יקירי העיר אילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 3/3/2023 12:46 ● ערב ערב 3109
לרגל 74 שנים לשחרורה של אילת, הוענקו אותות הוקרה לתושבי אילת, הפועלים שנים רבות למען העיר אילת. אות יקיר העיר הוענק לסמו סמוראי ופרס מפעל חיים הוענק לצ'רלי מויאל והחוויה האתנית. את התעודות העניק ראש העירייה – אלי לנקרי בישיבת המועצה שהתקיימה אמש (ד') במתנ"ס יעלים.
יקירי העיר אילת
פרס מפעל חיים לצ'רלי מויאל

אות יקיר העיר אילת הוענק לסמו סמוראי, על עשייתו הערכית במשך שנים ארוכות לקידום העיר אילת והיחסים עם שכנותיה ולרווחת תושביה. על קידום יוזמות בעת כהונתו כמזכיר העיר במשך 12 שנים, בהן הקים את שרותי ההצלה לאילת-אילות ופעל להבאת רופאים, עובדי בריאות וחינוך לתגבור המערכת העירונית, לטובת ולרווחת תושבי העיר. על פעולתו בראשית שנות השבעים בהן הוביל יוזמה ברוכה להקמת המרפאות השכונתיות והקים את החברה למוסדות חינוך ממנה צמחה רשת המתנ"סים העירונית. על הבאת סניף "יד שרה" לאילת, אגודת "ניצן" לאבחון תלמידים בעלי קשיים. על הסיוע המלא בהקמת יחידת הלוט"ר באילת.

על ניהול סניף הוועד למען החייל בהתנדבות במשך 18 שנים. על היותו איש של חזון העושה לילות כימים לקידום הקשרים עם המדינות השכנות בנושאי תיירות ואיכות הסביבה. ועל היותו זמין לכל קריאה לעזרה בחילוץ אנשים במצוקה מעבר לגבול. כל פעילותו נעשית במסירות אין קץ, מתוך ראיית העתיד לקידום חיים מיטביים לתושבי העיר אילת.

 

אות יקיר אילת לסמו סמוראי

 

פרס מפעל חיים הוענק לצ'רלי מויאל, על עשייתו רבת השנים לטובת הקהילה באילת. על הובלת תכנית שיקום שכונות בשכונה א' בתחילת שנות ה – 70. בזכותו, שילבו ידיים כל המוסדות והעניקו לשכונה הראשונה שיקום פיזי וחברתי. על פעילותו ההתנדבותית רבת השנים, החל מראשית שנות ה - 80 במסגרת הוועד למען החייל. על מילוי תפקידו כיושב ראש פס"ח, הארגון האחראי על פעולות החירום במצב מלחמה או רעידות אדמה בעיר. על פעילותו המיוחדת שהחלה בשנת 1988, במרכז פיס לגיל הזהב, בהפעלת האגודה למען הקשיש, המהווה בית חם לרבים מתושבי העיר הבוגרים. ברוח המיוחדת שלו, יצר תכניות ערכיות הנותנות מענה משובח לכל הבאים בשערי מרכז יום לקשיש, אותו ניהל במשך שנים ארוכות. על יכולת ההכלה והנתינה שלו המבטאים לב ענק ונשמה יתרה. פעילותו נעשית במסירות וצניעות ומתוך כבוד לכל אדם באשר הוא אדם.

 

פרס מפעל חיים הוענק ל"חוויה האתנית" במתנ"ס יעלים, על התכנית הקהילתית הייחודית המתקיימת ארבעה עשורים ברציפות ומאפשרת יצירת גשר בין העדות השונות בשכונת יעלים.

על חשיפת הקהילה למסורת ולמנהגים של כל עדה ועדה, באמצעות תיאטרון, זמר ומחול. על היכולת לממש את המושג "קיבוץ גלויות" הלכה למעשה ובדרכם המיוחדת, לשמר את שכיות החמדה של המסורות המאפיינות כל עדה ועדה. על המסגרת המיוחדת המהווה בית חם ולכידות משפחתית לכל שותפי העשייה. על המרקם החברתי שיצרתם המשלב ישן עם חדש ועל הקשר הרב דורי הפועל יחד באהבה וכבוד בקרב המשתתפים, סבים וסבתות, אימהות ובנות צעירות. על עשייתם המבורכת המאפשרת את קיומו של מפעל ציוני, ערכי וישראלי, המבטא את עושרה האנושי והתרבותי של העיר אילת.

 

פרס מפעל חיים לחוויה האתנית

 

לצד תעודות אלה וברכת הרבנים הרב משה הדאיה שליט"א והרב יוסף הכט שליט"א לעיר אילת, העניק ראש העירייה גם תעודות הוקרה לחברי משלחת חילוץ והצלה אור מימון, אלפרד מיכאלוביץ, טיראן טרבלסי וסופי דוניו, שיצאו לסייע בטורקיה, ותעודת הוקרה למפקד משטרת מרחב אילת – נצ"מ משה פינצי המסיים בימים אלה את תפקידו.

 

רבני העיר אילת


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש