ככה תעצבו לבייבי שלכם חדר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 21:42 ● ערב ערב 2064
מרווחים, מאווררים ופונקציונליים ושלא נשכח - בצבע הנכון ▪ מזל טוב, נולד לכם בייבי, עכשיו תגלו שגם נולד לכם חדר מתאים ▪ כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך לעיצוב חדר התינוק
ככה תעצבו לבייבי שלכם חדר
חשבו גם על עצמכם ומקמו בחדר התינוק כורסה נוחה

בניגוד לאמונה התפלה המקובלת שאת חדר התינוקות אסור להכין עד לבואו של התינוק הביתה, בפועל ההיפך הוא הנכון. מומלץ שכל ההכנות בדרך לבואו של התינוק יסתיימו עוד טרם הגעתו הביתה. כך תדעו שכל הרהיטים מתאימים, שאין בהם שום פגם, שתכנון החדר כבר יהיה מאחוריכם ולא פחות חשוב, שריחות הצביעה (הקפידו לצבוע בצבעים נטולי ריחות חריפים) כבר יהיו הרבה מאחוריכם והחדר יהיה מבריק, נקי מאבק, מאוורר ומוכן.

 תרווחו - גם אם חדר התינוקות שלכם אינו גדול, חשוב שהחלל הקיים יהיה מרווח ושלא יעמדו לכם דברים בדרך. אל תשכחו שאתם צריכים להתעורר באמצע הלילה כדי להגיע לתינוק. לא תירצו להיתקל בלילה באיזה חפץ.

טמפרטורה מתאימה - דאגו שבחדר התינוקות יהיה מזגן (לא מול העריסה) ומפזר חום על מנת לאפשר לחדר התינוק להיות בטמפרטורה המתאימה- לא חמה מדי ולא קרה מדי. מאוורר תקרה יכול לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר.

שלושה פריטים עיקריים -לא משנה מה תמקמו בחדר התינוק, שלושת הפריטים החשובים ביותר הם: העריסה, שידת ההחתלה וארון קטן כדי שתוכלו לאחסן בו את בגדי התינוק. משלושת הפריטים האלו התחילו לעצב את החדר. הקפידו שלא למקם את העריסה מול דלת הכניסה (כדי שהצלליות שהתינוק יראה לא יבהילו אותו) ואל תשעינו את העריסה על קיר חיצוני שהוא הקיר החם או הקיר הקר בחדר. וגם אל תמקמו את העריסה מול פתח המזגן (רצוי דווקא מתחתיו) כדי שהתינוק לא יקבל מיזוג ישיר. את השידה מקמו לצד העריסה ואת הארון בצמוד לקיר שנותר.

 

אל תעמיסו את החדר בפריטים וצעצועים

 

בדקו ליקויים - אם אתם משתמשים בריהוט ישן ששימש את אחיו הגדולים של התינוק החדש, דאגו לבדוק את הריהוט והציוד עוד לפני השימוש בו ואל תסתמכו על זיכרונכם. בדקו שהוא עדיין תקין, שאין בו מסמרים בולטים או פינות שכבר לא מעוגלות. אל תמהרו לרכוש ציוד חדש, ואם יש צורך, צבעו את הקיים, ככה תקבלו מראה חדש. גם החלפת ידיות תעשה את העבודה.

החליפו בקטנות - אם אתם לא בנויים להשקעה כספית גדולה לטובת עיצוב חדר התינוק, הסתפקו במה שיש. החלפת צבע הקיר, השטיח והווילון יעשו את העבודה מצוין. הוסיפי תמונות, אהילים והלוק של החדר יראה שונה לגמרי.

לכו על צבעים ניטרליים - אם מדובר בילדכם הראשון ואתם רוכשים את כל הציוד חדש, מומלץ לרכוש ריהוט בצבע ניטרלי, על מנת שיוכל לשמש אתכם גם לילדים הבאים. שידה כחולה פחות תתאים לילדה הבאה, לעומת שידה בצבע לבן או שמנת. אתם תמיד יכולים להחליף את הידיות ולהוסיף באמצעותן קצת צבע על מנת להתאים בכל זאת את הריהוט למין הילוד.

הדגישו קיר אחד - אם אתם רוצים להוסיף צבע לחדר, בחרו בצבע פסטל עדין ורך והקפידו להדגיש רק קיר אחד כדי שלא ליצור בחדר התינוק צבעוניות מוגזמת. חדר צבעוני מדי לא רק מכהה אלא גם מקטין את החלל. חדר תינוקות צריך להיות בהיר ומאוורר ככל שניתן.

תאורה עדינה - התאורה בחדר התינוק חייבת להיות עדינה ונעימה. לא פרוג'קטור צעקני שילחיץ את התינוק אלא אור עדין. ואם הוא לא מספיק לכם, מומלץ להוסיף על שידת ההחתלה בסמוך לעריסת התינוק, מנורת לילה שתספק לכם את תוספת האור החסר. ובכלל, מנורת לילה עדינה טוב שתישאר דולקת בחדר על מנת שתוכלו בכל פעם שאתם רוצים להיכנס לחדר ולהציץ על התינוק מבלי שתצטרכו להדליק את האור הראשי.


בטיחות לפני הכל - הקפידו להרחיק כל כבל או רצועה מאזור העריסה. אוטוטו התינוק יעמוד ולא כדאי שהוא יסכן אם עצמו בקרבת אלו.


הקפידו גם לסגור את כל שקעי החשמל וששקעים לא יהיו מאחורי העריסה כי ילדים בראשית דרכם מאוד סקרנים ומאוד אוהבים להכניס אצבעות לאן שלא צריך.


חשבו עליכם - מאחר ואתם עומדים להעביר לילות לבנים עם התינוק, חשבו גם על עצמכם ומקמו בחדר התינוק כורסה נוחה עליה תוכלו לשבת ולהניק או סתם להיות לצידו.


פונקציונאליות מנצחת - גם אם עכשיו הוא תינוק בן יומו, הקטן הזה גדול יהיה, העדיפו לרכוש ריהוט פונקציונאלי שיגדל ביחד אתו. שידת החתלה שתהפוך לשידה רגילה, כורסת הנקה שתהפוך לכורסה רגילה, עריסה שתהפוך למיטת מעבר, שטיח שיתאים גם לעוד שנה שנתיים.


אל תעמיסו - למרות שאתם רוצים להעניק לתינוק את כל העולם, אל תעמיסו לו את החדר בפריטים וצעצועים, גם כי זה עלול לבלבל לו את העיניים וליצור אצל התינוק עומס רגשי. זכרו שהתינוק מגלה ממש עכשיו עולם חדש. בהחלט מומלץ לתלות מובייל אחד או שניים וגם כמה תמונות מעניינות שימשכו את תשומת ליבו, אבל הכל בטעם טוב ומבלי להעמיס. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש