתגריה. "נועה שלי, נכדתי האהובה לוקה בשיתוק מוחין (CP) קל מלידה שגורם לעיכוב התפתחותי, אבל ה- CP ממש לא משתק אותה - להיפך! היא שחיינית מצוינת, סופרת וציירת נהדרת, היא גם שרה, רוקדת ומשחקת בתיאטרון בכישרון רב ועם המון ביטחון. נועה מתנדבת בתנועת הנוער - "כנפיים של קרמבו" ושואפת להיות חונכת, ובקרוב תוציא לאור את ספרה השני" כתב ראש העירייה בהתרגשות והוסיף: "נועה שלי, אהבתי הגדולה היא גם המנטורית שלי לחיים; היא לימדה אותי להשאיר מאחור את מנגנוני השיפוטיות והביקורת, לחבק את התמימות, לסמוך על אנשים ולהשקיע את האנרגיה אך ורק בטוב. נועה שלי לימדה אותי שיש ילדים שבשבילם העולם שלנו צריך לתקן את עצמו ולא להיפך. אני אסיר תודה על הזכות שניתנה לי לקחת חלק במסע החיים של נכדתי האהובה ולהמשיך להתפעל וללמוד ממנה בכל יום מחדש. נועה, סבא אוהב אותך והכי גאה בעולם!".

לצד חג הספר העברי וחודש הקריאה, מתקיימות בספרייה העירונית פעילויות רבות לעידוד הקריאה במהלך כל השנה כולל הדרכות וביקורים לתלמידים, מפגשים עם סופרים ומספרים, הצגות והרצאות שונות על ספרים, סופרים ובכלל.

מירב ויזגאן – מנהלת הספרייה העירונית מציינת, כי בספריה המרכזית ובשלוחתה במתנ"ס שחמון קיימים כ-85,000 ספרים והיא מחודשת, ממוחשבת, מגוונת ועדכנית מאוד. בספריות ניתן למצוא מאגר רב של ספרי עיון, ספרים בשפות, עמדות מחשב עם גלישה חופשית באינטרנט ואוסף של ספרים מוקלטים לילדים ומבוגרים לצד קישור לספריה הדיגיטלית ולאתר "עברית" המאפשרים להשאיל 3 ספרים בו זמנית. עוד מדגישה מירב, כי במחשבי הספרייה יש תוכנת הקראה "סופר נובה" להגדלה / הקראה המנגישה את חווית הקריאה גם לבעלי מוגבלות. עוד כחלק מעידוד הקריאה יזמה הספרייה בתקופת הקורונה, שירות של השאלת ספרים עד הבית. וגם היום ניתן להזמין ספרים בטלפון, באתר הספרייה ובדואר אלקטרוני ולהגיע לקחת. כל אלה כולל ההשאלה, הינם ללא עלות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש