אז מה אם לא השקעת בתיכון עכשיו אפשר לצמצם את הפער!

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 31/12/2021 11:10 ● ערב ערב 3049
המחלקה ללימודים קדם-אקדמיים בקמפוס אילת מציעה מגוון תוכניות: השלמה/שיפור או שדרוג תעודת הבגרות, 'נתיב לאקדמיה' ומכינה לבני 30+ המבקשים להשתלב בלימודים אקדמיים
אז מה אם לא השקעת בתיכון עכשיו אפשר לצמצם את הפער!
צילומים : אייל סגל
תגיות:

צילומים : אייל סגל

 

חשבתם שלימודים אקדמיים זה מסובך/קשה/יקר/בלתי נגיש, תחשבו שוב! התוכניות הקדם-אקדמיות עושות את הלימודים ליותר קלים/יותר נגישים עם אפשריות מימון. 
בתיכון לא הייתם זמינים ללמוד לבגרות, בין אם גלשתם בים או מסיבות אישיות כאלה ואחרות, יש לכם הזדמנות שניה להשלים את הפער.

צעירים רבים חשים תחושת פספוס על כך שסיימו את התיכון עם תעודת בגרות חלקית או ללא תעודת בגרות כלל. אבל תמיד יש הזדמנות שנייה. 
המכינה להשלמה ולשיפור בגרויות מציעה קורסי הכנה לבחינות הבגרות בכל המקצועות הנדרשים לסגירת תעודת בגרות או לשיפור בגרות כתנאי קבלה לאוניברסיטה (כמו מתמטיקה 4 יח' ואנגלית 4 או 5 יח'). 
הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהרים, בכיתות קטנות ועם צוות הוראה מיומן ואיכותי שיכולים להעניק חוויה מתקנת ולהוביל להצלחה בבחינות. 
הלומדים ברובם זכאים למלגת שכר לימוד. 
חיילים משוחררים שסיימו שירות צבאי עם תעודת לוחם נכנסים ל'מסלול הירוק' ומקבלים אוטומטית מלגת שכר לימוד. מלבד אותם לוחמים, 'האגף והקרן לחיילים משוחררים' מממן באופן מלא או חלקי את הלימודים לפי קריטריונים סוציו-אקונומיים של אותם צעירים. גם מי שלא שירת בשירות לאומי או בצבא, יכול להיות זכאי למלגת שכ"ל על פי קריטריונים. 
המשאב העיקרי לכניסה לתהליך של למידה הוא הרצון ללמוד ולהשקיע.
מוריה פיידר, בוגר המכינה מספר:  "הגעתי למכינה עם חששות וספקות רבים לגבי הצלחתי להתמודד עם התהליך ונרשמתי לסמסטר אחד בלבד מתוך סקפטיות לגבי ההמשך שלי במכינה. ההתחלה היתה לא קלה אך לאט לאט נחשפתי לצוות המכינה המסור אשר ליווה אותי באופן אישי ומקצועי לאורך כל הדרך ולצוות המורים המקצועי והאיכותי אשר השקיע את מיטב זמנו לטובת התלמידים למען המטרה להגיע בצורה הטובה ביותר למבחן הבגרות. המכינה הפכה לחלק מחיי במשך שנתיים ומעבר לתוכן הלימודי העשיר שרכשתי, צברתי מספר רב של חוויות אשר ילוו אותי בהמשך חיי. ברצוני להודות באופן אישי למנהלות המכינה תמרה ואדווה, למורים הנהדרים והאלופים אביחי (הייתי אפילו חוזר לסמסטר נוסף סתם כי הוא מורה מצויין ומצחיק ומעניין), אהובה, אורי, אוריאל, תהילה והדס".
פתיחת המחזור הבא ב- 13.02.22  (הכנה לקראת בגרויות קיץ).

 


נתיב לאקדמיה


תוכנית המחליפה את הציון הפסיכומטרי. מיועדת עבור כלל המועמדים הרוצים להתקבל לקמפוסים אילת ובאר שבע של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. תקף לכל התארים באוניברסיטה. 
הקורס נמשך כ- 3.5 חודשים (סמסטר) ולומדים בו אנגלית, חשיבה מתמטית ואוריינות אקדמית. 
'נתיב לאקדמיה' מתנהל באילת במקביל לכיתות הנפתחות בבאר שבע. 
מדובר בתוכנית ששמה דגש על לימודי עומק בדומה לבחינות בגרות, היתרון בו הוא שהיכולות, ההשקעה והידע יכולים לבוא יותר לידי ביטוי מאשר בבחינה פסיכומטרית. כל  תחום נלמד על ידי מרצה אחר מומחה בתחומו ולכל תחום יש מבחן בנפרד, כאשר מבחני האמצע מהווים ציוני מגן עד 40% מהציון הסופי.  
למי זה מתאים? לכל מי שרוצה ללמוד בקמפוסים אילת ובאר שבע של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. למי שיכולותיו באות לידי ביטוי בצורה מיטבית בלימודי עומק. ולמי ששואלים: זה יותר קל מפסיכומטרי? התשובה היא לא, זה לא יותר קל, זה אחר, עם דגשים אקדמיים ופחות לחץ של ניהול זמנים כמו בפסיכומטרי. 
פתיחת הקורס: 9.02.22  

 

מכינה 30+ 


תוכנית של 3.5 חודשים המיועדת למי שעבר את גיל 30 ורוצה להתקבל לקמפוסים אילת ובאר שבע של אוניברסיטת בן גוריון בנגב ללא צורך בתעודת בגרות ופסיכומטרי. 
הקורס מעניק הכנה לחיי האקדמיה בתחומים של עברית, מתמטיקה, אנגלית, יישומי מחשב ורקע כללי בתחום של מדעי החברה. 
בוגרי הקורס מתקבלים לתואר במדעי הרוח והחברה בחטיבות השונות ללא צורך בבחינה פסיכומטרית. 
"אנו גאים לספר שבוגרי מכינה רבים זכו בתואר בהצטיינות יתרה ואף המשיכו ללימודי תואר שני. זה לא מפתיע, כי המכינה מעניקה כלים ואסטרטגיות למידה שמבטיחים הצלחה בהמשך הדרך", מסרו מאונ' בן גוריון. 
מועד פתיחת הקורס: 20.3.2022 מחכים לכם במכינה. 

 

צוות המכינה לרשותכם: 08-6304550/34 

או במייל: ayogev@bgu.ac.il ,beatrizt@bgu.ac.il  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת