פרשת השוחד באגף הספורט בעיריית אילת: חברת פלמ''ח תובעת עבור חשבונות שטרם שולמו לה

מאת: רותם נועם ● 12/5/2023 06:09 ● ערב ערב 3119
חברת השמירה פלמ"ח המואשמת בהליך פלילי בעבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים בכל הנוגע לעבודות השמירה שביצעה במשחקי הכדורסל של הפועל אילת בכדורסל, תובעת כעת את מועדון הכדורסל ואת העמותה הכללית לספורט באילת בסכום של למעלה מ-300 אלף שקל, בעבור חשבונות שלא שולמו לה על עבודות שמירה שביצעה לאורך השנים 2019-2022 במשחקי הקבוצה ● בכתב ההגנה שוללים את טענת חברת השמירה, מפנים את דרישת התשלום לעיריית אילת (שלא נתבעה בהליך), טוענים כי הסכומים שנתבעו מופרכים, ובכל מקרה דורשים להמתין לתוצאות ההליך הפלילי
פרשת השוחד באגף הספורט בעיריית אילת: חברת פלמ''ח תובעת עבור חשבונות שטרם שולמו לה
תגיות:

חברת פלמ"ח בשירות ביטחון גיא אילת, תובעת את מועדון הכדורסל אילת 2016 (חל"צ) ואת העמותה הכללית לספורט באילת, בסכום של 311,537 בעבור חשבונות עבור עבודות שמירה שביצעה במשחקי קבוצת הכדורסל באילת בעונות 2019-2021 וכן בגין הסכם נוסף שחתמה מול הקבוצה על חלק מעונת 2022. סכום התביעה מורכב מ-106 אלף שקל בעבור חשבונות לא משולמים ו-202 אלף שקל בעבור פיצוי בשל הפרת ההסכם ביניהן. 
על פי התביעה, סיפקה החברה לקבוצת הכדורסל הפועל יוסי אברהמי באילת שירותי שמירה על פי הסכם שנחתם ביניהן בין השנים 2016 – 2019. בפלמ"ח מודים כי מי ששילמה להם בפועל את החשבונות היתה עיריית אילת ועם זאת בחרו שלא למצרפה כנתבעת בהליך. אלא שבמהלך עונות 2019-2021, אף שהמשיכה להעניק שירותי שמירה לקבוצה במשחקיה הביתיים, לא נחתם הסכם מחודש מול העמותות, עד שבשנת 2022 נחתם הסכם חדש ישירות מול הקבוצה "הפועל יוסי אברהמי אילת בע"מ", עבורו ביצעה החברה את שירותי השמירה חלק מהתקופה בעבורה היא גם כן תובעת את המועדון. "התובעת פנתה פעמים רבות לנתבעות כולל לעיריית אילת לתשלום את התובעת נדחתה בלך ושוב, כל אחת מהנתבעות ועיריית אילת העבירה לשנייה את האחריות לתשלום, והתחמקו מתשלום יתרת החוב במהלך תקופה ארוכה", נטען בכתב התביעה. 

 

"יש להמתין לסיום ההליך הפלילי"


בכתב הגנתן מכחישות העמותה לספורט ומועדון הכדורסל כי בין הצדדים הוארך מכוח התנהגות הסכם ההתקשרות בעונות 2019-2021 על פי אותם תנאים. עוד הן טוענות כי מבירור לא מחייב שנערך מול פלמ"ח עולה כי בקיזוז סכומים המגיעים להם, הרי שלכל היותר מדובר בחוב פעוט העולה כדי 6,000 שקלים ותו לא. בכל מקרה, מפנים שם את האצבע אל עבר עיריית אילת שהיא זו ששילמה לחברה בפועל לאורך השנים, ומוסיפים כי אף לא ניתן להכריע כרגע בכשירותם של סכומי החיוב הללו שעשה שהנושא כולו מצוי כעת במהלכו של הליך פלילי, בו נתבעות חברת פלמ"ח ובעליה, אבי מסס, לצדו של מנהל אגף הספורט לשעבר בעיריית אילת, יעקב מלכה, בחשד לעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, הפעיל מלכה את חברת פלמ"ח בעבודות השמירה במשחקי הקבוצה, בניגוד לתוצאות מכרז שבחר בחברה אחרת, תוך שהוא מקבל מהחברה שכר כמנהל האירוע, בהיותו מנהל אגף הספורט בעירייה. אישום נוסף מייחס למלכה רישום של שכר במתן שירותים אלה על שמות ילדיו שהיו אותה עת בצבא. "הנתבעות יטענו בהקשרים הללו כי יש להמתין להכרעת הדין בהליך הפלילי התלוי ועומד, שיהא בו כדי להשפיע )גם) על ההכרעות העובדתיות בהליך זה, טרם יבורר הליך זה, וזאת, בין היתר, על מנת למנוע הכרעות סותרות. בהקשר זה יודגש, כי אם אכן יקבע כממצא עובדתי בהליך הפלילי כי התובעת ביצעה תרמית כנגד עיריית אילת בקשר עם החשבונות לתשלום, הדבר יקים מחסום לתובעת מלהעלות טענות כנגד הנתבעות (ובכלל), אך גם מכוח הכלל המשפטי הידוע "מעילה בת עוולה לא תצמח זכות תביעה", נטען בכתב ההגנה.  כאמור, במועדון הכדורסל מבקשים להמתין עם ההתחשבנות עד לסיום ההליך הפלילי, ובכל מקרה מכחישים את גובה הסכום הנתבע בגין שירותים שלא שולמו ומכנים את סכום הפיצוי הנדרש העומד על 202 אלף שקל כ"בלתי פרופורציונאלי לחוב".  
לצדדים נקבעה פגישת גישור לחודש יוני הקרוב וקדם משפט לנובמבר השנה.          

66923-01-23


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש