איך עושים את זה בקיץ

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/3/2023 21:38 ● ערב ערב 2064
מי לא אוהב ירוק וצבעוני בעיניים בעיקר כשיש לך גינה פרטית מחוץ לבית? ▪ אבל מה עושים כשקרני השמש מאיימות לצלות כל דבר שזז בחוץ? ▪ באיזה שעות משקים? איזו צמחייה שורדת את החום והאם בכלל זה אפשרי?
איך עושים את זה בקיץ
גינת ירק בקיץ? זה אפשרי, בתנאי שלא תציבו את צמחי הירק בחזית קו השמש הישירה

כל מי שיש לו גינה פרטית מכיר את החרדה שאוחזת בו כשהטמפרטורות מתחילות לטפס, כשהשמש מתחילה לצלות ונדמה שכל היופי שהושג בגינה בימי החורף עומד לרדת לטימיון. אז נכון שהמשימה לשמור על הגינה ירוקה ופורחת בתקופת הקיץ לא פשוטה, אבל איך אומרי םאצלנו- אם תרצו גם זו לא אגדה.

 

בדקו את מערכת ההשקיה


בעוד שתקופת החורף סלחנית וגם אם לא גיליתם בזמן שהגיעה העת להחליף את הסוללות במחשב ההשקייה שום דבר קריטי לא ממש יקרה, בקיץ היעדר השקייה עלול לגרום לכם לשלם מחיר יקר. הגינה תצהיב, תתייבש וכל היופי ייעלם. לכן רגע לפני שהטמפרטורות מטפסות, בידקו כבר עכשיו את מצבה של מערכת ההשקייה והאם הסוללות תקינות. אם אתם לא בטוחים, פשוט החליפו את הסוללות לחדשות, כך לא תיקחו סיכון. בכל מקרה, אחת לכמה ימים במהלך הקיץ, בידקו את מערכת ההשקייה. זו נקודה שאסור לקחת בה סיכון.

 

שעות השקיה


שימו לב לשעות ההשקיה בקיץ. ההמלצה הברורה היא להשקות לפנות בוקר, אפילו לפני שהשמש זורחת ובערב, אחרי שהשמש יורדת. אל תשקו בצהריים. הסיבה לכך פשוטה- טיפות המים הופכות תחת קרני השמש היוקדות למעין זכוכית מגדלת שצולה את הצמח ואת העלים ומאיצה את ההתייבשות. אם נדמה לכם שפעמיים ביום לא מספיקות, האריכו את משך כל אחת משתי ההשקיות וותרו על הפעם הנוספת שאמורה לקרות בצהריים.

 

אל תטביעו


למרות שחם מאוד בחוץ, אל תשקו 'אובר' שכן גם השקיה מוגזמת לא בריאה, בלשון המעטה, לצמח, שכן היא עלולה לגרום לריקבון של השורשים. התייעצו עם איש מקצוע כמה זמן מומלץ לכם להשקות. חם, חם, אבל יש גבול לכל דבר.

 

צמחייה עמידה


אין מה לעשות, בקיץ הישראלי והאילתי בפרט, מומלץ לשתול את צמחי הקיץ העמידים, שיכולים להתמודד עם החום והשמש. מיני וינקות וביגוניות וצמחים בושמתיים באזורים המוצלים. מי שרוצה להוסיף צבע לגינה יכול לעשות את זה בעזרת ורדים שהם עמידים לשמש ונחשבים לפרחים רב עונתיים. עוד צמחים עונתיים לקיץ: חמניה, אמהליס, פלפלת הגינה, גיארדיה ועוד.
ואם אתם ממש מתעקשים לשתול צמחים רב עונתיים כדאי שתבחרו באלו: גרניום (במיוחד הצרפתי), סקובולה, אמריליס ואגפנטוס.

 

סינטטי בייבי


למי שלא רוצה מפח נפש ואכזבה, תמיד ישנה האופציה ללכת על דשא סינטטי שלא יתייבש בימי השמש הרותחת. אמנם צריך לקחת בחשבון שדשא סינטטי מתחמם בשמש ועלול לגרום לכוויות בכפות הרגליים, אבל לזה תמיד יש כפכפים. זה המתכון הבטוח ללא לאבד את הירוק בעיניים. אגב, מי שהתייאש גם מצמחים בקיץ יכול לעבור לאדניות צמחים שאינם אמיתיים. גם במקרה הזה חשוב לקחת בחשבון לבחור את הצמחים העשויים מחומר עמיד בשמש, כי גם הצמחים הסינטטים עלולים להישרף.

 

אל תשקו בשעות הצוהריים

 

קקטוסים וסוקולנטים


האופציה הלא זולה אבל העמידה יותר. לא דורשים הרבה מים ויש להם עמידות בטמפרטורות גבוהות. גם במקרה הזה קחו בחשבון למקם בצל חלקי כי קקטוסים אמנם אוהבים שמש, אבל גם יכולים להתייבש בשמש האילתית הקופחת.

 

גינת ירק?


רוצים לגדל לכם גינת ירק בקיץ? תתפלאו, זה אפשרי, בתנאי שלא תציבו את צמחי הירק בחזית קו השמש הישירה. דאגו לגדל את צמחי הירק בצל חלקי.

 

גינה קטנה?


יש לכם גינה קטנה ואתם רוצים להפריח אותה? העדיפו לעשות את זה במקרה הזה בתוך אדניות, הגינה תצליח לכם יותר.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש