תכנון מטבח – מה צריך לקחת בחשבון?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/9/2021 07:49 ● ערב ערב 3032
יש רק דבר אחד מרגש יותר משיפוץ המטבח: בניית מטבח חדש! אתם מוצפים מהתרגשות רק עצם המחשבה על תכנון מטבח חדש, יש לכם VISION מסוים למטבח החלומות שלכם ופשוט לא יודעים איך מתחילים? רגע לפני שאתם מזמינים את החברים והמשפחה ל-dinner party, אנו שמחים לשתף אתכם בטיפים יעלים ומעולים לתכנון מטבח חדש. רמז: הולך להיות טעים!
תכנון מטבח – מה צריך לקחת בחשבון?
תגיות:

 

תכנון מנצח למטבח – מהי חשיבותו?

 

אז לא, במטבח לא "רק" מבשלים, אלא שהמטבח הוא התכשיט של הבית. בשונה ממתכונים שעלולים להיות מורכבים לעתים, המתכון למטבח המנצח פשוט למדי: תכנון יסודי ומעמיק הנשען על אפיון צרכים אישיים. חשוב להדגיש זאת משום שעדיין ישנם אלו שממעיטים בתכנון המטבח ("מה כבר יש לתכנן? זה בסך הכל מטבח!"), ואינם נוטים לשאול את עצמם בצורה הפשוטה ביותר: "מה אני צריך ומה נכון לי?". תכנון מטבח בהתאמה אישית חיוני, ומגלם בתוכו 2 מטרות עיקריות:

  • התאמה לאורח החיים שלכם – המטבח שיש להוריכם, לחבריכם הטובים או לשכנה בדלת ליד, לא יהיה בהכרח המטבח שיתאים לכם. המטבח החדש חייב להיות מותאם לצרכים, לציפיות ולאורח חייכם ככפפה ליד! אחרת? אתם עלולים במוקדם או במאוחר לגלות כי ההשקעה שלכם (בזמן ובכסף), לא הניבה פתרון שבאמת משרת אתכם. לכן, השקיעו בתכנון המטבח ככל שיידרש (כן, גם אם אתם רוצים לשים מאחוריכם כבר את פרויקט השיפוץ).
  • יצירת מטבח "על זמני" – החיים דינמיים והצרכים שלכם בהחלט יכולים להשתנות. עם זאת, בעת שתכנון המטבח נשען על התחשבות בצרכים העכשוויים ואלו העתידיים, מתבססים התנאים להצלחה במבחן הזמן. ומהי הפרשנות להצלחה? מטבח שיענה על הצורך שלכם בעוד שנה, שבע שנים ועשר שנים. ואיך מוצאים את האיזון בין ה"עכשיו" ל"עתיד"? הנה דוגמא: נניח ואתם זוג צעיר שעובר לדירתו הראשונה. מובן כי כעת אתם זקוקים ל-X פתרונות אחסון. עם הרחבת המשפחה, סביר כי תזדקקו לפתרונות אחסון נוספים. מניעת מצב בו תצטרכו להשקיע כסף בשדרוג/החלפה של המטבח בעוד כמה שנים, אפשרית. במה היא מותנית? היערכות ותכנון אחראיים.

 

שאלות מנחות שעשויות לסייע לכם בתכנון המטבח

 

אז איך מתחילים את הפרויקט הגדול הזה שנקרא תכנון מטבח? עם התעמקות בשאלות הבאות ומענה עליהן:

  • כמה כסף תרצו להשקיע במטבח?
  • מ-1 עד 10, עד כמה המטבח הנוכחי משרת אתכם?
  • האם ישנם אלמנטים מהמטבח הנוכחי שאתם רוצים לשמר?
  • אילו אלמנטים/פתרונות לא היו בשימושכם במטבח הקודם?
  • אילו פונקציות הכרחיות לכם במטבח החדש? (לדוגמא: X פתרונות אחסון, אי ועוד..)
  • איזה סגנון עיצובי מדבר אליכם? (מיוקרתי-מודרני ועד כפרי)
  • האם ישנו צבע דומיננטי לפיו תרצו לעצב את המטבח?

 

במטבחים, הגודל לא בהכרח קובע

 

לא במקרה הדגש הוא על תכנון מטבח ולא על בחירה אוטומטית במטבח גדול. שימו לב: לא אחת, ישנם אלו שמצהירים "אני רוצה מטבח כמה שיותר גדול!". בפועל, לא תהיה כל משמעות לגודל כל עוד המטבח לא יתוכנן בהתאם לצרכים ולאורח החיים שלכם. טיפ הזהב: התכנון חייב להתבסס על השידוך שבין צורך אישי למענה איכותי. 

חשוב לדעת: גם כשאתם מעט מוגבלים בעקבות אילוצי מקום (דירה קטנה/מטבח קטן), דעו כי עם תכנון נכון תוכלו להגשים לדיוק את חלום המטבח שלכם! ראשית, הבינו מה אתם צריכים. הצעד הבא? להסתייע בשירותיהם של מומחי מטבחים!

מתכונים מנצחים? יש לכם לבטח לא מעט! כעת, כל שנותר לכם הוא לתכנן מטבח מנצח לחוויות קולינאריות מושלמות! "מטבחי זיו" מומחים בתכנון ועיצוב של מטבחים בהתאמה אישית!


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש