שזלגו לכם פינה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 21/11/2016 15:13 ● מה נשמע
הם עשויים מעור, דמוי עור ואפילו בד ▪ מגיעים כחלק בלתי נפרד מספת הישיבה או כאביזר עיצובי נוח ושימושי לנוח עליו במהלך היום - השזלונג ▪ מה שהיה טוב בימי הרומאים טוב גם לנו
שזלגו לכם פינה

למרות שהשזלונג נחשב לפריט עיצובי בן זמנינו ורק בשנים האחרונות הוא הפך לרהיט 'מאסט', בכל בית שיש בו ולו מעט זיקה לעיצוב עכשווי, הרי שאת שורשיו של השזלונג (בצרפתית- chaise longug) תמצאו אי שם בימי קדם, כשעבור שליטי רומא הספה הארוכה והצרה הזו נחשבה לפינוק הכרחי.
מעבר להיותו פריט עיצובי מהמם, השזלונג הוא למעשה כורסה בעלת מושב ארוך במיוחד, עליה ניתן להניח את הרגליים ולמעשה לשכב פרקדן. ויש מי שזיכה אותה זה מכבר בכינוי- 'מיטת יום', שכן אם אתה חפץ בתנומת יום חטופה ולא מעוניין לשם כך להיכנס למיטה, השזלונג הוא הפיתרון.

 

כיום ניתן למצוא את 'מיטת היום' הזו בשלל עיצובים, ריפודים וסגנונות. החל מריפודי עור, דמויי עור, פלסטיק ובד, בעיצובים חדשניים או בעיצובים קלאסיים עתיקים משהו שמזכירים את השזלונגים של הרומאים וחבריהם. לא תמיד מגיע השזלונג לבדו. יצרני הספות שהבינו זה מכבר את חשיבותו של השזלנוג בפינוק לב הבית, מצמידים אותו היום כחלק בלתי נפרד מהספה המרכזית בבית. ומה יכול להיות טוב יותר מאשר לשכב עליו בלילה ולהסתכל בטלוויזיה אגב שכיבת פרקדן נוחה ומפנקת. שתי בעיות עלולות להיווצר במקרה זה: האחת- כל בני המשפחה יריבו על המקום המיוחד והאחד הזה בספה. והשני- זהירות מרדים. אל תתפלאו אם תגלו בכל לילה מחדש שאמנם התכוונתם לצפות בטלוויזיה אבל למעשה נרדמתם על השזלונג המפנק בסלון.
שילוב זה של שזלונג צמוד לספה המרכזית בבית הוא פיתרון אירוח נהדר לבתים קטנים יחסית שמחפשים דרך להגדיל את מקומות הישיבה בסלון. מנגד, חשוב שהספה הגדולה הזו לא תחנוק מדי את חלל הסלון.
ולא רק כחלק מהספה תמצאו היום את השזלונג, אלא כפריט עיצובי נפרד לכל דבר, שיכול להתאים בסלון רחב ידיים או אפילו כפריט עיצובי מפנק בחדר שינה, לצד המיטה.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש