יו''ר בני אילת טל שרוני מחזיר את המפתחות: ''נכשלתי. לא הצלחנו לשנות שום דבר בארבע שנים''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/5/2023 06:13 ● ערב ערב 3119
אגודת בני אילת בכדורגל לא מפסיקה לספק כותרות ● שבועיים לאחר הירידה הדרמטית לליגה ב', הודיע השבוע יו''ר האגודה בארבע השנים האחרונות, טל שרוני, כי הוא מחזיר את המפתחות ● ''נכשלתי. נכשלנו. לא הצלחתי לשנות בארבע שנים שום דבר שרציתי. בניגוד לאחרים בהנהלה, אני יודע לקחת על עצמי את האחריות, לפנות את המקום ולא להיאחז בקרנות המזבח'' ● ''הגיע הזמן שגם אחרים בהנהלה יבינו את המסר ויזוזו הצידה'' ● בראיון סיכום מבהיר היו''ר העוזב: ''המאמן אבו רקייק היה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לבני אילת העונה'' ● ממליץ: ''הוא צריך לתפוס את המשבצת של המנהל המקצועי והדברים ייראו אחרת'' ● וגם מעדכן: ''כבר השנה אמורה להיפתח בעיר אקדמיה לצעירים מצטיינים בכדורגל בחיבור ראשון מסוגו עם אחת האגודות הבכירות בארץ”
יו''ר בני אילת טל שרוני מחזיר את המפתחות: ''נכשלתי. לא הצלחנו לשנות שום דבר בארבע שנים''
''מצאתי את עצמי לא פעם עומד במצב בלתי אפשרי, מצד אחד רוצה לדאוג לעתיד ילדי אילת, מצד שני זה לא ייתן לבני אילת''. טל שרוני ● צילום: רון בלומנטל

ארבע שנים עברו מאז נקרא לדגל טל שרוני, שחקן כדורגל במכבי פתח תקווה בצעירותו, חובב כדורגל בכל רמ"ח איבריו, והסכים לשמש לבקשתו של ראש העירייה דאז, מאיר יצחק הלוי כיו"ר אגודת בני אילת בכדורגל. במקרה שלו זה לא היה באתי בגלל הבן כדי להרים את האגודה כי לטל בכלל יש רק בנות ואף אחת מהן לא ממש בועטת בכדור. היום הוא מודה שנכנס לתפקיד עם הרבה אמביציה לשנות. אלא שמהר מאוד הבין גם שרוני את מה שהבינו גם קודמיו בתפקיד שעהם כל הרצון וגם היכולת עד שדברים לא באמת ישתנו באגודה, שום דבר בה לא ישתנה. 

ארבע שנים הוא ניסה, עד שבמהלך העונה הנוכחית המציאות הכתה בפניו והוא הבין שאם עד היום הוא לא הצליח לשנות כלום, הוא מן הסתם גם לא יצליח, והחליט להשאיר מאחוריו את הכעסים ואת האכזבות. "זה התבשל אצלי כבר כמה חודשים", הוא מודה השבוע. "למה אני בכלל צריך את זה? אם אתה בא להתנדב ועושה את הדברים באהבה, רוצה לדחוף, לשנות, לקדם אבל לא מצליח להזיז כלום אז בגדול זה אומר שנכשלת. אני מודה, נכשלתי. נכשלנו. לי בניגוד לאחרים בהנהלה אין בעיה להודות בזה וגם לזוז הצידה ולא להיאחד בקרונת המזבח".
עוד לפני שהוא מנתח את הביזיון הגדול של קבוצת הבוגרים בעונה הזו, תתפלאו, אבל מה שבעיקר חורה לאקס יו"ר בני אילת זו מחלקת הנוער. העובדה שלא משנה עד כמה אמר, דיבר, כעס, הבהיר, עד היום אף אחד בעיר לא הבין שאגודת כדורגל לא יכולה להצדיק את עצמה או לצפות להצלחות של שחקני מחלקת הנוער שלה אם אין לה אקדמיה לכדורגלנים מוכשרים, שתיתן מענה ומסגרת לילדים כבר מגיל שש ואילך. "עם כל הכבוד לפעילות במתנ"ס ויש לי הרבה כבוד לפעילות שמתקיימת שם ולמי שעומד בראשה, מדובר בבית ספר לכדורגל. משהו שרחוק מלהיות מקצועי כמו שזה צריך להיות". ולטענת שרוני כל עוד כולם מושכים ורוצים את הכסף, גם אם זה בא על חשבון הצלחותיהם של הילדים, שום דבר טוב לא באמת יכול לקרות. "אילת חייבת אקדמיה למצטיינים בכדורגל. שחקן צריך להגיע לאגודת בנ יאילת בגיל 13 עם כלים נכונים ויסודות כדורגל ומה לעשות שבמתנ"ס זה לא קורה. תראי לי עיר שיש בה אגודת כדורגל ואין בה אקדמיה כזו שבונה את הבסיס של השחקנים". רק עכשיו אחרי מלחמות בלתי פוסקות שלו הוא מבהיר: "יאמר לזכותו של לנקרי שהוא סוף סוף מבין את הצורך הזה ולאחרונה אף אישר לי לנסוע ולהביא גוף רציני ומקצועי שככל הנראה כבר בשנה הקרובה ירכז 20 ילדים מכל שכבת גיל, לאחר מיונים ומבחנים וירוץ איתם קדימה. הכל כבר מונח על שולחנו של לנקרי ואם הוא רק באמת ירצה זה יקרה כבר בעונה הקרובה. קשר יחיד ומיוחד עם אחת מאגודות הפאר של ישראל".


אז הנה, זה קורה, אז למה בכל זאת לפרוש?
"כי אני כבר לא יכול עם החובבנות. לא יכול עם זה שיש באגודה אנשים שמחזיקים תפקידים ולא משחררים ויהי מה". שרוני מבקש שלא לנקוב שמות. למרות שהוא כועס הוא לא רוצה לפגוע. "ברור לי שאף אחד לא עושה דברים בכוונה, אבל אנשים צריכים ללמוד לשחרר ולהבין שהם נכשלו ולתת למישהו אחר לנסות לעשות את זה אולי טוב מהם. אני עוזב כי הבנתי שאני וחלק מחברי הוועד המנהל של האגודה, לא רואים עין בעין את עתיד הכדורגל בעיר בכלל ובבני אילת בפרט. גם היום חסרים לנו באגודה לפחות 15 בעלי תפקידים כי אין תקציב. לא יכול להיות שבן אדם אחד במערכת יקח על עצמו את כל התפקידים כשהוא, איך לומר בעדינות, לא מהמומחים הגדולים בארץ. אמנם יש לו הרבה רצון, אבל בואי. ניסיתי כמה פעמים להניע מהלכים, אבל אנשים לא מוכנים להתקדם, אז הבנתי שזה אבוד. אני נלחם בתחנות רוח. אם אני מצליח להביא לעיר את אחת מאגודות הפאר בארץ כדי שיתנו דחיפה לילדים בעיר, ואנשים בהנהלה אומרים לי אבל בני אילת לא ירוויחו מזה ובמתנ"ס מתנגדים כי זה יפגע להם בהכנסות מבית הספר לכדורגל, אז מה אני יכול להגיד עוד? בסוף בסוף אי אפשר לשנות כאן כלום. כדי שזה יקרה חייבים לעשות רה אורגניזציה באגודה, להזיז את כולם הצידה ולבנות מחדש. 10 שנים שום דבר לא השתנה וזה אומר דרשני. אם דברים לא ישתנו ככה זה יישאר גם הלאה. בינוניות אומללה. הכל חובבני. עכשיו יש לעיר מתקן כדורגל מטורף, הגיע הזמן גם לשפר את היכולות".

 

''צריך להישאר על תקן מנהל מקצועי ולעשות סדר בעניינים'. על אבו רקייק ● צילום: רון בלומנטל


הבטחת בעונה שעברה פלייאוף עליון השנה וירדנו ליגה.
"אמרתי כבר שנכשלנו לא?".


מי רצה את גדי כרמלי?
"קיבלנו עליו המון המלצות מכל אנשי המקצוע האפשריים. אין ספק שהוא איש מקצוע טוב, לצערי עם בעיות אישיות שלא אפרט. הוא היה צריך להיחתך באמצע העונה. אני התנגדתי ששבתאי יחליף אותו, רציתי מחליף ומהר, אבל בהנהלה התעקשו לתת לו הזדמנות שלטעמי היתה ארוכה מדי. לראייה זה לא עבד".


אז נכשלתם בבחירת המאמן?
"נכשלנו איתו ברמה האישית שלו ולא המקצועית. היינו צריכים להקשיב יותר לאזהרות. הוא לא התאים לדי אן איי של אילת".


אבל גם נכשלתם בבחירת השחקנים
"נתנו למאמן יד לבחור את השחקנים. אני מאמין גדול בזה שהמאמן הוא זה שצריך לבחור את השחקנים שלו. הבעיה המרכזית שלנו בכל שנה מחדש היא התקציב. בגלל הקושי למשוך לעיר שחקנים שצריכים לעזוב הכל ולהגיע, משכורות כמו באילת אין בשום קבוצה אחרת בליגה א' ועדיין לא דיברנו על הנסיעות וכל המסביב. אז חתכנו את המאמן ונתקענו עם השחקנים שהוא הביא".


ומה על השחקנים האילתים?
"כל הזמן מדברים על אילתים, אילתים, אילתים, השנה הזו שיחקנו עם שלד של 9 שחקנים אילתים בקבוצה שלא היו מספיק טובים וזה בדיוק מחזק את מה שאמרתי בתחילת הראיון שזה לא זה. האילתים חייבים להתחיל הרבה קודם. הנה קיבלתם כל מה שרציתם, קבוצה על טהרת האילתים ומה יצא? אם כי אני בטוח שאם הקבוצה תישאר ככה בעונה הבאה בליגה ב' היא תככב".


אמרו עלייך שאין לך זכות חתימה בכלל
"זה ממש לא נכון".


אמרו שהיית מגיע למשחקי הבוגרים ונשאר בצד
"ברור. ראית את יענקל'ה שחר פעם בתוך המגרש? ראית את אלונה ברקת מתערבת? מה יש לאנשי הוועד המנהל לעשות בכלל על הספסל?".


איך זה שאין לכם כמעט הכנסות עצמיות מספונסרים?
"יש קצת. לצערי מעבר לזה לא יתנו. משיחות שלי עם אנשי עסקים באילת שמעתי שוב ושוב שכל עוד הקבוצה מתנהלת כמו שהיא מתנהלת, אין להם עניין לתרום לה כסף".


איברהים אבו רקייק?
"לדעתי הבוא הדבר הכי טוב שקרה העונה לבני אילת. 4 שנים אני כאן, זו הפעם הראשונה שראיתי מאמן שהשחקנים אצלו מתעסקים בלהתאמן ולא בלדבר. אני מאמין שהוא יכול לעשות כאן פלאים. לדעתי הוא צריך להישאר על תקן מנהל מקצועי ולעשות סדר בעניינים כמו גם לבחור את המאמן, לכוון, לעזור בבחירת השחקנים וכמובן לטפל בנוער ובילדים. הוא לגמרי צריך להקים מאפס את מחלקת הילדים והנוער.


איך היית מסכם ארבע שנים?
"למרות הכל, אף פעם לא האמנתי שאהנה ככה ממסגרת התנדבותית. הייתי מגיע, רואה, יש דברים טובים למרות הכל וזה מילא אותי. אני ממליץ לכל אחד לעשות לפחות משהו התנדבותי קטן. נכון להיום ירדה לי אבן מהלב. היו לא מעט מקרים שרבתי עם אנשים, צעקות של החיים. לצערי, תמיד ידעתי שלא משנה כמה טוב אנסה לעשות לילדי אילת, תמיד תבוא מצד מישהו בהנהלה השאלה "ומה בני אילת יקבלו?", "אבל אתה היו"ר של בני אילת". מצאתי את עצמי לא פעם עומד במצב בלתי אפשרי, מצד אחד רוצה לדאוג לעתיד של ילדי אילת, מצד שני זה לא ייתן ל"בני אילת". אז אני מודה, בחרתי בסופו של דבר בדרך הקלה- ללכת. למרות שאנ עוזב אני מבטיח שאנסה להמשיך לקדם את הקמת האקדמיה החשובה כל כך בעיר ואנסה עדיין לקדם ספונסר ראשי. אני עדיין בסביבה, אוהב ואנסה לעזור ככל יכולתי".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש