רשלנות רפואית בישראל: חשיבות המומחיות המקצועית של הרופאים

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 9/6/2021 09:27 ● ערב ערב 3020
רשלנות רפואית בישראל מובילה לאלפי פציעות לידה שמתרחשות מדי שנה בארץ. מטופלים ובני משפחותיהם סומכים על רופאים, אחריות ומרכזים רפואיים שיעניקו שירותים שעומדים בתקנים הרפואיים או שאפילו יעלו על תקני הטיפולים המקובלים, אבל כאשר הרופא או הצוות הרפואי אינם מתנהלים בהתאם לסטנדרט הטיפול, הם עשויים להימצא אשמים בתביעות רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית בישראל: חשיבות המומחיות המקצועית של הרופאים
תגיות:

הוכחת רשלנות רפואית בישראל היא תהליך משפטי מאתגר שדורש סיוע של מומחה משפטי שיש לו ניסיון של שנים רבות בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, כדי לקבל ייצוג משפטי הולם שכולל ניסוח כתב תביעה מקיף ונוקב עם דרישה למלוא הפיצויים הקבועים בחוק, ליווי בהליכים המשפטיים בבית המשפט, או ייצוג במגעים לקראת השגת הסדר לפני פתיחת ההליכים בבית המשפט.

 

שכירת שירותי מומחה משפטי לתביעת רשלנות רפואית בישראל

 

לפני שניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בישראל, עורך הדין המתמחה בתחום יזמין חוות דעת של מומחה רפואי שיבדוק את התיק הרפואי של הנפגעים על מנת לקבוע אם קיימת עילה סבירה להגשת התביעה.

בחירת מומחה רפואי היא מרכיב חשוב בתביעת רשלנות רפואית. רוב תביעות הרשלנות הרפואית מכבידות באופן משמעותי על עדות המומחים, אבל המומחה מספק את המידע שמשמש את השופט על מנת לקבוע אם הרשלנות או הטעות של הרופא הגיעו לרמה של רשלנות רפואית.

 

לעורכי דין לרשלנות רפואית יש רשת ענפה של אמצעים להוכחת התביעה

 

עורך דין מנוסה ברשלנות רפואית מבין את החשיבות הקריטית שיש למומחה רפואי בהוכחת תביעת רשלנות רפואית בישראל, ולכן בתחום התמחות זה, משפטנים פיתחו רשת של משאבים ומומחים רפואיים שבהם הם יכולים להיעזר כאשר הם זקוקים לתמיכה בתביעת רשלנות רפואית חדשה.

רופאים חייבים את חובת הזהירות כלפי מטופליהם. כשרופא מפר את חובת הזהירות, הוא עשוי להימצא אחראי על פי חוקי רשלנות רפואית בישראל. יחד עם זאת, לא כל מקרי הרשלנות או הטעויות מגיעים לרמה של רשלנות.

 

למה מומחים רפואיים נחוצים בתביעות רשלנות רפואית בישראל?

 

על מנת להוכיח רשלנות, התביעה צריכה להוכיח כי התנהלות הרופא או הצוות הרפואי לא עמדה בסטנדרט הטיפול הרפואי בנסיבות התביעה, ושאי עמידה בסטנדרט הטיפול הרפואי הובילה לפציעות ונזקים של המטופל. לכן יש צורך במומחה רפואי בשלב זה של התביעה.

בשלב הבא, המומחה הרפואי מנתח את התנהלות הרופא כדי לקבוע את האופן בו הוא חרג מסטנדרט הטיפול הרפואי, והאם סטייה זו גרמה לפציעת המטופל. רוב הסיכויים הם שהסטייה גרמה לנזק, אבל המומחה הרפואי מטעם ההגנה עשוי לטעון כי המטופל היה סובל מאותו נזק ללא קשר להתנהלות של הרופא, ולכן הרופא אינו יכול להיות מואשם ברשלנות.

התביעה עשויה להסתכם בטיעונים דו קרביים של מומחים משפטיים ורפואיים והשופט יכריע בתביעה בהתאם להתרשמות מהטיעונים החזקים ביותר של כל צד.

 

ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין מיומן ברשלנות רפואית בישראל היא הצעד הטוב ביותר שאתם יכולים לנקוט בו

 

ייעוץ של עורך דין מיומן בתביעות רשלנות רפואית היא השיטה היחידה לשפר את הסיכויים שלכם לזכות בתביעת רשלנות רפואית בישראל.

לכן חשוב לפנות לעורך דין מנוסה בתחום על מנת לדון באפשרויות המשפטיות שלכם להוביל לפסק דין שיטיל את האחריות על רופא רשלני או איש צוות רפואי בכל הנוגע לטעויות הרפואיות שהובילו לפציעתכם.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש