מה זו הלוואה בערבות מדינה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 14/5/2021 17:02 ● ערב ערב 3017
אם תמיד חלמתם להקים עסק, אבל ויתרם בגלל הקושי לגייס כסף, הלוואה בערבות המדינה היא המסלול הנכון עבורכם. בפשטות, זוהי הלוואה מול בנק, כאשר הקרן לערבות מדינה מעורבת בתהליך ושומרת עליו מפוקח ומסודר. כלומר, המדינה עוזרת לבעלי עסקים לקבל הלוואה בתנאים טובים ומיטיבים. זוהי הלוואה בטוחה יותר, בהיקפים מוגדרים ובשקיפות מלאה.
מה זו הלוואה בערבות מדינה?
תגיות:

אם תמיד חלמתם להקים עסק, אבל ויתרם בגלל הקושי לגייס כסף, הלוואה בערבות המדינה היא המסלול הנכון עבורכם. בפשטות, זוהי הלוואה מול בנק, כאשר הקרן לערבות מדינה מעורבת בתהליך ושומרת עליו מפוקח ומסודר. כלומר, המדינה עוזרת לבעלי עסקים לקבל הלוואה בתנאים טובים ומיטיבים.
זוהי הלוואה בטוחה יותר, בהיקפים מוגדרים ובשקיפות מלאה. 

 

למי כדאי להגיש בקשה להלוואה בערבות מדינה?


ישנם 3 מסלולים עיקריים בקרן ערבות מדינה: 

 

מסלול הון חוזר 

 

זהו מסלול עבור עסקים בעלי הוצאות מלאיי, יבוא ושיווק, מימון לקוחות ועוד. ההוצאות הללו מכבידות על הפעילות השוטפת של העסקים, והקרן בערבות המדינה תעזור במימון צרכי ההון החוזר ותגשר על פערי התזרים הצפויים.
מומלץ מאוד להוכיח את צרכי האשראי במסלול הון חוזר ע"פ נתוני המאזן, ע"י חישוב יחסים פיננסים לדוגמא: ימי לקוחות, ימי מלאי וכו', וזאת בכדי להוכיח קשר ישיר וצורך אמיתי של ההלוואה.

 

מסלול השקעות


במידה והלקוח מעוניין במסלול השקעה מחובתו להציג צורך אמיתית בהשקעות בעסק לרבות הצעות מחיר, עלות מול תועלת, טבלת מקורות ושימושים, ותחזית הכוללת מצבת עובדים לפני ואחרי ההשקעה, בכדי להראות את הגידול בגיוס העובדים והרווחיות בהתאמה.

 

מסלול עסקים בהקמה


יזמים רבים מעוניינים לפתוח עסק, אך בשל מחסור בתקציב הם מוותרים על חלומם, לכן הקרן בערבות מדינה יודעת לתת מענה לעסקים בהקמה. חשוב מאוד שליזם יהיה ניסיון מוכח בתחום, הבנה עסקית מעמיקה, הון עצמי חלקי, בכדי להראות שהוא מביע אמון בפעילות, ללא כל אילו לא מומלץ להגיש את הבקשה במסלול הנ"ל.

 

מהו הסכום המקסימאלי אותו ניתן לקבל במסלול של הלוואה בערבות מדינה? 

 

ניתן לקבל עד חצי מיליון שקלים או 8% מהמחזור השנתי - האופציה הגבוהה מבין השתיים). כלומר, אם לעסק יש מחזור של עשרה מיליון שקלים, יהיה ניתן לקבל הלוואה של עד שמונה מאות אלף ש"ח. אם המחזור נמוך מ-6.25 מיליון ש"ח, יהיה ניתן לקבל הלוואה של עד חצי מיליון. 

 

מהם תנאים עבור הלוואה כזו?

 

התנאים של הלוואה בערבות מדינה הם מצוינים :
זוהי הלוואה ארוכת טווח (עד חמש שנים) כולל תקופת 'גרייס' ( משלמים ריבית ללא הקרן). הריבית המקסימאלית הינה 3.5%. לעיתים היא נמוכה יותר. כיום, הקרן והבנקים אינם מציגים את הריבית משיקולים פנימיים. בעבר הריביות הוצגו מראש. 

בנוסף על בעל העסק נדרש להעמיד ביטחונות של 25% משווי כל הלוואה, ועסק בהקמה צריך להעמיד ביטחונות של 10%. אלו הם ביטחונות נמוכים מאד ביחס להלוואות אחרות. 

 

מה האינטרס של הבנק לתת הלוואה בערבות מדינה?

 

כאשר הבנק יודע שהמדינה ערבה להלוואה שהוא נותן, הוא יכול להיות בטוח שהכסף יחזור אליו, כי המדינה ערבה לבנק. ההפרשה של הבנק המלווה לבנק ישראל פוחתת ובכך הרווחיות של הבנק גדלה עבור כל הלוואה שכזו. כלומר, לבנקים משתלם להלוות בערבות מדינה.  

 

מה הסיכוי שלי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

 

לעסק המתנהל בצורה תקינה, אין תביעות משפטיות חריגות, אין החזרים ושיקים חוזרים, בעל המניות מודע ובקיא בפעילות העסקית, הסיכוי מאוד סביר לקבל הלוואה מהקרן בערבות מדינה. 

כדאי מאד להתייעץ עם הבנק או עם יועץ פיננסי חיצוני על הלוואה בערבות מדינה, אחת ההלוואות המשתלמות ביותר והבטוחות ביותר בשוק!

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת