לב שטיינברג מציג: שלוש מארבע המדליות של נבחרת השחייה הישראלית בקדט''ים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 22/6/2023 18:54 ● ערב ערב 3125
נבחרת הקד''טים של ישראל בשחייה חזרה השבוע מאליפות קומן היוקרתית למדינות הים התיכון עם ארבע מדליות ● הישג גדול לשחיין האילתי לב שטיינברג בן ה– 16, שחתם בתחרות על שלוש מתוך ארבע המדליות של הנבחרת ● עכשיו הוא ומאמנו סרגי גרום מיישירים מבט לאליפות אירופה לנוער שתתקיים בעוד שבועיים
 לב שטיינברג מציג:  שלוש מארבע המדליות של נבחרת  השחייה הישראלית בקדט''ים
נבחרת השליחים מיקס עם אמיר כהן (פיש) מאמן נבחרת הקאדטים

לב שטיינברג, שחיין קבוצת הפועל אילת, ומאמנו סרגי גרום, יכולים להיות שבעי רצון לאחר תצוגה טובה באליפות קומן, האליפות היוקרתית למדינות הים התיכון לגילאי קד"טים (גילאי 14-16), שהסתיימה בתחילת השבוע בלה- ריסה שביוון.
בתחרות היוקרתית לקחו חלק נבחרות מכל מדינות הים התיכון ביניהן גם ישראל, שהעמידה על קו הזינוק נבחרת בת 22 שחיינים, שסיימה את האליפות עם ארבע מדליות, מהן שלוש מדליות שייכות לשחיין האילתי בן ה-16 לב שטיינברג.
עבור המאמן סרגי גרום, שנאלץ הפעם למסור את חניכו לזרועותיו של מאמן נבחרת הקד"טים של ישראל, אמיר פיש, זו לא הפעם הראשונה בה חניך שלו חוזר מאליפות קומן עם מדלייה. ראשונה עשתה את זה יוליה בנך, אחריה המשיכה את המסורת אניה גרום, שלישית לחזור עם מדליה הייתה מורגן קולי ועכשיו הגיע תורו של לב שטיינברג. הדרך להשתתפות באליפות קומן הצריכה את השחיינים הצעירים לעמוד בתוצאות מטרה. 22 שחיינים צעירים מישראל עמדו בתוצאות הסף לתחרות וייצגו את ישראל בתחרות שהתקיימה במשך שלושה ימים ברציפות באי לה- ריסה שביוון. השחיין האילתי לב שטיינברג, שמצטיין בעיקר בשחייה בסיגנון גב, השתתף בשישה מקצים:
במקצה למרחק 200 מ' גב, מקצה שנחשב לאחד החזקים שלו הוא סיים בתוצאה 2:07 דקות כשהוא עוצר שלישי את השעון כשלפניו מסיימים שחיין איטלקי ושחיין ספרדי. בשעות הערב השתתף שטיינברג במקצה השליחים מיקס 4 כפול 50 מ' (2 בנים ושתי בנות בקבוצה), שחה למרחק 50 מ' גב והיה שותף למדליית הארד של הנבחרת. 

 

שומר את השיא לאליפות אירופה לנוער
 בעוד שבועיים. לב שטיינברג


למחרת, במקצה למרחק 100 מ' גב, סיים שטיינברג בזמן של 58:00 שניות ועם מדליית הכסף, שני אחרי יריבו האיטלקי.
בערב הוא שחה במקצה למרחק 100 מ' פרפר, סיים ראשון בין שלושת הישראלים שלקחו חלק במקצה, בזמן של 57:09 שניות וסיים במקום השביעי כללי.
במקצה השליחים 4 כפול 100 מ' גברים, סיימה נבחרת ישראל יחד עם לב במקום החמישי כשלב שוחה 100 מ' גב בזמן של 55:00 שניות.
את המקצה למרחק 200 מ' מעורב שחה לב מחוץ לתחרות (לא עמד בקריטריון הכניסה) ולמרות הכל סיים ראשון בין הישראלים וללא מדליה.
בנבחרת הקד"טים של ישראל בשחייה סיכמו את התחרות כטובה, כשעבור לב התחרות בקומן הייתה סלילת הדרך לקראת אליפות אירופה לנוער שתתקיים בעוד שבועיים בבלגרד.
מאמנו של שטיינברג, סרגי גרום היה מרוצה מהישגיו של חניכו, אם כי ציין כי בתחרות הזו שטיינברג אמנם הצליח לחזור הביתה עם שלוש מדליות אבל לא שיפר את שיאיו האישיים, מאחר ותחרות היעד הברורה שלו היא אליפות אירופה בעוד שבועיים. "מדובר באליפות אירופה לנוער עד גיל 19 והרמה שם צפויה להיות מטורפת", מסביר המאמן גרום. "זו תהיה התחרות בה לב אמור להגיע לשיאו, ינסה לשבור את השיאים האישיים שלו, כשהמטרה הברורה שלנו תהיה להצליח לפחות להעפיל למקצי הגמר".
גרום צוחק ונזכר שבתחרות האחרונה כשלב הצליח לקבוע את הקריטריונים הנדרשים לשורה של תחרויות, אמר לו מאמן האקדמיה לשחייה בוינגייט, כרמל ליויתן שהוא אירגן לעצמו קיץ נוראי. "אבל בשביל זה בדיוק הם שוחים ומנסים להגיע להישגים", אומר גרום.

ואיך זה מרגיש לבנות את הספורטאי שלך ואז להעביר אותו לידי מאמן הנבחרת?
"אני אף פעם לא נשאר בצד. שחיין שנמצא באקדמיה לשחייה כמו לב, הוא שחיין שאני לא מפסיק לאמן. כשהוא מגיע לאילת בסופי שבוע ובחגים הוא איתי. לאורך כל הדרך ישנו שיתוף פעולה מלא בין מאמן האקדמיה לביני, ייעוץ, בנייה, תיאום מלא. בכל תחרות בינלאומית אליה יוצא שחיין שלי הוא מביא את ההישגים לנבחרת ישראל, אבל באותה נשימה גם למועדון האילתי ואין גאה ממני בחניכים שלי שמצליחים להתקדם ולפרוש כנפיים. זו הרי המטרה של כל מאמן להצמיח אלופים שבסופו של דבר ממשיכים הלאה".



רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש