מקדמים אקדמיה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/6/2022 06:00 ● ערב ערב 3074
יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) – פרופ' יוסי מקורי הגיע לביקור באילת ביחד עם הצוות הבכיר כדי לעמוד מקרוב על צורכי העיר ולקדם את תחומי האקדמיה. במעמד הביקור בישר יו"ר הות"ת, כי העיר אילת נבחרה להיות אחת מספינות הדגל לקידום תחום המחקר בנושאי חקלאות ימית ומדעי הים. "אנו רואים את אילת כמובילה בכל הנוגע למים וים".
מקדמים אקדמיה
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה – אלי לנקרי בפני חברי הוועדה את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת ואת החשיבות הרבה בקידום האקדמיה כחלק מצמיחה מאוזנת של העיר. בין האתגרים הציג ראש העירייה את שיפור השירותים הרפואיים, גיוון מקורות התעסוקה והתחבורה בדגש על דרכי הגישה לעיר. בין ההזדמנויות הציג ראש העירייה את השימוש ביתרונות היחסיים של העיר אילת לקידום תחום החקלאות הימית כולל החלטת ממשלה שעברה בעניין עם תקציב של 170 מיליון ₪. עוד הציג ראש העירייה את תחום האנרגיה המתחדשת והכוונה להפוך את אילת לעצמאית אנרגטית ואת ההזדמנויות עם השינויים הגיאופוליטיים באזור דוגמת הסכמי אברהם. בדבריו הדגיש ראש העירייה את הקשר הישיר של האקדמיה הן לאתגרים והן להזדמנויות, האחד ביצירת זיקה בין האקדמיה לבין התעסוקה העתידית בעיר דוגמת סי טק, הנדסה ועוד והשני לתת מענה בזכות האקדמיה למצוקות ולחוסר במקצועות נדרשים באילת דוגמת התחום הפרה רפואי. בעניין זה הציג ראש העירייה את הפעולות הנעשות דוגמת שיתופי פעולה עם קמפוס אילת בן גוריון ועם הקריה האקדמית אונו.

ראש הות"ת הדגיש, כי אילת נמצאת על סדר יומם וכי היא נבחרה להיות אחת מספינות הדגל לקידום תחום הקיימות, סי טק וחקלאות ימית. "אנו רואים את אילת כמובילה בכל הנוגע למים וים" אמר והוסיף, כי המל"ג והת"ת רואים באילת הזדמנות מצוינת לקדם את התחומים הללו. באשר למקצועות נדרשים נוספים, ציין ראש הות"ת כי הם יתמכו בכל מסלול שיעמוד בסטנדרטים בינלאומיים.

 

 

סגן וממלא מקום ראש העירייה – מתן בארי האמון גם על תחום האקדמיה סקר בפני חברי הוועדה את ההיצע האקדמי בעיר וציין, כי רוב הסטודנטים שלומדים באילת הגיעו מחוצה לה הודות לגמישות שמציעה העיר הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. "לאילת יש את היכולות להיות פנינה אקדמית ישראלית" אמר וציין כי יש לתת הזדמנות שווה לבני ובנות אילת ללמוד בעיר ולהישאר כאן. ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה הציג את הקשר בין מערכת החינוך לאקדמיה כולל שילוב 5 מקצועות תגבור בתחומים ייחודיים כמו מדעי הים, חקלאות ימית, ימאות ספינות ועוד. "לאילת יש חשיבות לאומית אסטרטגית כעיר מבוססת עם אקדמיה חזקה" אמר.

בסיום הדיון סיירו חברי הוועדה ביחד עם ראש העירייה בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, שם נפגשו עם נשיא האוניברסיטה – פרופ' דניאל חיימוביץ, מנכ"ל האוניברסיטה – טל בן חיים והסגל האקדמי. לאחר מכן סיירו במרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י) באילת ונפגשו עם מנהלת המרכז – ד"ר חנה רוזנפלד ובמכון הבינאוניברסיטאי למדעי הים שם נפגשו עם פרופ' מעוז פיין.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש