יום הצ'י קונג והטאי צ'י הבינלאומי מגיע לדרום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 1/2/2023 10:21 ● ערב ערב 3104
תרגול צ'י קונג או טאי צ'י הפך פופולארי מאוד בעולם המערבי כבר בתחילת המאה העשרים, בעשורים האחרונים עקב גילויי המדע המודרני המאשרים את מה שהרופאים הסיניים אמרו לפני שנים רבות התופעה התרחבה לכדי מיליוני מתרגלים. בעשור האחרון גם אצלנו בישראל יש מודעות הולכת וגוברת בציבור הרחב לתרגול טאי צ'י וצ'י קונג לשם בריאות. בשנת 2022 אפשרות לימודי צ'י קונג וטאי צ'י מקצועיים הגיע גם לדרום עם פתיחת השלוחה הדרומית של מדיקל צ'י קונג ישראל בצוקים.
יום הצ'י קונג והטאי צ'י הבינלאומי מגיע לדרום
תגיות:

אומנות הלחימה הסינית הרכה, המכונה טאי צ'י צ'ואן, הפכה לפופולרית סביב המאה ה- 18, אמנם אמנות הטאי צ'י כבר קיימת  500 שנה, היא תורגלה עד למאה ה 20 בעיקר בסין. עם השנים, היא חדרה גם לארצות המערב, ובימינו השיטה מתורגלת ברחבי העולם כולו על ידי עשרות מיליוני מתרגלים, הנעזרים בה לשיפור אורחות חייהם, שמירה על בריאות מיטבית ותמיכה בתהליכי ריפוי של אתגרי בריאות שונים.

יום הטאי צ'י הבינלאומי קרב ובא, ולכבודו נפתחת הזדמנות חד-פעמית לתושבי הדרום, שמוזמנים לאולם בכניסה לישוב צוקים לתרגול עם אמיר פרלמן, מייסד טאי צ'י יאנג סטייל ישראל, ועם תלמידי קורס מדריכי טאי צ'י של המכללה הלומדים בשלוחה הדרומית בצוקים.

 

 

 

טאי צ'י - אומנות התנועה, אומנות הלחימה ואומנות הריפוי העתיקה

 

מקור הטאי צ'י בסין העתיקה, שם התחיל כאמנות לחימה מפורסמת, ובימים אלו, נהוג לתרגל אותו ברחבי העולם כפעילות גופנית מועילה לבריאות. אי אפשר לתאר את האמנות המורכבת הזו במשפט אחד. טאי צ'י יכול להיות הרבה דברים עבור אנשים שונים, אבל באופן גורף ניתן לומר, תרגול קבוע תורם לרווחה הכללית well being.

יש שמתרגלים את הטאי צ'י כמדיטציה בצורת סדרה של תרגילים עדינים היוצרים הרמוניה בין הנפש והגוף, שהמטרה הסופית היא לטפח את אנרגיית החיים הפנימית (צ'י) שתזרום בצורה חלקה ועוצמתית דרך הגוף. זוהי חוויה רוחנית, לא פחות מחוויה פיזית.

התנועות המתורגלות הן זורמות, חינניות, מעגליות ואיטיות, הנשימה היא עמוקה ומסייעת לריכוז, והתרגול מרגיע את הגוף ומאפשר לכוח החיים לזרום בחופשיות.

תרגול טאי צ'י כל כך יעיל מכיוון שהוא מורכב מסדרת תרגילים שמאזנים באופן שווה בין היין והיאנג (כוחות מנוגדים המשלימים זה את זה, כמו חושך ואור, או נקבה וזכר). הטכניקה קלה לתרגול,  ואנשים רבים מעמיקים את החוויה שלהם, מכיוון שתמיד יש רמות חדשות של הבנה לחשוף. 

ניתן לתרגל טאי צ'י כמעט בכל מקום. זה מתאים לכל אחד, כי ניתן להתאים את רמות המאמץ למצב הגופני של המתרגל ולמטרות התרגול.

 

מה ההבדל בין טאי צ'י וצ'י קונג?

 

הצ'י קונג מכונה לעיתים קרובות החלק ה'פנימי' של הטאי צ'י ויש אמת באמירה זו. הביטוי הפיזי שלו בא לידי ביטוי בתנועות נייחות שחוזרות על עצמן מספר מסוים של פעמים. תורת הצ'י קונג המסורתית אומרת שאנו יכולים להתמקד בתחושה, רגש, חלק מהגוף, מושג או מטרה, ושהצ'י שלנו, או האנרגיה, הולכים לאן שהתודעה שלנו שולחת אותו. התרגול מעורר את איברים פנימיים שלכל אחד מהם גם תפקוד אנרגטי בגוף האדם.

אפשר לחשוב על צ'י קונג רפואי כתנועה משולבת תודעה אותה עושים לצורך בריאותי ספציפי בניגוד לטאי צ'י, למרות שבמקור זוהי אומנות לחימה,  סדרה מורכבת של תנועות מעצימות אלו הפועלות על כל הגוף מניבות עוצמה הרמוניה וחיות אנרגטית בקרב מתרגלי טאי צ'י.

 

 

למי זה מתאים ומה היתרונות הבריאותיים של הטאי צ'י

 

מחקרים רבים פורסמ בעשורים האחרונים על תרגול טאי צ'י לשם בריאות. ברמה הפיזית, טאי צ'י משפר כוח, גמישות, יכולת אירובית ושיווי משקל. התרגול הוכח כמשפר את הכושר הקרדיווסקולרי, מפחית לחץ דם, מונע נפילות ומשפר את הקוגניציה בקרב מבוגרים ועוד. מחקר שיצא לפני שנים ספורות הדגים כי תרגול טאי צ'י מקדם ירידה במשקל  יותר מפעילות ספורטיבית רגילה! בעקבות המחקר אמיר התראיין בערוץ 12 אצל פאולה ולאון להסביר וללמד טאי צ'י .

תרגול טאי צ'י (או צ'י קונג) לא דורש ידע או ניסיון קודמים, ולכן כל אחד יכול להתנסות בתרגול, מקטן ועד גדול. התרגול יעיל לכל גיל, וכן לאנשים עם בעיות אורתופדיות, מוגבלויות ומחלות כרוניות.

 

לימודי צ'י קונג וטאי צ'י בישראל

 

בית הספר לצ'י קונג מדיקל צ'י קונג ישראל פועל מזה 8 שנים בחמש שלוחות ברחבי הארץ ללימוד טאי צ'י למתחילים ולמתקדמים, וכן מסלול רב שנתי עם אפשרות להסמכה להוראה.

לתושבי אילת והערבה המועדון הקהילתי של כפר האמנים צוקים מהווה בית למתרגלי ותלמידי מדיקל צ'י קונג ישראל, שם גם מתקיים הקורס בימי חמישי.

ביום הטאי צ'י הבינלאומי 28.4.23, מוזמנים כל תושבי הדרום לחגיגה של תרגול, והרצאה על צ'י קונג ואריכות ימים אותה יעביר  אמיר פרלמן, מייסד בית הספר  שעד כה הסמיך יותר מ- 700 מדריכים ומטפלים ברחבי הארץ ומאז שנת 2022 גם בערבה!

ההשתתפות בחינם, אך מספר המקומות מוגבל, ולכן כדאי לשריין מקום.

להלן פירוט הפעילויות, אליהן ניתן להירשם מראש:

10:00 התכנסות במועדון הקהילתי של צוקים. הקפה והתה עלינו.

10:15: הרצאה על משנתו של דא מו (בודהידהרמה), צ'י קונג לאריכות ימים מהמסורת העתיקה במנזרים בסין ועד גילויי המדע על צ'י קונג כדרך לריפוי.

11:00: שעה וחצי של תרגול, הכולל חימום לכל הגוף,  צ'י קונג רפואי , פורם טאי צ'י יאנג סטייל הקצר. 

אין צורך בניסיון קודם פשוט לבוא להכיר, לחוות ולתרגל.

למידע נוסף על לימודי צ'י קונג או טאי צ'י חייגו 072-3385321 או בקרו באתר בעמוד הסדנה "יום הצ'י קונג והטאי צ'י הבינלאומי".

לצפיה בהרצאה מיום הטאי צ'י 2022 היכנסו לקישור https://youtu.be/JBFUQwce5QM


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש