אירועי יום המצויינות באילת - רשמו לפניכם

מאת: מערכת יום יום באילת ● 7/5/2022 13:06 ● ערב ערב 3067
השבוע (8-12.5) יצוין ברחבי הארץ שבוע המצוינות הישראלי, עם למעלה מ-100 אירועים שונים בכל רחבי הארץ שיחגגו מצוינות בתחומים שונים ● המטרה היא להנכיח את המצוינות הישראלית ולשים אותה בקדמת הבמה למשך שבוע שלם ● בשבוע זה ייקחו חלק 100 חברות וארגונים פרטים וציבוריים הפועלים בתחום החינוך, אקדמיה, עיריות, חברות הייטק ועוד – כאשר כל ארגון לוקח על עצמו לקיים מפגש מיוחד, תחרות, הרצאה וכד' – הכל – כדי לעודד השראה למצוינות ● בקמפוס אונב' בן גוריון באילת, תערך (11.5) הרצאה על הפערים בין מרכז ופריפרייה
אירועי יום המצויינות באילת - רשמו לפניכם
יחד נקדם את הוויסות החושי-הרגשי והצלחות במגע במוטוריקה גסה ועדינה

הפעילויות של קמפוס אילת תחת הכותרת "מצוינים במיוחד" יציגו כיצד ניתן להוביל למצוינות בקרב ילדים ומבוגרים עם מוגבלויות

במסגרת זאת, בקמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט יתקיים ב-9.5.22 אירוע 'מצוינים במיוחד'. המיזם פותח בהובלת התוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד והמגמה לחינוך מיוחד ולתרפיה בספורט הפועלות במרכז, והוא נבנה בשיתוף עם עיריית אילת, במטרה להראות כיצד ניתן ואף ראוי שכחברה ובפרט כאנשי חינוך – נפתח מצוינות בקרב כל חלקי האוכלוסייה.
יום המצוינות יתמקד בקידום ערכים של הכלה, אולם גם של שאפתנות ונחישות, ויינתן בו דגש על תחום החינוך הגופני – שמאפשר הישגים ומצוינות ברמה הלאומית וברמה הבינלאומית.

חלקו הראשון יתקיים בבית הספר "אורים" ויכלול פעילויות תנועתיות מותאמות וייחודיות לתלמידי בית הספר עם צרכים מיוחדים מורכבים (תלמידים על הספקטרום האוטיסטי, נכויות פיזיות, הפרעות נפשיות ומוגבלות שכלית-התפתחותית), לצד תלמידים מהחינוך הרגיל. כולל טקס הענקת מדליות בסיום הפעילות.

חלק ראשון: מצוינים בספורט

מיקום: בית הספר "אורים" באילת
מובילים: סטודנטים מהמגמה לחינוך מיוחד ולתרפיה בספורט מקמפוס וינגייט וסטודנטים לחינוך מיוחד מקמפוס אילת.
משתתפים: תלמידי בית הספר "אורים" ותלמידים מהחינוך הרגיל
 
10:30-10:00   פתיחה חגיגית וברכות 
10:45-10:30   חלוקה למוקדי פעילות 
12:00-10:45   פעילות במוקדי ספורט  
12:45-12:00   הפסקה וכיבוד 
13:30-12:45   הענקת מדליות לתלמידים וסיכום 

חלקו השני יתקיים באשכולות הפיס של תיכון "בגין" באילת  ובו יינתנו הרצאות בתחום הפסיכומוטוריקה, הפעילות הגופנית המותאמת והחינוך הגופני בחינוך המיוחד בהיבטים אקדמיים, פדגוגיים ורגשיים.

  • הרצאה ושיח בנושא: "בואו... יחד נקדם את הוויסות החושי-הרגשי והצלחות במגע במוטוריקה גסה ועדינה" מאת ד"ר אורלי יזדי-עוגב, מרצה בכירה מומחית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט  
  • הרצאה "רואים רחוק", מאת ורוניקה ספילמן, תושבת אילת, לקוית ראייה ומתחרה פראלימפית 

ההרצאות פתוחות לקהל הרחב.

חלק שני: העמקה תיאורטית ופדגוגית 
מיקום: אשכולות פיס, תיכון "בגין" באילת 
משתתפים: הצוות החינוכי בעיר, הורים ותושבים 
 
16:30-16:00   התכנסות וכיבוד קל 
16:45-16:30   ברכות 
18:00-16:45   הרצאה ושיח בנושא: "בואו... יחד נקדם את הוויסות החושי-הרגשי והצלחות במגע במוטוריקה גסה ועדינה", ד"ר אורלי יזדי-עוגב, מרצה בכירה מומחית במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט   
18:45-18:00   הרצאה: "רואים רחוק", ורוניקה ספילמן, תושבת אילת, לקוית ראייה ומתחרה פראלימפית 
19:00-18:45   סיכום היום  

לתכנית המלאה כנסו

 

הרצאה בקמפוס בן גוריון באילת על הפערים בין מרכז לפריפרייה

 

הפערים בין הפריפריה למרכז ידועים לכולם, אך מדוע למרות ההשקעה הרבה בניסיון לצמצם את הפערים בחינוך, כלכלה ובתעסוקה הפערים רק מתרחבים?

בהרצאה סוזי תבחן את התוכניות השונות ואת הסיבות לכישלון ותציג נקודת מבט חדשה וניסיון לבחון איך ניתן לעשות את זה טוב יותר, ואפילו להיות מודל להצלחה!

על המרצה: סוזי שרם היא דוקטורנטית לניהול, חוקרת בתחום כלכלת האושר ומרצה בקמפוס אילת בתחומי חינוך, ניהול, כלכלה ושיטות מחקר.

ההרצאה תתקיים ב11.5 בשעה 19:30 באודיטוריום קמפוס אילת.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת