למה לי צבעים עכשיו?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/6/2024 09:23 ● ערב ערב 2064
גם אם אתם מחובבי הצבע הלבן ולא מוכנים לשנות, כדאי שתדעו שיש משמעות לבחירת הצבעים בבית ▪ צבע אדום או כחול כהה יעשו רגרסיה בחדר ילדים לילד עם היפראקטיביות, צבע ירוק הוא רגוע ופרודוקטיבי, תופתעו לגלות שאם תכניסו צבע לבית, תכניסו צבע גם לחיים
למה לי צבעים עכשיו?

גם אם לא חשבתם על זה עד היום, אף פעם לא מאוחר מדי לדעת שלכל צבע בבית יש השפעה ישירה על החיים שלנו. אחרי הכל לא משנה כמה שעות נהייה בסלון הבית, במטבח, בחדר השינה או אפילו בחדר השירותים, לצבע בו צבוע החדר תהייה השפעה ישירה לטוב ולרע על החיים שלנו ועם עובדות לא מתווכחים.

   ורוד- מרגיע. צבע של אהבה ורומנטיקה. שימו לב שלא להגזים עם הפיגמנט או אז תקבלו ורוד פוקסיה צועק שהוא ממש לא מרגיע. הורוד העדין יכול להתאים לחדר בנות ולכל חדר בו הייתם רוצים להשיג אווירת נועם רגועה. לקליניקה הוורוד העדין יכול להתאים מאוד. גם לחדר מסאז'ים.

   אפור- החיבור בין הצבעים שחור ולבן ומכאן שהוא יכול להיות מצד אחד נקי ואלגנטי כמו הלבן, מצד שני יכול להיות מתוחכם כמו השחור. האפור הוא צבע נייטרלי שלא מושך מדי תשומת לב ושומר את תשומת הלב על החפצים בחר. כל עוד הוא עדין הוא שומר על רוגע, ויכול להבליט את הספה החדשה שקניתם ולא רציתם שתיבלע. הוא נקי, קלאסי ומתאים לסלון או לכל חדר.

   חום- מעניק לכל חדר חמימות ותחושה ביתית נעימה ועוטפת, רכה ומלטפת. כל עוד מדובר בצבעי אדמה עדינים ורכים, החום נותן תחושת רוגע וביטחון ואפשר לצבוע איתו את כל חללי הבית.


   שחור - דרמטי, מתוחכם, תעוזתני, אלגנטי, קיר שחור יכול להבליט אלמנט שתמקמו לפניו כמו שידה, כורסה או מראה שתתלו עליו. לא מומלץ לצבוע יותר מקיר אחד כקיר הבלטה. למרות חוזקו, קיר שחור הוא לא קיר אנרגטי ולכן לא מומלץ להרבות בשימוש בו. יכול להתאים כקיר הבלטה במשרד או בחדר מתבגר ואולי באחד מקירות הסלון.

   לבן- יוצר תחושה של גודל, גובה, לובן, טוהר וניקיון. אם יש לכם חלל קטן ואתם מחפשים דרך להגדיל אותו אופטית, אל תהססו וצבעו אותו בלבן. מצד שני, הלבן הוא צבע קר שיוצר ניכור ומרחק. אם בכל זאת אתם מתעקשים לצבוע איתו את הבית או את הסלון, תדאגו לשלב בחלל החדר אלמנטים חמים שיעניקו לחדר מראה נעים ורך יותר.


 אגב, תוכלו למצוא במניפת הצבעים מגוון של סוגי לבן שאינם בוהקים- לבן שבור או מלוכלך, קרם ועוד מיני לבנים, שהם לא לגמרי קרים ויוכלו להעניק לחדר מצד אחד את הלובן והבהירות שאתם מחפשים ומצד שני ימנעו ממנו את הריחוק שלבן בוהק עלול ליצור.

 

 

   צהוב וכתום- צבעי אנרגיה ממריצים. מעודדים יצירתיות, תנועה, עשייה, ריגוש. מתאימים לשימוש בחדרי משחקים של הילדים ואפילו במטבח. רצוי שלא להשתמש בצבעים האלו בחדרי שינה או בחדרי הילדים כי הם לחלוטין עלולים להפריע להם לישון. 
אם אתם מכירים את עצמכם כטיפוסים רגזנים, מומלץ שתוותרו על הצבעים החמים האלו שלא יוסיפו לכם עוד יותר חום למזג הטבעי שלכם. שילוב של הצבעים האלו כקיר הבלטה אחד עם קירות קרים מסביב, עלול לשבור את חום היתר ולאפשר לכם לשלב  בחדרים נוספים.

   אדום- מגביר את זרימת הדם ולגמרי מעורר. בכל מקרה, זה מסוג הצבעים שמתאימים להבלטה בלבד ולא מעבר. אם יש לכם קיר צבוע בחדר של הבת ואתם שמים לב לעצבנות יתר אצל הילדה, קושי לישון או להתרכז, מומלץ לכם לצבוע את הקיר מחדש. תופתעו לגלות שזה משפיע.

   הגוונים הקרים- סגול, כחול, ירוק, נחשבים לצבעים קרים שדווקא מרגיעים. שימוש בהם מומלץ בחדרי הבית בהם אתם מחפשים רוגע: שירותים, מקלחת ואפילו בחדרי השינה. תתפלאו לשמוע שצבע כחול (כהה) יכול להוריד לכם פיזית את הדופק.

חשוב לציין שבכל המקרים המתוארים מדובר על צבעים עדינים ולא על הכהים במיוחד. אם תחליטו לבחור בצבע עם הרבה פיגמנט, אל תצבעו את כל קירות החדר, אלא הסתפקו בהבלטה בלבד של קיר אחד או לכל היותר שני קירות.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש