לכו תתבגרו איתם

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 23:05 ● ערב ערב 2064
קירות שחורים, וילונות האפלה, פינת ישיבה לחברים ועמדת פלייסטיישן ▪הטין אייג' שלכם לא יוצא מהחדר? כדאי שירגיש בו הכי נוח שאפשר
לכו תתבגרו איתם

כשהם קטנים הילדים שלכם מוכנים להיות בכל מקום חוץ מבחדר שלהם. כשהם מתבגרים, הטין אייג' שלכם לא מוכנים להיות בשום מקום חוץ מבחדר שלהם. איך הופכים את החדר שלהם למקום נעים ונוח בו יהיה להם הכי כייף להישאר ולא לצאת? ומה עושים עם צעיר עקשן שלא מוכן לוותר על קירות שחורים?

 

תנו להם להתבטא


זהו הורים הילד שלכם גדל. הגיע זמן לשחרר ולא רק בענייני בנות ובילויים אלא, תרצו או לא, גם בעניין החדר. אחרי הכל החדר שלו הוא הממלכה שלו ובתור מי שנמצא בחדר בכל רגע פנוי אפשרי, מן הסתם כדאי שהוא ירגיש הכי שייך ומחובר. לכן כשמגיע הזמן לעצב את החדר מחדש, הטיין אייג' שלכם חייב להיות מעורב. זה גם זמן איכות מצויין לתכנן איתו איתו איפה ימוקם מה, איזה צבעים הוא בוחר ואפילו וילונות ומצעים.

תכננו את המיקומים - רגע לפני שיוצאים לדרך חשוב שתתכננו ביחד איפה ימוקם מה בתוך החדר. חשוב שתיקחו מידות ותבדקו שכל מה שהוא רוצה באמת ימצא מקום אצלו בחדר.

אל תמהרו לקנות חדש- גם אם עושים עיצוב מחודש של החדר ומתאימים אותו לנער או נערה מתבגרת, זה עדיין לא אומר שצריך להיפרד מהרהיטים הקיימים. נהפוך הוא, אין כמו ליצור ולהפוך את הישן לחדש, חדיש ומחודש. תחשבו ביחד איך אפשר להתאים את הריהוט הישן לצרכיו של הילד ואם צריך לצבוע, אל תהססו לתת לו את התענוג.

חלקו את החדר על פי שימושים - תתחמו את החדר על פי השימושים השונים: שתהיה בו פינת השינה עם המיטה, פינת שיעורי הבית, פינת הפלייסטיישן ואזור הרביצה, איך לא. אפשר לתחום את האזורים השונים על פי צבעים שונים על הקיר, מיקום שטיח מתחת לאזור הרביצה לדוגמה וכדומה.

 

החדר שלו, העיצוב שלו

 

מה עושים עם הצבע?


בגיל ההתבגרות מרבית הבנים רוצים את החדר שלהם שחור. כמה שיותר שחור יותר טוב. מבחינתם שהמצעים יהיו שחורים, הוילון שחור, וכמובן גם הקירות צריכים להיות שחורים להשלמת האווירה. מה עושים? בגדול תזרמו, זה החדר שלהם, זוכרים? נסו להגיע איתם לפשרות כמו שלא כל הקירות בחדר ייצבעו בשחור אלא רק קיר הבלטה אחד, נסו לשכנע שהוילונות יכולים להיות לבנים עם פסים שחורים ואולי אפורים וכך גם המצעים. כל מה שתצליחו להבהיר ולו במקצת יהיה עדיף. אבל גם אם זה לא יצליח- שחררו.

אל תוותרו על מראה - אז נכון שהשיער שלו ארוך, שיש לו חצ'קונים ושהוא לא תמיד זוכר לשים דאודורנט וחונק את הסביבה, אבל היי, מתבגר או לא, חובה שתהיה בחדר מראת גוף. ואם הוא ממש לא רוצה שהיא תהיה חיצונית ונראית לעין, מקמו אותה על אחת הדלתות הפנימיות בארון הבגדים.
 

שליטה על התאורה - הרעיון הטוב ביותר מבחינת תאורה לחדר מתבגרים הוא תאורה נשלטת, או דימר, כזו שאתם יכולים לחזק ולהפוך לאקסטרה מוארת או כזו שאתם יכולים לעמם בשעת הצורך (חבר/ה זוכרים?). היום לא צריך עוד לקום לקצה החדר ולעשות את זה עם המפסק אלא אפשר לקנות תאורה נשלטת על ידי אפליקציה במחשב והמתבגר יכול לשלוט עליה בקלות מכל עמדה בחדר כי למה לקום אם אפשר להמשיך לרבוץ?

אל תשכחו את האורחים - בגיל ההתבגרות ישנה עלייה לרגל לחדר של הילד. חברים, חברות, ריכולים, התייעצויות וגם מפגשים רומנטים. חשוב מאוד ליצור בחדר פינת אירוח כדת וכדין עם כורסא ליותר מאורח אחד ואפילו שולחן קטן. אם חלל החדר גדול, השמיים הם הגבול וגם העיצובים. אם חלל החדר קטן אפשר לוותר על מיטת מתבגר ולהעדיף ספה שהופכת למיטה. במהלך שעו תהיום המתבגר יישב על הספה עם החברים ובלילה היא תהפוך למיטה המפנקת שלו. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש