בדרך לעבודה מסדירים חובות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות בית החולים ● 22/7/2022 09:47 ● ערב ערב 3078
העיר אילת שרשמה את אחוז האבטלה הגבוה ביותר בתקופת הקורונה, מציגה הצלחה במיזם משותף של שירות התעסוקה עם הוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות, במסגרתו דורשי עבודה בעלי חובות של עד 150 אלף ₪ מגיעים להסדר של פריסת החוב המאפשר להם לצאת לעבודה, להתפרנס בכבוד וגם לכסות את החוב. מאז הצטרפה העיר אילת לתכנית, שולבו בה 200 דורשי עבודה, שנקלטו בעבודה והחלו בתהליך להסדרת חובם.
בדרך לעבודה מסדירים חובות
תגיות:

רונית גדליה – מנהלת שירות התעסוקה באילת מזכירה, כי בתקופת הקורונה רשמה לשכת התעסוקה באילת, מספר שיא בדורשי עבודה שעמד אז על  17,000. כיום רשומים בין 700-1,000 דורשי עבודה בחודש. בשירות התעסוקה מציינים, כי אחד מהחסמים העומדים בפני דורשי עבודה רבים, הוא בעיה של צבירת חובות, אשר מקשה על דורשי העבודה להתקבל או להתמיד בעבודותיהם. חסם זה הוביל למיזם המשותף של שירות התעסוקה ורשות האכיפה והגבייה, במטרה לסייע לתובעי אבטלה או הבטחת הכנסה, להסדיר את חובותיהם ולשוב לעבודה.

"הסיוע ניתן לחייבים להוצאה לפועל או למרכז לגביית קנסות בלבד ולא במצבים של פשיטת רגל" מסבירה רונית ומוסיפה, כי חובות בהוצאה לפועל כוללים פסקי דין בעניינים אזרחיים, שטרי חוב והמחאות, דמי מזונות, מימוש משכון או משכנתא. חובות במרכז לגביית קנסות כוללים חובות למדינה, לרבות קנסות למשטרת ישראל, בתי המשפט, פרקליטות, סיוע משפטי, משרדי ממשלה. עוד מציינת רונית, כי אדם המצוי בחובות, חסר מוטיבציה לעבודה. "האפשרות להסדיר את החוב מסייעת להם לקום בכל בוקר לעבודה, להעסיק את עצמם, להתפרנס וגם להסדיר את החוב".

 

רונית גדליה - מנהלת לשכת התעסוקה באילת

 

המיזם האמור החל בכל הארץ באוקטובר 2020 ואילת הצטרפה אליו בחודש ינואר 2021. בפעולה יעילה ושיתופי פעולה בין הגופים המקומיים, נשלחה הודעה לכל דורשי העבודה ונרשמו לתכנית כ – 400 דורשי עבודה בעלי חובות. 200 מהם נמצאו מתאימים והשתלבו בתכנית. 124 (62%) התחילו הליך הסדר חובות, 78 (39%) נקלטו לעבודה. 56 (28%) גם נקלטו לעבודה וגם התחילו הליך הסדר חובות.  

לצד שיתופי פעולה עם המחלקה להוצאה לפועל באילת, מתקיים שיתוף פעולה גם עם מרכז הזדמנות לתעסוקה, שמפעילה העירייה באמצעות האגף לשירותים חברתיים. במסגרת זו מתקיימים ירידי תעסוקה ומימוש תכנית השוברים המאפשרת לימודים בסבסוד של 90% במגוון תחומים.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש