תבנו לכם ממ”ד

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/6/2024 09:56 ● ערב ערב 2064
אין משהו חשוב יותר במציאות של ימינו מאשר ממ׳׳ד בדירה ▪ תחושת הביטחון עושה את שלה ▪ אלא שאם חשבתם שאתם חייבים דירת קרקע או שכל הבניין שלכם יעבור תהליך של תמ''א 38 רק כדי שתוכלו לבנות לכם ממ׳׳ד, תשכחו מזה ▪ מסתבר שבהשקעה לא קטנה תוכלו להפוך את אחד החדרים בדירה הפרטית שלכם לממ׳׳ד לכל דבר ▪ ואם לא ידעתם - אם אתם גרים בדירת קרקע או בבית פרטי - בעקבות מלחמת חרבות ברזל, נכון להיום ניתן פטור זמני מהגשת בקשה להיתר בנייה לממ''ד ▪ כל מה שרציתם לדעת על החדר הזה שלא רק יאפשר לכם לישון בשקט אלא גם ישדרג לכם את מחיר הבית או הדירה
תבנו לכם ממ”ד
בדקו שהקבלן שלכם מודע להנחיות פיקוד העורף ופועל בהתאם

   אם גם אתם גרים בדירה או בבית פרטי שאין בו ממ"ד ושוברים את הראש איך אתם יכולים להוסיף לדירה את החדר החשוב כל כך במציאות בת ימינו לטובת השקט האישי שלכם, כדאי שתדעו שזה לגמרי לא בשמיים. אמנם לא משנה איך תסתכלו על זה, עדיין מדובר בהשקעה כספית לא גדולה, אבל היי, זה לגמרי יכול לקרות.

 

כך תהפכו חדר לממ"ד


   אם חשבתם שממ"ד חייבים להוסיף לדירה בלבד ולא היה לכם ברור איך אתם יכולים לעשות את זה אם אתם גרים בבניין קומות ולא מתוכנן אצלכם פרויקט תמ"א 38 (כזה שמשדרג את הדירה שלכם בתוספת ממ"ד ואת הבניין במעלית), כדאי שתדעו שבפועל אתם יכולים להפוך כל חדר אצלכם בדירה לממ"ד על פי התקנים הנדרשים על ידי פיקוד העורף. כל מה שאתם צריכים לעשות זה למצוא את הקבלן שיבצע עבורכם את העבודה בכפוף להנחיות פיקוד העורף ולהיפרד מסכום שנע בין 60- 100 אלף ש"ח. יקר, אבל עדיין זול יותר מבניית חדר ממ"ד נוסף במידה ואתם גרים בדירת קרקע או בבית פרטי.
יש כמה וכמה יתרונות בהפיכת אחד מהחדרים לממ"ד:

     החדר הוא כבר חדר בבית ואגב כך הוא קרוב למטבח ולחדר השירותים.
אין צורך בבניית קונסטרוקציה שלמה מה שמוזיל את המחיר בכמה עשרות אלפי שקלים.

תוספת ממ"ד לדירה אינה מצריכה תוספת מס השבחה אך בהחלט מעלה את ערך הדירה. אם בעבר הלא ממש רחוק, תוספת בריכה לחצר הבית נחשבה להשקעה מעלת ערך בטוחה, היום תוספת ממ"ד היא לא רק בגדר מאסט אלא בגדר השבחה ממשית לדירה.

 

עיבוי הקירות בבטון יקטין את החדר, אבל העיקר שיהיה תקין

 

הרעיון הוא פשוט - מיגון אחד החדרים שתבקשו אגב עיבוי הקירות הקיימים בבטון מזויין. עובי הבטון והברזלים שיתווספו לקירות יהפכו את החדר לעמיד נגד רסס והדף.

בפועל עבודה כזו בדרך כלל מצריכה היתר בנייה, אלא מאחר ומדובר בשינוי פנימי בבית, תהיו בטוחים שאף אחד לא ימהר להוציא את האישור הנחוץ. מעבר לזה- בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ניתן פטור זמני מהגשת בקשה להיתר בנייה בממ"ד וזה נכון לגבי הפיכת אחד החדרים לממ"ד או תוספת ממ"ד בחצר.
   למרות שהפיכת החדר לממ"ד לא נשמע מסובך, חשוב שתבחרו באיש מקצוע נכון שיודע איך מעבים קירות כמו שצריך עם כל התבניות והחיזוקים הנחוצים. אמנם להמשיך להתגורר בבית בזמן העבודה זה לא הכי נוח, אבל תתארו לעצמכם מה הייתם עושים אם הייתם צריכים לפנות את הבית בזמן העבודה.
   תוך כדי עבודה, מוסיף הקבלן המבצע רשתות ברזל לקירות שהופכות יחד עם תוספת הבטון את הקירות לעמידים במיוחד. על הדרך יש צורך בהחלפת חלון החדר לחלון ממ"ד תקני והחלפת הדלת הרגילה לדלת הדף המיוחדת לחדרי ממ"ד, דלת שמסוגלת לספוג רסס והדף טילים. כמו כן, אגב הפיכת החדר לממ"ד, יהיה צורך לקבוע צינורות אוורור מיוחדים בתקרה על מנת להזרים אוויר צח לחדר המוגן.
   על פי הנחיות פיקוד העורף, ניתן למגן חדרים שנבנו בבלוקים או בבנייה טרומית. בבואכם למגן חדר בבית, בדקו שהקבלן אותו בחרתם מודע להנחיות פיקוד העורף ופועל בהתאם להן.
   אגב, המינוס היחיד בסיפור הזה הוא העבודה שעיבוי הקירות בבטון יקטינו לכם את החדר, אבל היי, חדר ממ"ד בלאו הכי לא צריך להיות ענק אלא תקני.

 

להוסיף ממ"ד יקר יותר


   בעוד שבדירה בבניין מגורים שאינה דירת קרקע, אין שום אפשרות אחרת למעט הפיכת חדר לממ"ד, הרי שאם אתם מתגוררים בדירת קרקע בבניין או בבית פרטי, אתם לגמרי יכולים להוסיף ממ"ד בחצר. זה אמנם יקר יותר, אבל גם יוסיף לכם חדר לבית ובהתחשב בעובדה שכיום ולא לעוד הרבה זמן, אתם לא צריכים היתר בנייה כדי להוסיף ממ"ד בחצר, זו הזדמנות מצויינת להגדיל את הבית בממ"ד, מה שלא רק יוסיף לכם ביטחון אלא גם עוד חדר ושדרוג יפה לשווי הבית. שימו לב - אם אתם מתגוררים בדירת קרקע בבניין, למרות שאין צורך בהיתר בנייה, אתם עדיין חייבים אישור בכתב של לפחות 60 אחוז מבעלי הדירות בבניין.
   ואם יש לכם את הסכום הנחוץ וגם את הרצון לצאת לדרך, אל תחשבו פעמיים, תמצאו את הקבלן המתאים וצאו לדרך. עם ממ"ד בבית ישנים הרבה יותר טוב בלילה.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש