טרנדים ומגמות בעולם העיצוב לשנת 2023 מתערוכת הקרמיקה בבולוניה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 23:01 ● ערב ערב 2064
התערוכה השנתית בבולוניה היא מההזדמנויות המרכזיות שעומדות בפני מובילי הענף, להרגיש את הדופק ולהבין מה צפוי בעולם בתחום החומרים בעתיד הקרוב ▪ המעצבת ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים ושיווק בחברת אלוני מסכמת את הטרנדים והמגמות המרכזיים בעולם העיצוב לשנת 2023 כפי שהוצגו בתערוכה בבולוניה
טרנדים ומגמות בעולם העיצוב לשנת 2023 מתערוכת הקרמיקה בבולוניה
הגלישה מהפנים החוצה יוצרת מראה של חלל אחד ▪ צילום: יח”צ חו”ל

 

מגמות

 

חזרה לטבע- החזרה לטבע בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, היא מגמה שמעצימה ומעמיקה שורשים. מדובר במגמה שמחברת בין שתי נקודות קיצון- בין הטבע במצבו הגולמי, הראשוני ובין הטכנולוגיה המתקדמת, שמעניקה לו פרשנות אותנטית קרובה מאוד מבחינה ויזואלית ותחושתית למצבו הגולמי במקור, אך עם תוספות משמעותיות של פרקטיקה ויכולות התאמה.

ירוק בר קיימא- סביבה ירוקה ברת קיימא היא ערך מרכזי, מפעלים רבים בעולם מייצרים אריחים בעובי 5 מ"מ לריצוף ולחיפוי, מבלי להתפשר על האיכות, ייצור שנחשב ירוק ובר קיימא. באופן הזה מצטמצמת כמות חומר הגלם הנדרשת לריצוף וחיפוי החלל. כשמדובר באריחים המדוקקים הסטנדרט היום הוא 9-10 מ"מ, לכן אריח בעובי 5 מ"מ הוא בשורה של ממש. מה שבעבר היה סוג של בידול ייחודי היום הפך לסוג של סטנדרט וזה לכשעצמו הוכחה לחוזקה ועוצמתה של המגמה הירוקה.

 

צילום: יח”צ חו”ל 

 

שילובים -  הכל הולך עם הכל, סוג של גם וגם וגם - שילוב של אריחים במראה שיש עם אריחי בריק צבעוניים, מראה שיש לצד אריחים עם דוגמאות עשירות ועוד ועוד- מראות ססגוניים עשירים, לא מתנצלים. רעיון השילובים מאפשר לפתח רעיונות עיצוביים ולייצר שילובים מפתיעים שאינם בהכרח טבעיים.
טרנדים

שימוש ניכר בפלטת הכחולים - עם דגש על הטונים הבהירים נקשר לכמיהה שלנו לעבוד עם חומרים וצבעוניות שקשורים לטבע. הכחולים מסמלים מים ושמים, והם משתלבים באופן מורגש ונוכח כמעט בכל הקולקציות- אריחים במראה שיש, אריחים חלקים, אריחים במראה טפט ועוד, כולם מקבלים בברכה את הכחול ומעניקים לו מקום של כבוד.

אריחים שמדמים חומרים אחרים- באופן כללי כחלק מהתחזקות המגמה הטבעית והשימוש בטכנולוגיה המתקדמת, מתחזקות בהתאמה מגמות משנה כמו למשל שימוש במראה הטבעי בהתבסס על ייצור בטכנולוגיה מתקדמת. בולטים מאוד מראות אבני האוניקס, הטרוורטין והשיש: 

אבנים במראה אוניקס - מנעד רחב של צבעים החל מגוונים טבעיים כמו לבן וקרם ועד לצבעים נוכחים יותר בהם   תכלת, ורוד, ירוק ואפור. מראה הטרוורטין בעיקר בגימורים של חיתוך הגיד שמייצר מראה מפוספס, ובחיתוך נגד הגיד - CROSSCUT .

מראה השיש - מהמראות הבולטים והדומיננטים ביותר ובמנעד רחב של גוונים, גימורים ודוגמאות. נדמה שהקלאסיקה המוכרת מקבלת בוסט של נועזות- כמה שיותר ראוותני וצעקני יותר טוב, לצד אופציות של מראה שיש נקי ואלגנטי.

אריחים במראה טפט - הטפט אינו חומר טבעי אך היכולת הטכנולוגית המתפתחת שמבטיחה מראה פני שטח אותנטים שמדמים באופן מיטבי חומרים טבעיים, עושה שימוש גם בעולמות הטפט, כשמאפשרת ייצור אריחים עם פני שטח שנראים כמו טפט. מראה הטפט משלב מידה רבה של קישוטיות ויחד איתה רמה פרקטית גבוהה שמאפשרת תחזוקה קלה. אריחים במראה טפט במגוון רחב של דוגמאות וצבעים בינהם עם דוגמאות בוטניות, פרחוניות ומוטיבים מעולם החי.
 
עיבודים, גימורים וטקסטורות - הופכים את המוצר המוגמר למעניין ובעל עומק. מגוון טקסטורות מעולמות האבן ברמות שונות של טקסטורה- מהמעודנות ביותר ועד טקסטורות גסות במראה אבנים מסורקות. המראה שמתקבל הוא מראה תלת ממדי שמאפשר ללטף את החומר ולחוש טקסטורה עוצמתית בין האצבעות.
 תוספת אלמנטים מנצנצים בתוך חומרי הגלם יוצרת שכבה נוספת של עניין ומראה מתוחכם. שילוב המנצנצים בתוך   חומר הגלם, אריחים במראה דמויי עץ בגימור מבריק, שואבים השראה  מעולמות הים ורכבי היוקרה. האריחים מזכירים פאנלים של יאכטות ורכבים מוקפדים, ומאפשרים ליצור באמצעותם מראה מלא גלם ויוקרה.

 

האריחים המטאליים ממשיכים גם השנה ▪ צילום: יח”צ חו”ל 

 

אריחים מטאליים עם טוויסט - האריחים המטאליים שביססו לעצמם מקום של כבוד בסצנת העיצוב העולמית,  ממשיכים גם השנה. החידוש מדגיש גימור מבריק עם סימני שיוף, למראה מיושן. באופן הזה האריח המבריק עוטה על עצמו ארשת מאופקת יותר, בנימה נונשלאנטית אך כזאת שאינה פוגעת במראה המתוחכם, שלא לומר, אינטלגנטי.

אריחים מדוקקים וגלישה מהפנים אל שטחי החוץ - מגמת האריחים הגדולים ממשיכה להעמיק. משנה לשנה הטכנולוגיה מאפשרת ייצור של אריח גדול יותר, כשהשאיפה היא אריחי ענק שידמו מראה של יציקת חומר על הרצפה והקירות, ויאפשרו מראה של חללים מצופים. האריחים מגיעים בלוחות מדוקקים במידות של 120*278 ואף 150*300 ס"מ. המידות המיוחדות מאפשרות לרצף מקסימום שטח ולייצר אחידות בחללי הפנים. סדרות הוליסטיות מאפשרות ליצור מראה המשכי, המתחיל בחללי הפנים וגולש החוצה, אל שטחי החוץ עם פתרונות ייעודיים  בהרכב האריח, כך שיתאים לשילוב באזורים השונים. הגלישה מהפנים החוצה יוצרת מראה של חלל אחד הומוגני והרמוני שמטשטש את הגבולות בין פנים לחוץ.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש