לראשונה בישראל: מכשיר קטליטי שחוסך עד 7.4% בתצרוכת דלק ועד 54% בפליטות המזהמות של רכבי דיזל 

מאת: שחר קליין ● 18/5/2023 11:58 ● ערב ערב 3119
בשורה חדשה מגיעה מהסטארט אפ האילתי טראקנט אנטרפרייז, לענפי התחבורה והלוגיסטיקה, עם קבלת תוצאות בדיקה שערך מכון התקנים הישראלי לממיר הקטליטי המוגן בפטנט של החברה - Trucknet Smart Catalyst​. הבדיקה הראתה ירידה משמעותית בכמות המזהמים אשר נפלטים לסביבה ובהם, פחמן חד חמצני, דו תחמוצת החנקן וחלקיקים PM 2.5. הירידה מתקבלת לאורך כל תחומי העבודה של המנוע, לרבות במצב סרק (IDLE), וללא ירידה בביצועי המנוע
לראשונה בישראל: מכשיר קטליטי שחוסך עד 7.4% בתצרוכת דלק ועד 54% בפליטות המזהמות של רכבי דיזל 
הממיר הטקליטי - עד 7.4% חסכון בדלק

בהמשך לדוח המידי שפרסמה חברת טראקנט ביוני 2022 בדבר מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברה אמריקאית המפתחת ומייצרת רכיב קטליטי לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר Trucknet Smart Catalyst, מודיעה החברה על תוצאות חיוביות של בדיקת מעבדה שערך לבקשתה המכון התקנים הישראלי.

בבדיקת הרכיב הקטליטי על ידי מכון התקנים הישראלי התקבלו התוצאות הבאות:

תצרוכת דלק: נצפתה ירידה של עד 7.4% בתצרוכת הדלק. ירידה משמעותית מתקבלת בערכי סל"ד נמוכים של 2,000 rpm כאשר המנוע בזמן שהייה יותר ארוך.

ניטור איכות גזי פליטת דיזל: נצפתה ירידה משמעותית בכמות המזהמים אשר נפלטים לסביבה, ניתן לראות אחוז הפחתה גדול בפליטת פחמן חד חמצני, דו תחמוצת החנקן וחלקיקים PM2.5. הירידה מתקבלת לאורך כל תחומי העבודה של המנוע. ירידה משמעותית מתקבלת במצב סרק (IDLE).

CO – אחוז שינוי שנמדד 15% עד 52%

C02 – 2% עד 48%

NO2 40%

PM 2.5 – 29% עד 54%

הבדיקה מצאה כי לא נצפתה במהלכה ירידה בביצועי המנוע.

חנן פרידמן, מנכ"ל החברה מסר: "בתקופה בה אנו עדים לעלייה נמשכת במחירי הדלק, ולהתייקרות בלתי פוסקת של שרשראות האספקה בעולם, מדובר בבשורה של ממש עבור חברות וארגונים המנהלים ציי רכב. העובדה שלצד חסכון בעלויות, ניתן להשיג גם את היעד החיוני בהפחתת פליטות גזי חממה מזהמים, הופכת את השימוש בממיר הקטליטי החכם של טראקנט לGame Changer עבור הענף המשווע לפתרונות  מיידים, בדרך להשגת היעד של 0% פליטות מזהמות. העובדה שהמכשיר מחובר למחשבון הפליטות הייחודי שפיתחה טראקנט, הופך אותו בנוסף, גם לכלי מדידה ראשון מסוגו של פליטות בזמן אמת, המאפשר את ניטור החיסכון לאורך זמן. הממיר, שמופץ על ידינו בבלעדיות בישראל,  מיועד למנועי דיזל של רכבים כבדים, מתאים למשאיות, אוטובוסים ואף לגנרטורים והוא רשום כפטנט בארה"ב (7156081B2) ישראל (#229756) וצפון אפריקה."

החברה פועלת מול המשרד להגנת הסביבה על מנת שהרכיב הקטליטי יוכר כאמצעי מאושר להפחתת פליטות מכלי רכב כבדים, לצורך סיוע לציי רכב בעמידה ביעד הפחתת הפליטות, שנקבע למפעילי ציי רכב כבד לפי חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008.

יובהר כי נכון למועד זה, המשרד להגנת הסביבה טרם הכיר ברכיב הקטליטי כאמצעי מאושר להפחתת פליטות כאמור, והכרה ברכיב הקטליטי (אם וככל שתינתן) עשויה להיות כפופה לתנאים שונים, ובין היתר, ביצוע פיילוט וקבלת אישורי תקינה, אשר נכון למועד זה טרם בוצעו ואין ודאות ביחס לתוצאותיהם.

 

כיצד עובד הממיר

 

כאשר דלק עובר דרך Trucknet Fuel Catalyst  המורכב משילוב של יסודות מתכתיים נדירים, מתרחשת תגובה משמעותית לפני הבעירה שמפרידה את המולקולות המקובצות כך שיותר מהן נחשפות לחמצן. בסיומו של תהליך הבעירה, פחות מולקולות דלק מבוזבזות ונפלטות מהמנוע כפליטה. בנוסף לכך נוצרת תגובה הגורמת לשחרור כמות קטנה של גז מימן. בנוסף להפחתת עלויות, ממיר הדלק יכול גם להפחית את הבלאי של המנועים והגנרטורים אליהם הוא מחובר. האנרגיה שאינה נשרפת מצטברת בתוך המנוע כפיח או כהצטברות פחמן העלולה לזהם את השמן ובסופו של דבר להוביל לתקלות. בדיקות ניתוח שמן הוכיחו כי רמות פיח הדלק מופחתות באופן משמעותי על ידי שימוש בממיר. במסגרת שיתוף הפעולה, הרכיב הקטליטי משולב עם היכולות של מערכת טראקנט למדידה ודיווח על הפחתת פליטות מזהמות באמצעות כלי חישוב הפליטות המקוון של טראקנט.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש