כיצד תרהטו את ביתכם החדש

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 23:09 ● ערב ערב 2064
תתחדשו, קיבלתם את המפתחות לבית החדש, ההתרגשות בשיאה אבל גם סימני השאלה, והכל בגלל שאין לכם מושג איזה ריהוט לבחור ▪ כיצד בוחרים סגנון? איך מחליטים על הצבע? ובכלל, איך תדעו מה מתאים לחלל הבית שלכם? ▪ עושים סדר בבלגן
כיצד תרהטו את ביתכם החדש
רק אתם יודעים מה אופי הריהוט שאתם צריכים לבית

לא משנה באיזו דירה אתם גרים, בחירת ריהוט נכון לחלל הבית שלכם הנה אחת המשימות החשובות ביותר, לא רק בדרך לעיצוב הנכון, אלא בעיקר בדרך לנוחות המתבקשת בבית. איך עושים את זה?

 

מהו הקו העיצובי שלכם?


השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם רגע לפני שאתם יוצאים לחנויות לחפש את הריהוט שיתאים לכם הוא על איזה קו עיצובי אתם הולכים. ולא, לא צריך להיות מעצב פנים כדי להבין אם אתם הולכים על כיוון של ריהוט חדיש בלוק מבריק, לוק מט, או שאולי אתם מאלה שאוהבים את הלוק העתיק של פעם. אחרי שהחלטתם מה הכיוון הכללי תוכלו להמשיך הלאה.

 

החלטה משותפת

 
אם אתם לא עוברים לגור בדירה לבדכם אלא עם בן/בת הזוג ואולי אתם כבר נשואים ויש לכם משפחה, חשוב מאוד שההחלטה בנושא הריהוט תתקבל יחד, אחרי הכל אתם לא גרים לבד בבית וחשוב שגם ליתר דרי הבית הריהוט והעיצוב יתאימו. נסו להגיע לקו שיתאים לכולכם וכן, גם כאן חייבים להבין שלפעמים צריך להגיע לפשרות.

 

רגע לפני החיפוש, חשבו תקציב

 

התקציב קובע


רגע לפני שאתם יוצאים לקרוע את חנויות הרהיטים, שבו ובחנו היטב מה התקציב שאתם יכולים להשקיע בריהוט. אל תתביישו לעשות רשימה של כל הפריטים שהייתם רוצים לקנות בד בבד עם הסכום שיש באפשרותכם להשקיע. ועכשיו תחמו לעצמכם כמה תהיו מוכנים להשקיע על כל פריט. קחו בחשבון שיהיו חריגות בעלויות ולכן קחו מרווח אוויר בגובה 10% ואל תשכחו לבדוק האם המחיר כולל הובלה והתקנה במידת הצורך. אל תצאו לקנות רהיטים אם לא ערכתם חישוב כלכלי מוקדם כולל רשימת הפריטים שאתם חייבים ואל תתביישו לסדר את הרשימה לפי סדר החשיבות, שכן אם פתאום תבינו שהתקציב אזל, אתם תמיד יכולים לדחות את רכישת השידה הדקורטיבית ולא לוותר על שולחן הסלון.

 

עיינו בקטלוגים


להגיע לחנויות רהיטים עם רעיון כללי של איך אתם רוצים שהרהיטים שלכם ייראו, זה תמיד הרבה יותר טוב מאשר להגיע בלי שום מושג. תחשבו איזה סגנון סלון הייתם רוצים, עם שזלונג, בלי שזלונג, עם כורסה בצד או לא, האם תרצו ריהוט עם פינות מעוגלות כי יש לכם קטנטנים בבית ופינות מחודדות עלולות להיות מסוכנות, ובכל מקרה, חשוב גם שתיקחו מידות כדי שתגיעו מוכנים גם בהיבט הזה. כך תדעו איזה אורך סלון ייכנס לכם בחלל החדר, מה הגודל הרצוי של השולחן, האם יש מקום לשידה, מה גודל המיטה שתוכלו להכניס לחדר וכדומה. תכנון מראש חשוב מאוד אחרת תגלו שאתם הולכים לגמרי לאיבוד. וכן, עיון מקדים בקטלוגים יוכל לתת לכם תמונת מצב לא רק לגבי הסגנון שהולך בשוק אלא איזו נקודת מבט לגבי המחירים בשוק.

 

מפנק או קורקטי


רק אתם יודעים מה אופי הריהוט שאתם צריכים לבית. האם אתם מארחים בתדירות גבוהה? האם אתם משפחה שאוהבת פינוקים? האם אתם מעדיפים ספה שנשכבת אחרונית לטובת רביצה, או שאתם מעדיפים ספה עם גב ישר לטובת אירוח קורקטי? סמנו לעצמכם גם את הסוגיה הזו.

 

אף פעם אל תסתפקו בלראות תמונות בקטלו

 

עור, בד רחיץ או מה?


החומרים אותם תעדיפו לראות אצלכם בבית הם סוגיה לא פחות חשובה. האם אתם חובבי העץ ותרצו לראות אצלכם בבית ריהוט כבד מעץ? האם אתם אנשים של מתכת? ובכלל איזה ריפוד תעדיפו, בד רגיל, בד רחיץ (מומלץ אם יש קטנטנים ובעלי חיים) ואולי עור עושה לכם את זה?

 

אל תסתפקו בתמונות


גם אם עשיתם את כל שיעורי הבית לפני שהגעתם לחנות ואתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים, מכירים את הגדלים וגם תקציב מוכן כבר יש לכם, אף פעם אל תסתפקו בלראות תמונות בקטלוג, אלא בקשו והתעקשו לראות את הריהוט, גם אם אין אותו בתצוגה. הרשו לעצמכם להיות חוצפנים ולבקש מהמוכר שיקשר אתכם ללקוח שקנה פריט כזה או אחר מהפריטים שאתם רוצים לרכוש. אין כמו מראה עיניים. אין כמו מגע. אין כמו לשבת על הספה שאתם רוצים לקנות כדי להיות בטוחים שהיא נוחה וזה מה שאתם צריכים. ריהוט זה לא עסק זול ולכו תחזירו את הריהוט רק כי חשבתם שהוא נוח יותר. אם אין את הפריט בתצוגה, לפעמים עדיף לוותר ולא לקחת סיכונים ולרכוש דווקא משהו אחר שיש באולם התצוגה, כזה שאתם רואים, מריחים וגם מרגישים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש