בעט באשתו ההרה ולא הפסיק עד שאיבדה את הכרתה

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 3/3/2023 10:29 ● ערב ערב 3109
בית המשפט השלום שלח תושב אילת ל-13 חודשי מאסר בפועל לאחר שהרשיעו בתקיפת בת זוגו שהיתה בחודשי הריון מתקדמים
בעט באשתו ההרה ולא הפסיק  עד שאיבדה את הכרתה
עלול היה לגרום לנזקים חמורים לה או לתינוק שנשאה ברחמה
תגיות:

האירוע המזעזע התרחש במאי 2018, אז היתה המתלוננת בשבוע ה-34 להריונה, עת התווכחו השניים בחדר המדרגות של הבניין בו התגוררו. המתלוננת הייתה שרועה  על הרצפה והנאשם רכן מעליה, תקף אותה וחבט בה באגרופים לעבר ראשה ובעט בה ברגליו לעבר כל חלקי גופה, כל זאת כשהיא שכובה על הצד מקופלת לתוך עצמה וידיה על ראשה, והכל לנגד עיני ילדיהם הקטנים ועוברי אורח שנכחו במקום. כתוצאה ממעשיו איבדה האישה את הכרתה. חברתה שהיתה עמה באותה עת ניסתה להתערב ולהצילה מידי התוקף, אך הלה הדף אותה והשליך לעברה אבן. רק לאחר התערבות שכנים שהיו במקום, הצליחו אלה לנתקו מהאישה. 
בהרשיעה את הנאשם,  קבעה השופטת ליאורה אדלשטיין מביהמ"ש השלום באילת, כי: "נתתי דעתי לכך שהעבירה בוצעה במרחב המשותף של דיירי הבניין – במדרגות הבניין, ולמול עיני ילדיהם של הנאשם והמתלוננת וכן עוברי אורח נוספים שהיו במקום. למעשים אלה נלווה מימד של השפלה וביזוי ופגיעה במישור הנפשי הנובעת באופן טבעי מעמדה נחלשת ופגיעה של המתלוננת בפני ילדיה. באותו הקשר יוער, כי מעצם החשיפה לאלימות נהפכים הקטינים לקורבנות משניים בעצמם. ההשלכות של חשיפת ילדים לאלימות במשפחה - הרסניות וקיבלו ביטוי במחקרים ובספרות המקצועית. נתתי דעתי לכך שהנאשם יכול היה להפסיק את מעשיו בכל שלב, בפרט כאשר אנשים שנכחו במקום דרשו ממנו לחדול. אולם, בתגובה להפצרותיה של מ.ב. שנכחה במקום - להפסיק להרביץ למתלוננת, נטל אבן וזרק לעברה, ולמרבה המזל היא זזה, ולכן לא הצליח לפגוע בה. בתוך כך, נתתי דעתי למידת האכזריות ממעשיו של הנאשם, בפרט כאשר מדובר במתלוננת, בת זוגו, שהייתה בהריון מתקדם ולעובדה שלא חדל ממעשיו אלא לאחר שאנשים ניתקו אותו ממנה בכוח. כמו כן, נתתי  דעתי לפוטנציאל הנזק הגלום במעשיו של הנאשם ובפרט לכך שהמתלוננת הייתה בשבוע ה-34 להריונה, כאשר ברי, כי בעיטות לעבר גופה, והטחת אגרופים בראשה עד שאיבדה הכרה, עלולים היו לגרום לנזקים חמורים לה או לתינוק שנשאה ברחמה. עם זאת, על אף חומרת המעשה, באורח נס לא נגרמו למתלוננת חבלות ממעשיו של הנאשם. בנוסף נתתי דעתי לפוטנציאל הנזק החמור הגלום בכך שנטל אבן וזרק לעברה של מ.ב., שבאורח נס לא נפגעה.  
לתיק זה צורף תיק נוסף שנפתח לנאשם, לפיו הפר את החלטת בית המשפט בכך שהגיע לביתה של המתלוננת, נשאר ללון במקום ולא עזב עד לשעות הצהריים של יום למחרת כשבזמן זה המתלוננת ובנותיהם הקטינות שוהות בבית.
בגזרה את דינו התחשבה השופטת בעבירות אלימות קודמות של הנאשם כלפי בת זגתו, בגינן הושת עליו מאסר על תנאי, אותו בחרה להפעיל באופן חופף חלקית. בסיכומו של דבר גזרה עליו השופטת 10 חודשי מאסר בפועל בתוספת 3 חודשי מאסר על תנאי (מתוך 4) שהופעל. כן נגזרו על האיש מאסר על תנאי, ושני פיצויים בסך כולל של 3,500 שקל לקורבן העבירה.
35763-05-18


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש