שבוע המודעות לאנשים עם מוגבלות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/11/2021 07:14 ● ערב ערב 3043
העיר אילת הפועלת כל העת לקדם שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, מציינת את שבוע המודעות למוגבלות (15-18.11.21) בהרצאות, סדנאות, תערוכות, סיפורים אישיים של תושבי העיר בעלי מוגבלויות והפנינג ענק בשיתוף עמותת נגישות, במהלכו יתנסו ילדי אילת וגם הציבור הרחב בחוויות היומיומיות של אנשים עם מוגבלויות. אלי לנקרי – ראש העירייה: "שילובם של האוכלוסיות המוחלשות בחברה חייב להיות נר לרגלנו ומהווה ביטוי לחוזקה של הקהילה. עיריית אילת פועלת רבות ליצירת שוויון הזדמנויות בכל תחומי החיים, מגלה רגישות רבה לנגישות ומעמיקה את המעורבות לשיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלות".
שבוע המודעות לאנשים עם מוגבלות
ראש העירייה עם נציגת עמותת נגישות באילת
תגיות:

אירועי השבוע נפתחו אתמול (ב') עם תערוכת ציורים של האמן המיוחד – נבו אפק ובהרצאה של גיא שמחי - ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות "לראות את המטרה ולהגיע אליה מבלי לראות". עוד במהלך השבוע יקיימו מרכז "מילם" לליווי ותמיכה במשפחות נפגעי נפש, הרצאות לאנשי מקצוע ולמשפחות. גם תושבי אילת בעלי מוגבלויות לוקחים חלק באירועי השבוע ובמפגשים על הבר במסעדת המבשלה ובקפה Y במרכז צעירים, ישתפו מעולמם האישי. גם הבית לעסקים בעירייה יקיים מפגשים עם מעסיקים להיכרות עם התכנית "תעסוקה שווה" ומרכז "הזדמנות" בעירייה יקיים יריד תעסוקה לאנשים עם מוגבלות. עוד במהלך השבוע תקיים עמותת נגישות ישראל צעדה ורכיבה משותפת. השבוע ייחתם בהפנינג "רגישות לנגישות" שיתקיים בטיילת הצפונית. בהפנינג יהיו תחנות התנסות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות, עמדות מידע וסדנאות. בשעות הבוקר יתנסו מאות מתלמידי אילת בעמדות ההתנסות ובשעות אחר הצהריים ההפנינג יהיה פתוח לקהל הרחב. עוד לוקחים חלק באירועי השבוע, עמותת "גוונים" במפגש עם קהילה ברצף האוטיסטי, "עמיתים לזכויות" בהרצאות על זכויות, עמותת אנוש, המרכז למשפחות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים שמפעיל האגף לשירותים חברתיים ועוד.

אלי לנקרי – ראש העירייה שהוביל את התחום גם כששימש כסגן וממלא מקום ראש העירייה, הדגיש, כי הנושא קרוב מאוד לליבו וכי העיר אילת שמה אותו בראש סדר העדיפויות לא רק בשבוע זה. "אנו קשובים לצרכים ופועלים יחד עם המשפחות ליצירת שינוי משמעותי לאוכלוסיות המיוחדת באילת" אמר ראש העירייה והוסיף: "אנו מקיימים את שבוע המודעות במטרה להכיר מקרוב את עולם של אנשים המתמודדים עם מגבלה, לחצות גבולות של סטיגמה ולקדם שילוב, נגישות וערבות הדדית. שילובם של האוכלוסיות המוחלשות בחברה חייב להיות נר לרגלנו ומהווה ביטוי לחוזקה של הקהילה".

כאמור כחלק מפעולות העירייה לטובת אנשים עם מוגבלות, פועלת כבר שנתיים התכנית העירונית "אילת לא עוצרת במוגבלות", במטרה לקדם תעסוקה לאנשים עם מוגבלות באילת לצד פעולות למיצוי זכויות ושירותים נלווים. שיתוף פעולה בין עיריית אילת, ההסתדרות, אגף הקרנות בביטוח לאומי וכל נציגי משרדי הממשלה העוסקים בתחום, יצר מודל ייחודי המאגם משאבים ופועל יחד עם כל הארגונים המספקים שירותים בקהילה. "התוצר של שבוע המודעות משקף את העשייה המשותפת של כל הגורמים" מציינת ימית ריאל – רכזת התכנית מטעם האגף לשירותים חברתיים בעירייה.

התכנית מתמקדת בהגעה לאוכלוסייה מקומית המונה כ- 4,000 אנשים עם מוגבלות המוכרים בנכות בביטוח לאומי ועוד אנשים רבים אשר אינם מוכרים, במתן מידע נגיש אודות מיצוי זכויות ושירותים בקהילה, פיתוח ההון האנושי ובהכשרות מקצועיות, גיוון תעסוקתי מותאם, הגעה למאגר רחב של מעסיקים, הוספה ושיפור השירותים הקיימים בעיר. כיום פועלת התכנית במסגרת מרכז תעסוקה "הזדמנות" שפתחה העירייה באמצעות האגף לשירותים חברתיים ומאפשרת לכל אדם הזדמנות שווה לקבל את המענה המדויק בתוך כלל השירותים הקיימים לרווחת התושב. לצד שילוב בתכניות מקדמות תעסוקה, לימודים והכשרות, מציעה התכנית שירותים נוספים במרחב העירוני, ביניהם ליווי וייעוץ למעסיקים על ידי "תעסוקה שווה", שירותי שיקום בקהילה בתחום בריאות הנפש, תכניות טרום תעסוקה ואבחונים. כמו כן הוקם אתר מידע עירוני נגיש עם כלל השירותים לאנשי מקצוע, לתושבים ובני משפחותיהם.

מטרת שבוע המודעות לחשוף כאמור את כל השירותים לאנשים עם מוגבלות ולהעלות בקרב הציבור הרחב את המודעות ואת הרגישות לנגישות.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש