סכנה ברורה ומיידית בחניית הצוות בבית החולים יוספטל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: מירב לוי דיאמנט ● 17/8/2023 12:25 ● ערב ערב 3133
מזה מספר חודשים שחניית הצוות והספקים החדשה של בית החולים יוספטל נכנסה לעבודה ● לצדה ממוקמת גם חנייה ציבורית קטנה לטובת הבאים לבית החולים ● אלא שדבר אחד חשוב וקריטי טרם קידמו בעיריית אילת- שיפור שדה הראייה ליוצאים מהחנייה ● עובדים בבית החולים שנאלצים בכל יום מחדש להתמודד מול הסכנה במקום מתריעים - ''הכתובת על הקיר, בעיריית אילת מודעים לבעייה אבל לא ממהרים למצוא לה פתרון'' ● עיריית אילת: ''לדרישת העירייה נערך בית החולים להכשיר מגרש חניה נוסף בחלק המזרחי כולל הסדרת הכניסה מרחוב ארגמן ותוספת חניות לאורך רחוב יותם”
סכנה ברורה ומיידית בחניית הצוות בבית החולים יוספטל
זהירות השתלבות מסוכנת בתנועה

בכל בוקר שר. עובד בבית החולים יוספטל (השם שמור במערכת), מסיים את משמרת הלילה שלו ויוצא בדרכו חזרה הביתה, הוא מודע לעובדה שברגע שייצא את שערי חניית הצוות והספקים החדשה שהוכשרה בבית החולים, הוא ייאלץ להתמודד מול סכנה ממשית בניסיון לצאת אל הכביש. והכל כי בעיריית אילת אמנם כבר מודעים מזה חודשים לבעייה שנוצרה במיקום החדש- העדר שדה ראייה של הרכבים היוצאים מהחנייה החדשה שהוכשרה אל תוך הכביש, ולמרות שלכולם זה ברור שזה רק עניין של זמן עד שתרשם כאן תאונת דרכים, אף אחד בעירייה לא ממש ממהר לתת פתרון לבעיה.

 

אין שדה ראייה


בבעיה דומה נתקלים כל אנשי הצוות של בית החולים יוספטל שמחנים כאן את רכביהם, ועדיין לא דיברנו על משאיות הספקים שנהגיהם נאלצים לפרוץ אל תוך הכביש, אגב אפס אחוזי ראות של הנהגים היורדים בנסיעה מלמעלה. "העצוב הוא שלכולם ברור שיש כאן בעייה, לכולם גם ברור שאם הבעייה הזו לא תיפתר מהר, זה יגמר באסון, אבל מאז שרחבת החנייה החדשה הזו הוכשרה, אף אחד לא טרח לטפל בנושא", אומרת השבוע ש. עובדת בבית החולים שלא מצליחה להבין איך זה שברגע שהתברר שיש כאן בעיה, היא לא טופלה. "עזבי את זה שלבאי בית החולים הכשירו כאן רחבת חנייה שהיא בגדר בדיחה", היא אומרת. "תחמו את רחבת העפר הענקית שהייתה במעלה בית החולים ועליה חנו עשרות רבות, אם לא מאות רכבים, לטובת המשך הבנייה, ובמקום זה הכשירו כאן חנייה ציבורית של אולי עוד 30 רכבים, גם חניית הצוות והספקים לא גדולה כמו זו שהייתה", היא מציינת, "אבל ניחא, הבעייה הגדולה היא שכשאת מבקשת לצאת מהחנייה ולהשתלב בתנועה שיורדת מלמעה את מגלה שלא רק לך כנהגת אין שום שדה ראייה של התנועה שיורדת, אלא חמורה לא פחות העובדה שלנהגים שיורדים ממעלה הרחוב אין שום שדה ראייה ויכולת לראות אותך יוצאת אל הכביש. לא שלט שמסמן השתלבות של רכבים מתוך המשעול הצידי הזה שנוצר, וגם לא אכיפה שתמנע מנהגים להחנות את רכביהם על סימון האדום צהוב שבמקום, שאמור למנוע את החנייה לטובת הגדלה מזערית של שדה הראייה".

 

לא רואים פשוט כלום

 

משאיות הסחורה חוסמות את שדה הראייה


אם לא די במצב הראייה הגרוע בלאו הכי, העובדה שבשעות הבוקר משאיות סחורה מגיעות לפרוק סחורה בסופר הסמוך רק מחמירות את המצב. "בהעדר מקום חנייה מוסדר בקרבת הסופר המשאיות עוצרות ממש על קו היציאה מהמשעול ופורקות את הסחורה. אם קודם לכן לא היה שדה ראייה, במצב הזה בכלל אין שדה ראייה ונהג שרוצה להצליח לצאת מהחנייה שבמתחם מוצא את עצמו עם חצי רכב בתוך הכביש רק מתוך ניסיון להצליח לראות את הרכבים שמגיעים מלמעלה", אומר עובד במקום שסיפר שבכל בוקר יש במקום כמעט תאונה וכי בכל בוקר מחדש נאלץ השומר בבוטקה שבכניסה לחניית הצוות והספקים של בית החולים או השוטר הקהילתי בבית החולים לטפל בעיקר בבעיות תנועה במקום. הגורמים מולם בדקנו את הסוגייה הבהירו כי המצב ידוע וברור לעיריית אילת, שבכל פעם מבטיחה לטפל בסוגייה המסוכנת ואולם חודשים כבר עברו מאז נכנסה חניית הצוות לפעולה ודבר לא נעשה בשטח. "זה עוד מקרה ברור של הכתובת הייתה על הקיר. חבל שרק כשתתרחש כאן תאונה מישהו יזכר לטפל בבעייה", אומרת ש. בכעס. "אנחנו מגיעים למקום עבודה מסודר ולא לקזינו בו אנחנו נדרשים לשחק עם החיים שלנו וכן, זה לגמרי מקומם ומרגיש".

 

ומה על החניות?


לצד בעיית שדה הראייה במקום, שבה השבוע ועולה בעיית החנייה החמורה שנוצרה ליד בית החולים יוספטל, היחיד שמשרת את תושבי ואורחי העיר. "עזבי את העובדה שזה אולי בית החולים היחיד בארץ שהחנייה בו אינה בתשלום, ישנה מצוקת חנייה לבאי בית החולים מאז תחמו את מגרש העפר הגדול מעל בית החולים, אותו מגרש עפר ששימש באין ברירה כחנייה למאות רכבים מידי יום", מלינה רבקה, תושבת אילת, שמספרת כי עשתה כבר לפחות חמישה סיבובים מסביב ועדיין לא הצליחה למצוא מקום חנייה אחד פנוי. "מה אמור לעשות בן אדם שחייב להגיע לבית החולים? איך יתכן שבערייית אילת ידעו חודשים ארוכים לפני תיחום שטח העפר על העבודה הצפוייה במקום ואף אחד לא טרח להכשיר שטח חנייה חליפי?". גורמים בבית החולים ידעו להצביע השבוע על רחבת העפר הסמוכה לבית החולים דווקא מכיוון בית הקשיש. "יש כאן שטח עפר שהוא כרגע לא מנוצל, לא ברור למה. נכון שבכל בתי החולים בארץ מצוקת החנייה היא בלתי נסבלת, אבל שם מדובר באלפי מקומות חנייה שלא מספיקים. ליד בית החולים שלנו נותרו אולי מאתיים מקומות חנייה, למי כמות כזו אומללה של חניות אמורה להספיק? הגיע הזמן שבעיריית אילת יתעוררו וימצאו פתרונות לבעיות ולא יצרו כאילו במתכוון בעיות מיותרות", זועמת התושבת.

מעיריית אילת נמסר בתגובה: "לדרישת העירייה נערך בית החולים להכשיר מגרש חניה נוסף בחלק המזרחי כולל הסדרת הכניסה מרחוב ארגמן. בנוסף, כחלק מהעבודות רחבות ההיקף שמבצעת העירייה לשדרוג כבישים ברחבי העיר, יחלו בקרוב עבודות לאורך רחוב יותם בקטע הכביש שבין כיכר השחמון לבין לכיכר חב"ד. העבודות כוללות שדרוג הכביש ותוספת של מקומות חניה לאורכו.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת