מדוע דולקים האורות בבתי הספר בלילות?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/5/2023 05:31 ● ערב ערב 3119
למעלה מחמש שנים עוקב ראובן שטיין, תושב אילת, אחרי תופעה שמטרידה אותו במיוחד - אורות שנשכחים דולקים במוסדות החינוך בעיר במשך כל שעות הלילה ● ולמרות שהוא מצלם, מתלונן במוקד העירוני ואפילו ביקש להיפגש בנושא עם ראש העירייה, אלי לנקרי, בפועל יוק ● האורות ממשיכים לדלוק ואף אחד לא ממש מתרגש ● עיריית אילת: ''ברוב הפעמים מדובר באורות דולקים כיוון שמנקים את הכיתות”
מדוע דולקים האורות בבתי הספר בלילות?
עציון גבר מואר בשעות לילה מאוחרות

כמעט בכל לילה כשראובן שטיין (קישי) חוזר ממקום עבודתו בבית מלון באילת, בדרכו הביתה, הוא לא יכול שלא להבחין בתאורה שנשכחה ונשארת דולקת במשך כל שעות הלילה במוסדות חינוך בעיר. "אמנם במקרה שלי אני חולף בדרך הביתה רק על פני חלק מבתי הספר בעיר", אומר השבוע קישי ומדבר על בתי הספר גולדווטר, אופיר ועציון גבר, אבל אין ספק שאם מישהו יעשה באמת בדיקה הוא יגלה שהתופעה ככל הנראה קיימת גם בבתי ספר אחרים בעיר. כך או כך, את התופעה הזו, שהוא באופן אישי עוקב אחריה כבר כמעט חמש שנים, הוא דאג להביא במרוצת השנים לידיעת כל גורם אפשרי. "יאמר לזכותו של יעקב מלכה, מי ששימש בעבר כמנהל אגף הספורט בעירייה, שבכל פעם שהייתי רואה את האורות דולקים בשעות הלילה באולמות הספורט של בתי הספר, הייתי מעדכן אותו והוא היה היחיד שמטפל בבעיה, שאגב כיום אינה קיימת באולמות הספורט אלא בכתות הלימוד עצמן". 

 

''במקום לסמן אותי במוקד בכוכבית אדומה הייתי מצפה שכבר מזמן יטפלו בבעיה''. קישי

 

מבקש להיפגש עם ראש העירייה


קישי מפרגן גם לראש העירייה לשעבר מאיר יצחק הלוי, שלדבריו זימן אותו במרוצת השנים לשלוש פגישות בנושא. "הוא לפחות ניסה לטפל בבעיה והרים בנוכחותי טלפונים למי שצריך על מנת לנסות לשנות את המצב", אומר קישי. ואולם לטענתו מאז כניסתו לתפקיד של ראש העירייה אלי לנקרי הוא לא זומן ולו לפגישה אחת. "זמן קצר לאחר שלנקרי נכנס לתפקידו, ביקשתי מבנות הלשכה שלו להיפגש איתו על מנת לשוחח איתו על כמה נושאים חשובים בתפקוד העיר, כשכמובן נושא התאורה בלילה היה במרכז העניין, אלא שלהפתעתי התשובה של בנות המשרד אלי הייתה שיש צורך לבדוק קודם את הסטטוס שלי", זועם קישי שעד היום לא ממש מבין למה הן התכוונו. "אמנם אחרי שעשיתי כמה טלפונים זועמים לכמה אנשים במערכת מהר מאוד קיבלתי טלפונים מתנצלים ש"מדובר באי הבנה", ועדיין לטענתו סטטוס או לא, אי הבנה או לא, מאז ועד היום הוא לא זומן לפגישה עם ראש העירייה הנוכחי. בינתיים, קישי ממשיך לצלם מדי לילה תמונות של אורות דולקים, על מנת לחזק את טענותיו הוא גם דואג לצלם את האורות בכתות על רקע מסך הרכב שלו שמראה את שעת הצילום, כך שאין בכלל ספק. "כשאני מצלם אורות דולקים בכמה כיתות בבית ספר בסביבות חצות, אין לי בכלל ספק שאף אחד לא ייצא בעוד שעה מהמיטה כדי לכבות אותם הוא אומר ומבהיר כי מתוך המוקד העירוני נאמר לו שכשהוא מתקשר להתלונן הוא כבר מסומן בכוכבית אדומה כמי שלא צריך להתרגש מפניותיו. "עד כדי כך שכבר לא עונים לי במוקד", הוא אומר ברוגז. "בעבר כשכבר הצלחתי לדבר עם מנכ"ל העירייה פיליפ אזרד, מי שהיו אשמות הן מנקות בתי הספר שעל פי הטענה ככל הנראה שוכחות לכבות את האורות. אז הזכרתי לו שעם כל הכבוד, המנקות הן עובדות קבלן ואפשר להוציא לקבלן מכתב שבפעם הבאה שיישארו אורות בכתות העירייה תקנוס אותו", אומר קישי. "אפשר למצוא סידור, משהו כמו שעון שבת שיותקן על מערכת החשמל המרכזית, שעון שידאג להדליק ולכבות את החשמל לפי השעות הנחוצות", אומר קישי שמוסיף ברוגז, "אני לא חשמלאי, אבל נו, באמת, הרי אם בעירייה היו רוצים, הם כבר היו מוצאים את הפיתרון מזמן". לדבריו, בבית הספר אופיר מאשימים עכשיו את הצופים, "אבל מה קרה בכל השנים לפני שהצופים קיבלו לפעילות את מבנה בית הספר? הלא הם שם רק מתחילת השנה ואת הבעיה הזו של הבזבזנות בחשמל אני מכיר כבר לפחות חמש שנים. אותי זה מאוד מכעיס. בעיריית אילת התהדרו לאחרונה בתוספת פקחים, לא יכולים להוציא בכל לילה פקח שיעשה סבב בתי ספר ויקפיץ למקום את האחראי לכבות את האורות?".

 

 

לא מוותר וממשיך לתעד


למרות הכל, קישי מבטיח כי אין בכוונתו לוותר. הוא מצדו ממשיך בכל לילה ולילה לצלם את האורות דולקים ושולח את התמונות לכל גורם אפשרי בתקשורת המקומית ובעירייה. "אני אשב עליהם ולא אוותר להם עד שהם ימצאו לנכון לטפל במחדל הזה", הוא אומר ברוגז. לשאלה על מה ולמה התופעה הזו מדירה שינה מעיניו אומר קישי: "מדובר כאן בבזבזנות מכעיסה של כספי ציבור. זו את ואני שמשלמים על הדבר הזה שבפועל מסתבר לא ממש מעניין אף אחד בעירייה. מקבלים את אותה תלונה פעמיים שלוש בכל שבוע ולא עושים עם זה כלום? במקום לסמן אותי במוקד בכוכבית אדומה הייתי מצפה שכבר מזמן יטפלו בבעיה".
מעיריית אילת נמסר בתגובה: "לפני כשלוש שנים הותקנו טיימרים בכל מוסדות החינוך ואלה מאפשרים שליטה מלאה בתאורה. בלא מעט מוסדות חינוך מתבצעות עבודות ניקיון בשעות המאוחרות של הלילה על ידי קבלן הניקיון, לעתים עד השעה חצות ואפילו 1 בלילה. במצב כזה האורות דולקים מן הסתם. באשר לפניותיו של התושב, הן תמיד מועברות לבדיקה של אגף החינוך גם פניות המגיעות ישירות למנכ"ל העירייה. ברוב הפעמים מדובר כאמור באורות דולקים כיוון שמנקים את הכיתות. באשר לפגישה עם ראש העיר, לא מוכרת פניה כזו בלשכת ראש העיר. התושב מוזמן לקבוע פגישה מסודרת אך כאמור הנושא עצמו מטופל וודאי שאינו מחדל כפי שטוען התושב."


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת