טרנדים ומגמות העיצוב מתוך תערוכת העיצוב במילאנו

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 22:56 ● ערב ערב 2064
שנתיים עברו מאז הפעם האחרונה ש-Salone del Mobile, אחת מתערוכות העיצוב החשובות בעולם, התקיימה בבירת הסטייל מילאנו ▪ השנה היא סוף סוף חזרה, לא בזום או דרך מסכים... התערוכה חשפה את הרעיונות, המגמות והמוצרים הכי חדשניים ומרגשים בעולם העיצוב ▪ המעצבת ענת אגסי מנהלת תחום אדריכלים ושיווק בחברת אלוני, היתה שם ומספרת על הטרנדים והמגמות כפי שהוצגו בתערוכה והולכים לשטוף את העולם בתקופה הקרובה
טרנדים ומגמות העיצוב מתוך תערוכת העיצוב במילאנו
המגמה הצבעונית נוכחת גם בחדרי הרחצה עם כיורים ומשטחים בגווני כחול, ירוק, ורוד ועוד ▪ צילום: ליאור גרונדמן

 

קיימות, קרבה לטבע וחיבור בין חוץ לפנים


קיימות ואיכות הסביבה היו השנה מוטיבים בולטים בתערוכה. לא מדובר על מגמה חדשה אבל היא בהחלט מתעצמת, לאור המודעות הגדלה והדרישה למוצרים ששומרים על הסביבה ומביאים לידי ביטוי ערכים אקולוגיים וירוקים. מבחינת מוצרים, הרצון להיות קרובים לטבע בא לידי ביטוי, למשל, באריחים המשמשים גם למשטחים וחזיתות בנוסף לחיפוי וריצוף.  

 

צילום: יח”צ חו”ל 
צילום: יח”צ חו”ל 

 

חומרים טבעיים ואחידות 


בהמשך ישיר ומתבקש למגמה הסביבתית, גם השימוש בחומרים טבעיים ממשיך להיות נוכח ומבוקש בעיצוב פנים. חומרים כמו אבן, שיש, עץ וחרס נראו בכל פינה בחלל התערוכה ובהרבה מהמקרים הטשטש הגבול העיצובי בין ריהוט ואבזור פנים לבין החוץ. 

 

צבעוניות עם אמירה


נראה שצבעוניות חזקה, עם נוכחות ואמירה דרמטית, עושה קאמבק משמח. צבעים דומיננטיים לצד צבעים פסטליים, שילובים אמיצים של צבעים וטקסטורות והרבה כחול, בורדו, אפרסק וסלמון. המגמה הצבעונית נוכחת גם בחדרי הרחצה עם כיורים ומשטחים בגווני כחול, ירוק, ורוד ועוד. 
מטאליות מגוונת


גם בגזרת הברזים ניכרת התעוררות צבעונית, עם כניסתם של גוונים נוספים וגימורי נירוסטה בשחור, אפור, נחושת, זהב וגוונים מטאלים נוספים. 

 

צילום: יח”צ חו”ל 
צילום: יח”צ חו”ל 

 

עגלגלים ועבים 


בתחום הכלים הסניטריים קיימת מגמה של עיצוב כלים עגולים, בעלי שפה ודופן עבות במיוחד, שמציבה קונטרסט למגמה המינימליסטית שראינו בשנים האחרונות של כיורים עם דפנות דקות והתקנות בקו אפס.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש