לאס וגאס לעשירים - סיקור תערוכת CES 2016

מאת: רותם נועם ● 6/4/2016 12:33 ● מה נשמע
תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם - CES, נערכה בינואר האחרון בלאס וגאס והציגה את החידושים האחרונים בעולם הגאדג'טים והאלקטרוניקה. החל מהרחפן האישי הגדול בעולם, דרך הרובוט שגם מנקה וגם שומר על הבית ועד למטען שישנה את כל מה שאתם מכירים על הטענת מכשירים. קבלו את המיטב שאספנו עבורכם לשנת 2016
לאס וגאס לעשירים - סיקור תערוכת CES 2016

הקץ למטענים

 


חברת Energous הציגה בשנה שעברה את מה שבהחלט ניתן לכנות מהפכה טכנולוגית – מטען אלחוטי שמשחרר אותנו כליל מהצורך להתחבר למעגני טעינה ולפדים מעצבנים ואיטיים. קופסה בשם WattUp הפועלת על בסיס טכנולוגיית RF (גלי רדיו), השולחת אנרגיה דרך האוויר, ממש בדומה ל-Wi-Fi. קופסת הפלא מאפשרת חיבור למספר מכשירים כגון סמארטפונים, טאבלטים, מצלמות ושאר מכשירים לבישים. למעשה כל מכשיר נטען שיוגדר לקופסת הראוטר, יוכל להטען על ידה, ובלבד שיהיה עמה באותו החלל (עד למרחק של כ-5 מטר). על מנת שהעסק יעבוד יש להשתיל בכל מכשיר כזה שבב בגודל 3 מ"מ, שקולט את האות החשמלי שנשלח מקופסת הראוטר, ומתורגם להטענה של הבטרייה. הפלא עובד אך ורק עם מכשירים בעלי צריכה של פחות מעשרה וואט וכאמור, דורש שיתוף פעולה והטמעה מצד היצרניות של המכשירים. על ההמצאה הזו זכה המכשיר בפרס החדשנות של התערוכה בשנה שעברה, וכאמור השנה הוא מגיע בגרסה המוקטנת שלו: מיני ראוטר בגודל של USB שמתחבר לכל כניסת USB, וניתן לנשיאה בכיס החולצה. המיני ראוטר הזה משחרר אותנו כליל מהפחד להיתקע בלי בטרייה, שכן בכל מקום אליו נגיע ונחבר את המיני ראוטר, המכשיר אותו הגדרנו יתחיל להטען מיידית. כרגע, מאפשר המיני ראוטר הטענה של מכשיר אחד בלבד בכל פעם, וגם מחירו הצפוי לא זול כלל וינוע בין 200-300 דולר, מה שבטוח - על אף שעדיין לא מדובר במכשיר נמכר ולמרות הביקורת העולה בקרב טכנולוגים המתעקשים כי מדובר בטכנולוגיה בלתי אפשרית - כך נראה עתיד הטעינה של מכשירים, ובמיוחד אלה הלבישים, שעל מנת להיות אטומים כליל למים, מחייבים טכנולוגיה מהסוג הזה, שמאפשרת הטענה שלהם גם ללא חיבורים חשופים. 


טאבלט שהוא גם נייד

סמסונג חשפה את הטאבלט ההיברידי (טאבלט המגיע עם מקלדת הניתנת לפירוק) שלה Galaxy TabPro S, המזכיר מאוד במראה ובתכונות שלו את הטאבלט ההיברידי של מיקרוסופט Surface. בדומה לדגם של מייקרוסופט, גם זה של סמסונג פועל על מערכת ההפעלה ווינדוס 10 ואף הוא כולל מקלדת נשלפת המתחברת למכשיר. דמיון נוסף בין המכשירים תמצאו בשילוב של עט מגע המיועד עבור שרטוט על המסך. הוא מגיע עם מקלדת בגודל מלא, כך שאפשר לעבוד עמו גם בהקלדות ארוכות. הטאבלט שוקל 693 גרם עוביו 6.3 מ"מ. המסך מגיע בגודל 12 אינץ' בטכנולוגיית SuperAMOLED והרזולוציה שלו גבוהה ועומדת על 2160 על 1440 פיקסלים. ה-TabPro כולל מעבד דור שישי כפול ליבה, של אינטל, מסוג Core M במהירות 2.2 ג'יגה הרץ, זיכרון העבודה הוא בנפח 4 ג'יגה ונפח האחסון הוא 128 ג'יגה או 256 ג'יגה. לסוללה קיבולת של 5200 מיליאמפר.
600 דולר 
Amazon.com


חכם ועכשיו גם בזהב ופלטינום

 


השעונים החכמים עדיין איתנו ומסרבים לגווע – סמסונג הציגה שתי גרסאות חדשות לשעון החכם שלה Gear S2 – הראשונה מצופה זהב וורוד 18 קראט והשנייה מצופה פלטינום. מדובר באחת הדוגמאות המוצלחות לשעונים חכמים, המעוצב באופן שהוא גם פלאשי אבל גם מצליח שלא להראות מוזר. הוא עגול וסביבו חוגה מסתובבת המעבירה אותך מיישום ליישום. גם האפליקציות שמובנות בו מופיעות בעיגול וניתן לסקרול דרכן בנוחות. תוכלו להשתמש בו למגוון רחב של שימושים, החל מבדיקת שערי מניות ומזג אוויר, דרך חיבור לאפליקציות טרקרים כמו זו של נייקי פלוס, הוא מקבל הודעות, משמיע מוסיקה ויש לו מערכת זיהוי קולית לא רעה בכלל. הבטרייה שלו טובה יותר משל הרוב, כולל מהשעון של אפל, וגם אם תדלגו על יום טעינה לא יקרה לו כלום, עם זאת מספר האפליקציות שבו מוגבל שכן הוא פועל על מערכת ההפעלה של סמסונג – טאיזו, שעדיין ענייה באפליקציות, עם זאת הודיעה סמסונג בתערוכת CES 2016, על הטמעתה של אפליקציית Uber (שרות הזמנת המוניות שמאוד רוצים להיכנס לישראל אך נחסמים על ידי משרד התחבורה) וכן זו של  CNN. בהמשך השנה תתווסף אף היכולת להשתמש בשרות התשלומים סמסונג PAY, וכן הפתעה – סמסונג הודיעה כי במהלך השנה יתמכו השעונים שלה בחיבור למכשירי אייפון ולא רק לאנדרואיד.
בעוד שמחירן של הגרסאות הקלאסיות נע בין 250-300 דולר, עומד מחירו של אחד הדגמים המפונפנים, על 450 דולר.
Bestbuy.com


נשית וחכמה עם סברובסקי

 


חברה נוספת שהציגה השנה שעון חכם, היא חברתHuawei , שאמנם הכריזה על השעון שלה כבר בתערוכת הסלולר MWC בשנה שעברה, אך הפתיעה הפעם עם שני דגמים המעוצבים במיוחד עבור נשים. זוהי גישה חדשה בשיווק של שעונים חכמים שעד כה שווקו כמוצרי יוניסקס.  לכבוד ההשקה, חבר המותג לשיתוף פעולה עיצובי עם חברת הקריסטלים סברובסקי ויצר דגם עטוי קריסטלים תחת השם Jewel, במחיר של 600 דולר. שעון נוסף ללא הקריסטלים נמכר במחיר של 500 דולר תחת השם Elegant. הזכוכית היא ספיר, מה שהופך אותה למוגנת מפני שריטות, דגם ה-Jewel מצופה זהב אדום ומשובצות סביבו 68 אבני סברובסקי מסוג זירקוניה. כל אבן בגודל 1.5 מ"מ. הדגם השני מעודן יותר, אף הוא מצופה זהב אדום, אך ללא האבנים. שניהם פועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד Wear המתוכננת עבור שעונים חכמים, והם מאפשרים החלפת מסכים באמצעות ליטוף לצדדים או מעלה מטה. תוכלו לאתר בה מפות דרך גוגל מפס, להאזין למוסיקה, וליהנות ממערכת זיהוי קולי לא רעה בכלל. למי מכם שתוהה על פשר המותג עם השם הלא מוכר, נרגיע, וואווי מכרה ב-2015 יותר ממאה מיליון סמארטפונים. מדובר בגידול של 44% מ-2014. היא גם מדורגת במקום השלישי בעולם במכירות מכשירים. נתח השוק שלה עומד על 16.1% בסין, כאשר בספרד הוא 13.8%. כמו כן, לחברה 34 אלף חנויות מסביב לעולם. 

 

לא סמרטפון לא טאבלט


בכל שנה מנסות היצרניות הגדולות להמציא תת חטיבה חדשה של מוצרים, בתקווה שזו תתפוס נתח שוק. השנה היתה זו וואווי (Huawei), שהציגה את הפאבלט החדש שלה ה-Mate 8. מדובר ביצור שהוא הכלאה בין טאבלט לסמארטפון (ומכאן השם), המגיע עם מסך בגודל 6 אינץ' ורזולוציית Full HD. המקביל המוכר שלו הוא הנקסוס P6, שמגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ'. ה-Mate 8, מעט קטן יותר מה-Mate 7 שהוצג בשנה שעברה בתערוכת IFA בברלין, אף שלשניהם מסך בגודל זהה. עוביו  7.9 מ"מ ומשקלו 185 גר'.  זהו הסמארטפון הראשון של היצרנית הפועל על ערכת השבבים Kirin 950, המיוצרת על ידה והוא מגיע עם הבטחה לשיפור של מאה אחוזים בביצועי המעבד ועליה של 125 אחוזים בביצועי המעבד הגרפי, לצד עליה בת 70 אחוזים ביעילות צריכת החשמל. מעבד ה-8 ליבות כולל שני מעבדי 4 ליבות במהירות 2.3 ו-1ץ8 ג'יגה הרץ, לצד 3-4 ג'יגה זיכרון עבודה (תלוי באיזה דגם). הם גם מבטיחים כי המכשיר לא מתחמם. הסוללה אמורה להחזיק מעל יומיים בשימוש רגיל וכלולה בה טכנולוגית טעינה מהירה. היצרנית מתחייבת כי 30 דקות טעינה מספיקות לשימוש של יום שלם במכשיר. למכשיר טכנולוגיית טביעת אצבע, הממוקמת בגב המכשיר ומאפשרת את שחרור הנעילה שלו והדלקתו בנגיעה אחת. אותה טכנולוגיה גם תאפשר לכם לצלם סלפי ולענות לשיחה באמצעות נגיעה קלה בחיישן. אם תנקשו עם פרק האצבע על המסך, תוכלו לצלם אותו בקלות. המיקרופון של המכשיר כה חזק עד כי ניתן לשוחח בו בספיקרפון גם ממרחק של שלושה מטר. מערכת ההפעלה שלו היא אנדרואיד בגרסת מרשמלו 6.0 של גוגל והוא כולל את הממשק של היצרנית EMUI 4.0 מה שמבטיח אפשרות להצגת מסך מפוצל עבור עבודה בשתי אפליקציות במקביל. המצלמה של המכשיר היא מתוצרת סוני ומגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל.
מתי יצא לשוק? לא ידוע, אבל מחירו הצפוי 700 יורו לגרסת 4 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 64 ג'יגה. גרסת ה-3 ג'יגה עם 32 ג'יגה אחסון תעלה רק 600 יורו.

 

אז מה ציון השינה שלכם?

 


אחד התחומים המתפתחים ב-CES, הוא קטגוריית המוצרים לניטור מדדים בגוף, או במילים אחרות מה לחץ הדם, דופק, כולסטרול וכד' שלנו. תת ז'אנר שתפס מאוד בשנים האחרונות הוא מדידת איכות השינה, כשהאתגר שניצב בפני המתכננים היה למצוא פתרון למדידת איכות השינה מבלי שהנמדד יצטרך לענוד שעון. חברת Beddit, היא אחת היצרניות שהרימו את הכפפה בתחום ומציעה מכשיר שהוא בעצם רצועה הנקשרת סביב למזרן ומתחת לסדין. מאחר והרכיבים הטכנולוגיים ממוקמים בצד המזרן, המכשיר לא מפריע לשינה ויתרונו הגדול בכך שהוא מפעיל את עצמו מרגע שנכנסתם למיטה ואין צורך להפעילו ידנית בכל פעם. Beddit מגיע עם מספר פיצ'רים כגון ניטור מחזורי שינה ומדידה של זמן השינה האמיתי, ללא שלב ההרדמות. פונקציות חביבות אחרות הן זיהוי נחירות והשכמה בזמן שנקבע מראש, אך רק כאשר המשתמש מסיים מחזור שינה שלם, דבר המוביל להתעוררות ערנית ונעימה פי כמה. אבל כנראה המגניב מכולם הוא ציון השינה שמקבל המשתמש בכל בוקר, בעזרתו הוא יודע איך עבר עליו הלילה וכיצד עומד להראות היום שלו. אתלטים שמנטרים את זמן ההתאוששות של גופם בין אימונים, ימצאו בו מכשיר נפלא לניטור מדדי השיקום הגופני שלהם במהלך השינה. כל התוצאות נרשמות על גבי האפליקציה התואמת על הסמרטפון שלכם, אפליקציה הנמצאת גם על השעון החכם של אפל.
150 דולר
Amazon.com
Apple store

 

נכנס לפעולה אתכם במיטה

 

 


אופציה נוספת בתחום ניטור השינה הוא ה-Emfit, שהיא למעשה רצועה לניטור שינה המולבשת מתחת למזרן ולא לסדין. הדגם כולל Wi-Fi ואינו מחייב שימוש באפליקציה בסמארטפון, שכן ניתן לקבל את הנתונים גם על המחשב. דגם Emfit QS נכנס לפעולה ברגע שאתם נכנסים למיטה ועל כן אין צורך להפעילו ידנית. הוא מציע נתונים הדומים לאלה של beddit, לרבות נתוני החלמה מפעילות גופנית, כך שהמשתמש יודע מתי יש באפשרותו להמשיך להגביר את אימוני הספורט 
275 דולר

 

אפשר לישון בשקט

 

 

מוצר אחר של אותה חברה הוא ה- Emfit Movement Monitor שמיועד לחולי אפילפסיה הזקוקים למישהו שיתעורר במקרה והם חוטפים התקף בעת השינה, או לאנשים הסובלים מ"הליכת ירח" (Wondering). המכשיר מתריע במקרה של התקפה בחדר סמוך.
600 דולר
emfitcorp.com


לא צריך יותר לדחוף

 

 

זה אולי נראה כמו ליפסטיק גדול, אך זהו למעשה Thermo  - המדחום החכם מבית Withings, הכולל 16 חיישנים וצג דיגיטלי, המאפשרים מדידת חום גוף באמצעות נגיעה פשוטה של המכשיר במצח. פתרון מושלם עבור תינוקות. מד החום כולל התקן Wi-Fi כך שאת הנתונים תוכלו לראות גם על גבי צג הסמרטפון שלכם. מאחר ואין צורך להכניס אותו לפה, לאוזן או לעכוז, הוא היגייני לשימוש עבור כל בני המשפחה. האפליקציה של המכשיר אף תספק לכם מידע התואם את גיל הנבדק.
100 דולר
withings.com


כחום הגוף

 

 

מבקשים לנטר את חום התינוק שלכם לאורך 24 שעות רצופות מבלי להעירו כל הזמן? חברת Blue Spark, הציגה בתערוכה את ה-Temp Traq, מדבקה בעלת התקן אלחוטי מסוג בלוטות', הנדבקת בכל מקום על הגוף וכאמור פעילה למשך 24 שעות. לא משנה היכן תהיו, תוכלו לצפות בנתוני החום של הנבדק על גבי הסמרטפון שלכם מבלי שתצטרכו לשהות עמו באותו חדר. במידה ותחול עליה במדדי החום תקבלו על כך התראה וניתן כמובן לשמור את התוצאות השונות שהתקבלו ולהציגם לרופא.
20 דולר למדבקה
temptraq.com

 


מנקה ושומר בו זמנית

 


לצד טלוויזיה חדשה הציגה LG גם את שואב האבק הרובוטי החדש שלה, העונה לשם Hom Bot Turbo Plus, העושה שימוש בטכנולוגיה המכונה "מציאות רבודה". על מנת להפעילה עליכם להיכנס למצב "Home Joy" באמצעות האפליקציה התואמת ואז תוכלו לתת לרובוט הוראות מרחוק באמצעות המצלמה של הסמרטפון. כך, לחיצה על תמונת החדר באזור מלוכלך, תשלח את הרובוט לנקותה ראשונה, כלומר המצלמה משמשת מעתה ככוון תנועה של הרובוט. למעשה, הופכת המצלמה שלכם למעין שלט רחוק כדי שתדעו בכל רגע נתון היכן בחדר נמצא הרובוט. על פי החברה, פועל הרובוט על תוכנה בשם RoboNavi העושה שימוש במעבד כפול ליבה, המאפשר לו לקבל החלטות במהירות בזמן הניקיון ולהימנע מהיתקלויות בחפצים, אבל מה שהכי מגניב ברובוט של LG, היא הפיכתו למעין שומר בית קטן, המופעל בכל עת. הרובוט יודע לשלוח תמונות מהבית אל הסמרטפון שלכם,  לאורך כל מסלול הניקיון שלו והוא אף יודע לזהות תנועה בבית ולהתריע מפניה גם כשהוא אינו במצב ניקיון. 

 

הקץ לאיחורים

 


אוקיי נתחיל במה הוא לא – הוא לא זול בכלל והוא עדיין לא קיבל אישור מאף רשות פיקוח בעולם, אבל היי, כך ככל הנראה יראה עתיד התנועה שלנו בעיר, או לפחות למי מאיתנו שיהיה מספיק כסף על מנת לממן את עוקף הפקקים העירוני הזה, שרוכב על גל ההצלחה של הרחפנים, ומקפיץ אותם שלב אחד קדימה ככלי תנועה עירוני עתידני. המדובר ברחפן הגדול בעולם מבית EHang, ובו מקום לנוסע יחיד. הוא מונע בעזרת שמונה מדחפים, מסוגל לטוס במהירות של 100 קמ"ש, למשך 23 דקות, ובגובה 3 ק"מ. מספיק כדי להביא אתכם לעבודה בזמן. מערכת הפיקוד שלו היא אפליקציה המותקנת על גבי מכשיר הנייד של המשתמש, כשהאפליקציה מסוגלת לנווט אותו בין נקודות שונות על המפה, לשלוט בהמראה ובנחיתה, ולוודא שמזג האוויר הצפוי במסלול הטיסה בטוח. היצרן מבטיח כי לכל מערכת ברחפן ישנו גיבוי למקרה חירום, כך שאפילו אם אחד משמונת המדחפים יפסיק לעבוד, יכנס מייד אחר במקומו לעבודה, מבלי לאבד איזון. הרחפן נהנה מעיצוב מושלם שכל מי שהלך לראות את הפרק השלישי של סאגת "המפוצלים", קיבל דה ז'ה וו מכלי דומה שמרחף שם בידי האיש הרע. הוא מאפשר ראיה כמעט מכל זווית והמושב מזכיר מושב של מכונית מרוץ. אלא שמה שככל הנראה יעכב את הפלא הוא לא רק המחיר הגבוה, כמה מאות אלפי דולרים ליחידה, מה שהופך אותו ללא זול מכל מטוס קטן אחר, אלא בעיקר החשש הברור מפני התקפות טרור של מחבלים מתאבדים שיטיסו עצמם אל ריכוזי אוכלוסיה. בקיצור תמשיכו לחלום.


מדע בדיוני או פטנט עולמי?

אמנם לא חלק מתערוכת CES ועדיין אחד הקמפיינים המסקרנים כיום בפלטפורמות המימון ההמוני, הוא הקמפיין של חברת YEKA, עבור פיתוח מכשיר שאמור להיות עתיד הנשימה מתחת למים. הקמפיין כבר גייס 800 אלף דולר באתר אינדיגוגו, כש-100 אלף מתוכם גויסו ב-24 השעות הראשונות. הבעיה היחידה היא שמומחים בתחום מעלים סימני שאלה רציניים לגבי היתכנות הטכנולוגיה המוצעת בו. אם עד היום ידענו שעל מנת לצלול מתחת למים עלינו להצטייד במכלי חמצן דחוס, הרי שעל פי הטכנולוגיה הנטענת של YEKA, נוכל לוותר עליהם כליל ועדיין לשהות מתחת למים כ-45 דקות. את מיכלי האוויר תחליף פייה המחוברת אל שני מוטות המזכירים ידיות כידון של אופניים, שבתוכן יתחולל תהליך כימי המגובה במנוע שימיר את המים שסביבנו לחמצן בר נשימה. כשמביטים בסרטון של החברה זה נראה כה קל ומושלם, אך כאמור, מומחים מביעים ספק רב בהיתכנות של טכנולוגיה כזו כיום ונוטים יותר לדבר על הונאה, במיוחד לאור כך שעמוד הפרויקט לא מציע כל הוכחה לכך שהמכשיר אכן עובד.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש