בדק בית ישראל - השקט שלכם בדרך לדירה

מאת: ניר אמיתי ● 22/7/2022 10:10 ● ערב ערב 3078
רוכשים דירה באילת? כדאי שתקראו את הכתבה שלפניכם ● לאור ליקויי בנייה רבים ומגוונים המתגלים בדירות למגורים בפרויקטים חדשים וגם בדירות יד שנייה, יותר ויותר רוכשי דירות בעיר מבינים את החשיבות של הליך ביקורת בדק בית בטרם הרכישה או הכניסה לנכס ● בראיון ל׳ערב ערב באילת׳ שי דורני, מבדק בית ישראל, חושף את כל מה שצריך לדעת על בדיקה של נכס, מדוע אסור בשום אופן לוותר עליה? וכיצד למצוא חברה מקצועית ואמינה בתחום
בדק בית ישראל - השקט שלכם בדרך לדירה
תגיות:

שוק הדיור בישראל 2022 – ערך הדירות ממריא בעשרות אחוזים בשנה, ועם האצת הבנייה בעידוד הממשלה והלחץ על הקבלנים לשחרר דירות, נוצר מצב שבו ישנם מעט מפקחים על הרבה דירות, מה שמקשה מאוד לוודא שהדברים מבוצעים כהלכה ועל פי התקן. אז אם אתם מהאנשים שעוד חושבים שבדק בית הוא בגדר המלצה, מומלץ לכם לחשוב שוב. 

 

מדוע חשוב לעשות בדק בית? 


עבור רבים מאיתנו מדובר בהשקעה הגדולה והמשמעותית ביותר שנעשה במהלך חיינו, הן מבחינה כספית והן מבחינה רגשית. ולכן, עריכת בדיקה מקיפה ויסודית לדירה בטרם הרכישה, הופכת חשובה יותר ויותר ותחסוך כאבי ראש מיותרים לאחר הרכישה ואף תתרום לשקט הנפשי בהמשך. לא משנה כמה אתם חושבים שניחנתם בעין חדה, כנראה שבדיקה חיצונית על ידכם בלבד לא תספיק כדי לקבוע האם ישנם ליקויי בנייה, שכן דירה היא דבר מורכב ובהרבה מקרים, הליקויים  נסתרים באופן שרק מהנדס מיומן יוכל לאתרם, כך למשל במקרים של רטיבות, סדקים, הפרשי גובה ושקיעת מרצפות. כמו בכל תחום, ובמיוחד בענף הבנייה, ידע הוא כוח, וברגע שיהיה בידכם את כל המידע, תוכלו לדעת לאיזו עסקה אתם נכנסים ולקבל את ההחלטות הנכונות. 
אז בין אם אתם נכנסים לבית חדש או רוכשים דירת יד שנייה, כדאי שתתנו לאיש מקצוע מוסמך לבדוק אותה תחילה. חברת בדק בית ישראל בבעלותו של שי דורני, עורכת בדיקות מקיפות ויסודיות לאיתור ליקויי בנייה או בעיות שונות בנכס כדי לוודא שאכן תקבלו את מה שהובטח לכם על ידי הקבלן.

 

מה בודקים, מתי בודקים?


שי דורני, מהנדס בניין עם ותק של 14 שנים בענף הבנייה, מומחה בתחום של בדק בית ובעל הסמכה מאיגוד המהנדסים לביקורת איכות מבנים, מסביר כי ישנם שלושה סוגים עיקריים של ליקויים שעשויים להופיע לאחר בדיקה - ליקויים אסתטיים, ליקויים שפוגעים באיכות החיים וליקויים בטיחותיים, ולמעשה מכולם ניתן להימנע בהזמנת בדק בית מחברת בדק מקצועית ואמינה. במסגרת בדק בית, מתבצעות מספר בדיקות שונות החל מבדיקת האיטום, בדיקת מערכות חיפוי וריצוף, איתור שיפועים, סקירה תרמית לבדיקת רטיבות, בדיקת ליקויים במערכת החשמל, תקינות החלונות, בטיחות המעקים, עמידה בתקנים הישראלים והרשימה עוד ארוכה.  כמו כן, נבדקת ההתאמה בין מפרט המכר והתכניות האדריכליות לבנייה בפועל. 
אם תהיתם מתי הזמן הנכון לבצע את הבדיקה, אז קחו בחשבון, שבדק בית מומלץ בכל שלב בו חושבים לקנות נכס נדל"ן או לעבור אליו, שכן תמיד עדיף לחשוף את הליקויים בטרם כניסתכם לבית, עוד לפני הרכישה או  קבלת המפתח. כל עוד לקבלן יש אחריות על ליקויי הבנייה בדירה, על פי חוק מכר דירות, או כל זמן שטרם חתמתם על קבלת הנכס לשביעות רצונכם, כדאי שתנצלו זאת.

 

מהנדס בניין מומחה בבדק בית יספק לכם דוח מפורט על כלל ליקויי הבנייה בנכס 
צילום: מוניקה פיץ

 

בדק בית עושים רק עם הטוב ביותר


בדיקת ליקויי בנייה כדאי מאד לבצע עם חברת בדק בית מנוסה ואמינה אשר תמנע מכם להתמודד עם הופעת ליקויי בנייה עתידיים, ליקויים שחברה שאינה מקצועית מספיק, לא בהכרח תמצא בבדיקה שלה. שי דורני: ״המטרה היא לספק ללקוח תמונת מצב אמינה ללא כל השפעה מצד הקבלן או היזם לגבי אפיון הליקויים, בין אם הם קשים ובין אם הם קלים. כמו כן, ברשותנו מגוון רחב של כלים מתקדמים וידע לאבחן ולהתריע על מגוון תקלות. אנו עובדים בצמוד לתקנות התכנון והבנייה ובתוך יומיים עד שלושה מסיום הבדיקה מופק דוח חוות דעת הנדסית המפרט את כל הבדיקות שבוצעו, ליקויי הבנייה שנמצאו בנכס  והמלצות לתיקונם, כאשר במקרים מסוימים ניתן גם להעריך את עלות תיקון הליקויים״. 
חשוב לזכור שהדוח המופק הינו דו”ח בעל תוקף משפטי, והוא למעשה מאפשר לכם להתמודד בהליכים משפטיים אל מול קבלני ביצוע ושיפוצים המתנערים מליקויי בנייה כאלו ואחרים אשר אותרו במהלך הבדיקה ואשר מצוינים בדו”ח.

כשמדברים עם שי דורני מבדק בית ישראל, קשה שלא להתרשם מהתשוקה הרבה שלו למקצוע ואין ספק שגם הלקוחות שלו מרגישים את זה - השירות שמספק דורני כמעט אף פעם לא מסתיים בהפקת הדוח, שכן הוא מקפיד להעניק לכל הלקוחות ליווי אישי ומקיף ולהיות זמין עבורם להתייעצות והסברים בכל עניין וגם להעמיד לרשותם את כל אנשי המקצוע שהם צריכים. אחד היתרונות הבולטים של דורני בתחום, היא היותו בקר איכות מוסמך לליקויי בנייה, דבר המציב אותו ברמת ידע והבנה בנוגע לתקנים השונים, שאחרים לא תמיד מודעים אליהם.  מעבר לכך, כאשר שי דורני נכנס לתמונה, הוא למעשה מהווה את הגורם המקצועי המגשר בין הדייר לקבלן והמשמעות היא שהוא מספק ללקוחות שלו נקודות למיקוח מול הקבלן, או אם תרצו, מאיפה ניתן ״ללחוץ״ עליו. בסופו של דבר, מדובר ברווח כפול עבור הרוכש, שמקבל דירה שתוקנו בה הליקויים וגם חוסך מעצמו עוגמת נפש, כסף והמון אנרגיה בבדיקה שעלותה מול עלות הדירה היא מזערית ואף זניחה.

לקבלת השירות המוביל בתחום, אתם מוזמנים ליצור קשר עם שי דורני מחברת בדק בית ישראל כבר היום וליהנות משירות מיומן אשר מקפיד על השלמת כל משימה על הצד הטוב ביותר ומספק את המענה האיכותי לו אתם זקוקים כדי להבטיח כי ביתכם החדש אכן עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

 

טלפון: 058-6292330

 

אתר: homecheckisrael.co.il

 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת