האם העולם מאבד את הצבעים שלו?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: ● 16/3/2023 22:32 ● ערב ערב 2064
70 אחוז מהרכבים שנמכרים בעולם כיום הם בצבעים לבן, אפור ושחור ▪ צבע הבגדים המועדף כיום בעולם הם בדיוק בצבעים האלו ▪ מרבית האוכלוסייה בעולם מעדיפה לצבוע את קירות הבית בלבן על גווניו השונים ובמקום השני באפור על גווניו ▪ אז מה הפלא שבדיוק בגלל הנתונים האלו קובע מחקר עולמי חדש כי העולם מאבד את צבעוניותו
האם העולם מאבד את הצבעים שלו?
הצבעים הפופולאריים לצבוע בהם את הבית הם הלבן על גווניו והאפור על גווניו

מחקר חדש עליו חתומה ד"ר קית' סלימן הבודק את מצב השינויים שחלו בפלטת הצבעים שסובבת אותנו בחיי היום יום, מצביעה על כך שלאורך השנים הצבע האפור הולך וכובש את פלטת הצבעים סביבנו, יד ביד עם הצבעים שחור ולבן. אין פלא, אם כך, שהמחקר קובע כי לאור נתונים אלו בדיוק, העולם שלנו הולך ומאבד את צבעוניותו. על פי המחקר אם בשנת 1,800 היוו גווני הלבן, האפור והשחור רק 15 אחוז מכלל הצבעים סביבנו, הרי שכיום שלושת הצבעים האלו תופסים 50 אחוז מכלל הצבעים שאופפים אותנו ביום יום.

 

העולם רועש מידי


תוכלו לראות את זה בלבוש, בצבעי עיצוב הבית ואפילו בצבעי המכוניות שעולות על הכבישים. התחושה הברורה היא שהאנשים כיום מעדיפים ללכת על המוכר והבטוח ולכן מסתפקים בצבעי הבסיס ולראיה, 70 אחוזים מהמכוניות שעולות כיום לכבישים בעולם הן בצבעים שחור, אפור ובעיקר לבן, צבעים שנחשבים ל'בטוחים' וללא כל סיכון במכירתם. הצבע הפופולרי כיום לשטיחים הוא אפור והצבעים הפופולארים לצבוע בהם את הבית הם הלבן על גווניו והאפור על גוונים. אם לא די בנתונים אלה, כדאי שתדעו כי ניתן למצוא כיום 15 גוונים של אפור ונדמה שיש אין סוף גוונים של לבן. על סמך כל אלו קובע המחקר כי- המבע הניטרלי הוא המלך.
לחוקר לוני אברמס יש הסבר למצב המתואר. לטענתו העולם סביבנו יותר מדי רועש, ססגוני וצבעוני, כך שכשאנחנו חוזרים הביתה, אנחנו מעדיפים את הצבע הנייטראלי שולט. עוד הוא מזכיר כי שימוש בצבעים נייטראלים חוסך את השינויים האופנתיים שמשתנים חדשות לבקרים. כך שאיך שלא תסתכלו על זה, מי שהולך על לבן, אפור או שחור, הולך על בטוח. עוד מזכיר אברמם כי כבשבעלים של דירה מוכר את ביתו, סביר להניח כי הרוכש יתחבר יותר לבית הצבוע בצבעים נייטראלים מאשר לבית שצבוע בצבעים נועזים ולא יתאים לכל אחד.
מכאן עולה תמונת המצב הברורה שמקבלת חיזוק במחקר- בעולמנו הנוכחי, אנחנו מוותרים על הצבעוניות לטובת המוכר, הנוח, הרגוע והבטוח. וזאת עובדה.

 

הצבע הפופולארי כיום לשטיחים הוא אפור


ילדים בז'


התופעה נולדה בטיקטוק, פלטפורמה שמקדשת את ה"אותנטי", על פני המסוגנן (אינסטגרם), וקיבלה את הביטוי המזוקק ביותר שלה אולי, בסרטונים שקידמה קים קרדשיאן מביתה המעוצב בגווני בז' מונוכרומטי, חיוו ואנמי. תינוקות בז' גדלים בחדרי ילדים בגוון עגמומי אחיד.
יש המייחסים את הנטייה לאפרוריות בעיצוב העכשווי לגוון האפור של תאורת ה-LED החסכונית באנרגיה המותקנת כיום בכל הבתים. אין ספק שדור המילניאלז הוא דור הבז' והאוף ווייט, האפור מפעפע לכל תחומי החיים, בין  לטלוויזיה, ללוגואים של חברות, לאריזות מוצרים, בגדי תינוקות, ואם לרגע חשבתם כי מדובר במגמה חדשה המאפיינת את עידן הקפיטליזם הגלובלי, הרי שמומחים יודעים להפנות גם לתקופה הסוייטית המאוחרת שנטתה לאותו כיוון וכן לבנייה המאסיבית בסגנון הברוטליזם, המאופיין בקירות בטון חשופים, שאפיין את הבנייה של פוסט מלחמת העולם השנייה. ועל כך נאמר - רבותי, ההיסטוריה חוזרת.
 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש